Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lagt in en massa hemgjorda smycken på Vinted. Har ju hur många små färgglada nalleberlocker som helst över nu när jag inte längre behöver veta vilket koppel som hör till vilken hund 😢 Har fått sålt tre set med halsband och örhängen redan.
Sedan har jag lådvis med hundgrejer, koppel, selar, halsband, täcken osv som jag borde lägga ut, men dels är det så svårt för då blir det så tydligt att de är borta för alltid och dels hoppas jag ibland lite att det ska bli en till hund i framtiden och då är det ju dumt att ha gjort av med alla grejer
 
Nu har jag lagt in en massa hemgjorda smycken på Vinted. Har ju hur många små färgglada nalleberlocker som helst över nu när jag inte längre behöver veta vilket koppel som hör till vilken hund 😢 Har fått sålt tre set med halsband och örhängen redan.
Sedan har jag lådvis med hundgrejer, koppel, selar, halsband, täcken osv som jag borde lägga ut, men dels är det så svårt för då blir det så tydligt att de är borta för alltid och dels hoppas jag ibland lite att det ska bli en till hund i framtiden och då är det ju dumt att ha gjort av med alla grejer
Du får tänka så här, att om det blir en ny hund kommer du ju vilja skaffa lite nytt + att du inte vet om den faktiskt kommer kunna ha samma storlek osv 😊 förstår dock att det är tungt ❤️ måste bara fråga, har du fått ta bort fler hundar? Vet att din ena som var så ljudrädd fick du ta bort för en stund sen, men har nog missat om det är helt tomt nu ❤️ beklagar i så fall lite extra!
 
Du får tänka så här, att om det blir en ny hund kommer du ju vilja skaffa lite nytt + att du inte vet om den faktiskt kommer kunna ha samma storlek osv 😊 förstår dock att det är tungt ❤️ måste bara fråga, har du fått ta bort fler hundar? Vet att din ena som var så ljudrädd fick du ta bort för en stund sen, men har nog missat om det är helt tomt nu ❤️ beklagar i så fall lite extra!
Allt är hemmagjort så det är inte bara att skaffa nytt. Det är också tre olika storlekar så det är ganska stor chans att det skulle passa. Jag kan ju göra nytt, men då är det inte säkert att det finns rätt dekorationer kvar. Fast Bellas saker lär nog ändå vara slitna om det blir en ny hund så då kanske jag vill göra allt nytt ändå.
Jag fick ta bort Poppy, som var ljudrädd, 25/9, Pärla dog 1/8 och Ping 27/6 förra sommaren. Så jag har Bella kvar, men det är ändå så fruktansvärt tomt 😭 Tack 💖
 
Allt är hemmagjort så det är inte bara att skaffa nytt. Det är också tre olika storlekar så det är ganska stor chans att det skulle passa. Jag kan ju göra nytt, men då är det inte säkert att det finns rätt dekorationer kvar. Fast Bellas saker lär nog ändå vara slitna om det blir en ny hund så då kanske jag vill göra allt nytt ändå.
Jag fick ta bort Poppy, som var ljudrädd, 25/9, Pärla dog 1/8 och Ping 27/6 förra sommaren. Så jag har Bella kvar, men det är ändå så fruktansvärt tomt 😭 Tack 💖
Beklagar igen ❤️

Som en "hoarder" av tyger osv kan jag ju trösta dig med att det kommer alltid komma nya dekorationer/saker man villhöver, så även om det känns som att man MÅSTE ha det man har nu, kommer det förmodligen finnas nytt framöver man måste ha 😅
 
Beklagar igen ❤️

Som en "hoarder" av tyger osv kan jag ju trösta dig med att det kommer alltid komma nya dekorationer/saker man villhöver, så även om det känns som att man MÅSTE ha det man har nu, kommer det förmodligen finnas nytt framöver man måste ha 😅
Tack 💖

Jo, jag vet ju det egentligen. Det är nog mest sorg och att allt ska vara som jag vill att det ska vara. Det är så fruktansvärt tomt i hallen nu så jag har inte ens klarat att plocka bort Poppys saker för då kommer det ju att bli ännu tommare. Och närsomhelst kommer det ny strass som jag skulle göra nya selar till dem, men nu finns ju bara Bella att göra till så det kommer bli massor över så då måste jag lägga ut annons på det också. Fast jag har köpt från den säljaren innan (aliexpress så det är därför det tar sådan tid för det att komma) och det är verkligen superfina strasskedjor så de kommer nog inte att bli svårsålda för strasskedjor är SVINDYRT i Sverige
 
Tack 💖

Jo, jag vet ju det egentligen. Det är nog mest sorg och att allt ska vara som jag vill att det ska vara. Det är så fruktansvärt tomt i hallen nu så jag har inte ens klarat att plocka bort Poppys saker för då kommer det ju att bli ännu tommare. Och närsomhelst kommer det ny strass som jag skulle göra nya selar till dem, men nu finns ju bara Bella att göra till så det kommer bli massor över så då måste jag lägga ut annons på det också. Fast jag har köpt från den säljaren innan (aliexpress så det är därför det tar sådan tid för det att komma) och det är verkligen superfina strasskedjor så de kommer nog inte att bli svårsålda för strasskedjor är SVINDYRT i Sverige
Ja det är en bearbetning att göra sig av med saker som man så tydligt förknippar med en älskad familjemedlem ❤️ poppy hade nog hellre önskat att du kan känna dig mer i nuet än att känna sorg och tänka på allt som var när du ser hennes saker (jag ber om ursäkt att jag kör hobby-terapi 🙈). Börja med att kolla igenom vad som är slitet, som kanske inte passar att en annan hund kan ta över, och kolla ut något du absolut vill spara. Har du någon sele eller halsband som var en favorit, spara den och låt den få en egen plats, som du kan förknippa med fina minnen och inte all rädsla hon hade. Det kanske kan vara ett steg i bearbetningen och möjligheten att plocka undan/göra sig av med resterande.
 
Jag har tyvärr köpe en massa mer tyg. Så nu har jag lite problem att få in dom i hyllorna 🙈 har sorterat om, och sorterat ut vissa tyger som jag ska försöka sälja. Blev av med lite på sylanet, men köpte ju lika mycket typ 🤦🏼‍♀️
 
Har en riktig seg-dag efter tung vecka. Vill helst bara ligga i soffan och dra en filt över huvudet men är samtidigt lite sugen på att lägga ut saker på annons.

Garderoben behöver rensas som vanligt. Och nu när jag börjat med Vinted är jag sugen på att lägga ut mer.

...Så nu när jag kommit så här långt i skrivandet har jag bestämt mig att ge mig på högen med tshirts.
Tack buke för monologen som tar mig framåt 😄
 
Vinted är faktiskt riktigt smidigt! Det är ju första gången jag tycker att det är värt att handla även billigare grejer!
Annars har jag bara köpt sånt lokalt, typ tröjor till barnet.
 
Jag funderar på att försöka dra igång lite med hundgrejerna. Har en dålig dag så det kommer nog inte komma till att faktiskt lägga ut någon annons, men sortera, fota och mäta kanske går att göra lite iallafall

Men hur vet jag vad jag ska ta betalt? Köpta grejer är mycket lättare för då har man ju något att utgå från. Flera av mina selar har liksom tagit 10 timmar att sy och med ganska dyrt material, men jag tror inte att någon skulle vilja betala för allt det arbetet.
Här en av Poppys selar som har tagit 10 timmar. Vad tycker hade ni kunnat tänka er att betala för en sådan begagnad sele? Jag själv är snål som satan så jag hade inte betalat mycket, men det är ju för att jag gör själv också
image.jpg
 
Jag funderar på att försöka dra igång lite med hundgrejerna. Har en dålig dag så det kommer nog inte komma till att faktiskt lägga ut någon annons, men sortera, fota och mäta kanske går att göra lite iallafall

Men hur vet jag vad jag ska ta betalt? Köpta grejer är mycket lättare för då har man ju något att utgå från. Flera av mina selar har liksom tagit 10 timmar att sy och med ganska dyrt material, men jag tror inte att någon skulle vilja betala för allt det arbetet.
Här en av Poppys selar som har tagit 10 timmar. Vad tycker hade ni kunnat tänka er att betala för en sådan begagnad sele? Jag själv är snål som satan så jag hade inte betalat mycket, men det är ju för att jag gör själv också
Visa bifogad fil 130415
Sätt ut till det pris det hade känts bra att sälja det för. Om du inte får det sålt kan du alltid sänka priset :)
 
Jag väntar på betalning på en hel kartong kläder och smycken. Håll tummarna!
Håller tummarna!

Du som sålt en hel del på Vinted, vet du hur lång tid brukar det ta innan betalningen finns på mitt användarkonto?
Jag skickade flera paket förra helgen men har inte fått tillgång till pengarna ännu :)

Går det att följa/spåra paketen från Vinted-appen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 660
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp