Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får väl hoppa in här igen då jag samlar på mig prylar som en jäkla hamster :meh: Har två byrålådor kläder, accessoarer och skor som ska bort och en rejält stor hög med hundsaker. Har en del annonser ute men det går seeegt
 
Ska försöka få sålt av lite bebis å småbarnskläder som är för litet, galet vilken hög det bli till slut,, 🙈 så både bra och kul att andra kan få andvändning för det vi har haft + att få in lite pengar såklart inte är helt fel ^^

Har också lagt ut lite gravidkläder, men har lågt intresse på sakerna, funderar på att köra 1v till och sedan sänka priset rejält. Vet inte vad man brukar ta för sånt men det ligger redan under halva priset, så till slut blir det kanske knappt värt det för mig. Om det blir så så kanske skänker jag bort det ist, vet om en lokal organisation där jag redan gett bort en del som jag tror gärna tar emot det. Det är ju ändå fina saker, utan något direkt slitage, så ja får se hur det blir.
 
Ska försöka få sålt av lite bebis å småbarnskläder som är för litet, galet vilken hög det bli till slut,, 🙈 så både bra och kul att andra kan få andvändning för det vi har haft + att få in lite pengar såklart inte är helt fel ^^

Har också lagt ut lite gravidkläder, men har lågt intresse på sakerna, funderar på att köra 1v till och sedan sänka priset rejält. Vet inte vad man brukar ta för sånt men det ligger redan under halva priset, så till slut blir det kanske knappt värt det för mig. Om det blir så så kanske skänker jag bort det ist, vet om en lokal organisation där jag redan gett bort en del som jag tror gärna tar emot det. Det är ju ändå fina saker, utan något direkt slitage, så ja får se hur det blir.
Vuxenkläder är tyvärr skitsvårt att sälja många gånger, om det inte är väldigt nischat eller att man har tur och rätt person råkar se annonsen i precis rätt stund. Jag är lite i samma sits. Har jättemycket kläder som jag tycker är för fint för att jag ska vilja skänka bort det men det går riktigt trögt att sälja. Nu har jag iallafall eventuellt en intressent på ett par jeans som legat ute hur länge som helst. Märkesjeans med lapparna kvar till vrakpris men ingen som velat ha ändå
 
Vuxenkläder är tyvärr skitsvårt att sälja många gånger, om det inte är väldigt nischat eller att man har tur och rätt person råkar se annonsen i precis rätt stund. Jag är lite i samma sits. Har jättemycket kläder som jag tycker är för fint för att jag ska vilja skänka bort det men det går riktigt trögt att sälja. Nu har jag iallafall eventuellt en intressent på ett par jeans som legat ute hur länge som helst. Märkesjeans med lapparna kvar till vrakpris men ingen som velat ha ändå
Visste jag inte, köper ju en del second hand till mig själv 😅 men vad synd, tänkte ändå för att det var gravidkläder att det var bra om man kunde köpa billigt, men folk kanske ändå vill ha nytt 🤷

Har en del bekanta som är negativt inställda till att köpa begagnat men brukar då själv påpeka att man kan ju tvätta saker och att dom ju sover i hotellsängar och använder hotell handdukar 😛
 
Nu med alla prishöjningar borde det ju vara mer lockande med begagnade kläder för gravida. De är ju oftast i ganska bra skick efter en begränsad tids användning och själv har man dem ju också under begränsad tid.
Är det några som behöver spara pengar är det väl blivande föräldrar!
 
Visste jag inte, köper ju en del second hand till mig själv 😅 men vad synd, tänkte ändå för att det var gravidkläder att det var bra om man kunde köpa billigt, men folk kanske ändå vill ha nytt 🤷

Har en del bekanta som är negativt inställda till att köpa begagnat men brukar då själv påpeka att man kan ju tvätta saker och att dom ju sover i hotellsängar och använder hotell handdukar 😛
Gör ett försök! Gravidkläder är ju rätt nischat. Jag säljer mer i grupper inriktade på just den sortens kläder jag säljer än på marketplace och får ofta bättre betalt där också
 
Gör ett försök! Gravidkläder är ju rätt nischat. Jag säljer mer i grupper inriktade på just den sortens kläder jag säljer än på marketplace och får ofta bättre betalt där också
Ah, smart. Kanske kan hitta någon mamma/familje grupp å lägga ut på 👍☺️
 
Jag la ut en liten väska jag fick av en vän på skoj. Tyvärr var den lite för pluttigullig för mig så han sa att jag kan sälja den om jag skulle vilja. La nyss ut den för 100kr och har redan fått två svar. Tror jag la ut den lite för billigt 😅
 
Hej och hå vad det försvann en del nu! Och då väntar jag fortfarande på svar om jeansen och liten hög maskeradkläder. Har nästan stått totalt still hur länge som helst så det var kanske bra att skriva i denna tråden 😁
 
Jeansen och maskeradhögen borta! Även en klänning, ett par kjolar och ett hundtäcke :banana:
Idag har jag slängt ut ett överkast, som bara blivit liggande då det har fel nyans, på annons och kommer nog även att lägga ut de sista skorna.
Fortfarande massor kvar dock 😅 Men jag har bestämt att nu ska jag fan hålla min inre hamster stången och inte samla på mig så mycket grejer! Men loppisar är ju så roligt 😫😅
 
Jag försöker sälja lite Hurtta-selar som hunden vuxit ur. Har till och med en sprillans ny i paket hon inte ens använt än. Men det är sååå segt. Har de dock på Marketplace då jag tänker att de är bäst där.

Men jag borde kanske ta mig samman och lägga upp grejerna på Tradera.
 
Jag försöker sälja lite Hurtta-selar som hunden vuxit ur. Har till och med en sprillans ny i paket hon inte ens använt än. Men det är sååå segt. Har de dock på Marketplace då jag tänker att de är bäst där.

Men jag borde kanske ta mig samman och lägga upp grejerna på Tradera.
Mina hundsaker går också rejält segt nu
 
Det var en tröst att höra. Inte bara jag som tycker att det är segt.
Jag tycker att det kommer och går i vågor. Vissa av grejerna jag har sålt nu har legat ute i säkert ett år.
När jag tillverkade koppel som jag sålde så sålde jag massor första veckan och sedan tog det tvärstopp och tog evigheter innan jag fick sålt de sista
 
Jag har fått sålt de två adventskalendrarna (utan innehållet, alltså) som jag köpte förra året. De var skrymmande att förvara, men jag är ändå glad att jag sparade och sålde (även om de bara inbringade en 50-lapp, orkade inte prova Tradera pga storleken..) istället för att slänga på återvinningen. De var så fina, roligare att de blir använda iaf en gång till först :) .

Jag har för övrigt inte alls mycket emballage kvar här hemma - det har gått åt till att skicka grejer som sålts under året. Några kuvert, några vadderade kuvert, ett par kartonger och lite stötdämpande emballage är kvar. Jag brukade ha massor (!), typ alltid. :D
 
Jag har fått sålt de två adventskalendrarna (utan innehållet, alltså) som jag köpte förra året. De var skrymmande att förvara, men jag är ändå glad att jag sparade och sålde (även om de bara inbringade en 50-lapp, orkade inte prova Tradera pga storleken..) istället för att slänga på återvinningen. De var så fina, roligare att de blir använda iaf en gång till först :) .

Jag har för övrigt inte alls mycket emballage kvar här hemma - det har gått åt till att skicka grejer som sålts under året. Några kuvert, några vadderade kuvert, ett par kartonger och lite stötdämpande emballage är kvar. Jag brukade ha massor (!), typ alltid. :D
Jag använder kartonger för cheesecake och hallonmousse för det har jag typ obegränsat av. Nu när jag har sålt så mycket är det nästan pinsamt att gå till posten för alla där lär känna till min dåliga diet vid det här laget 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 657
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp