Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spenderade gårdagen med att fota kläder till Vinted. Tog lite funderande innan jag kom fram till hur jag skulle få till så bra ljus som möjligt. Är så dunkelt inne, speciellt denna årstid. 😅
Annonserna ligger iallafall uppe. Svårt att veta vad jag ska ta för pris tycker jag som aldrig sålt något förut. Men bättre att jag blir av med det för lägre pris. Då är det mer än jag skulle få om jag bara lämnar iväg det.
2 har blivit tillagda som favoriter under kväll/natten iallfall. Återstår att se om något blir sålt sen.
 
Spenderade gårdagen med att fota kläder till Vinted. Tog lite funderande innan jag kom fram till hur jag skulle få till så bra ljus som möjligt. Är så dunkelt inne, speciellt denna årstid. 😅
Annonserna ligger iallafall uppe. Svårt att veta vad jag ska ta för pris tycker jag som aldrig sålt något förut. Men bättre att jag blir av med det för lägre pris. Då är det mer än jag skulle få om jag bara lämnar iväg det.
2 har blivit tillagda som favoriter under kväll/natten iallfall. Återstår att se om något blir sålt sen.
Att någon lägger något som favorit brukar i de flesta fallen betyda att de inte köper tycker jag 😅 Jag är själv likadan. Jag lägger allt intressant som favorit för att hitta tillbaka och vänta på att priset sänks tillräckligt mycket för att jag ska vilja köpa och det som inte sänks glömmer jag bort 😅
-

Jag la ut två par skor igår och det ena paret var det en som frågade om bundle på en gång, men sedan ändå inte köpte 😑 Jag har tid på mig att skicka tillbaka dem, men det är krångligare än Vinted 🙄
 
Att någon lägger något som favorit brukar i de flesta fallen betyda att de inte köper tycker jag 😅 Jag är själv likadan. Jag lägger allt intressant som favorit för att hitta tillbaka och vänta på att priset sänks tillräckligt mycket för att jag ska vilja köpa och det som inte sänks glömmer jag bort 😅
-

Jag la ut två par skor igår och det ena paret var det en som frågade om bundle på en gång, men sedan ändå inte köpte 😑 Jag har tid på mig att skicka tillbaka dem, men det är krångligare än Vinted 🙄
Attans då. Men kanske lika bra det. Kändes nervöst med att skicka till Polen tror jag det var. :rofl:

Har förvisso gjort samma sak. Lagt till i favoriter men inte köpt (än) heller. Ger bara falskt hopp till andra säljare. :angel::D

Förvisso har jag fått erbjudande om sänkt pris på ena varan så kanske slår till. Men jag ska ju bli av med saker, helst inte köpa mer.😅
 
Attans då. Men kanske lika bra det. Kändes nervöst med att skicka till Polen tror jag det var. :rofl:

Har förvisso gjort samma sak. Lagt till i favoriter men inte köpt (än) heller. Ger bara falskt hopp till andra säljare. :angel::D

Förvisso har jag fått erbjudande om sänkt pris på ena varan så kanske slår till. Men jag ska ju bli av med saker, helst inte köpa mer.😅
Skicka till polen genom Vinted är jättelätt 🙂 Klicka hem fraktsedeln till mailen (ett klick bara) och låt posten scanna och skriva ut och så är det klart! Ännu har inget jag har skickat eller köpt till och från Polen försvunnit

Jag måste sätta köpstopp på mig själv nu 😶 men har iallafall fortfar blivit av med mycket mer än jag köpt!
 
Huset är fortfarande inte sålt det är det jag vill bli av med mest

Fått bort en gräsklippare, så lite mer plats i stallet

Lagt ut lite extra element jag haft ståendes hoppas få in några hundralappar.

varit ganska duktig på att rensa det sista. Blivit några turer till tippen.
 
Skicka till polen genom Vinted är jättelätt 🙂 Klicka hem fraktsedeln till mailen (ett klick bara) och låt posten scanna och skriva ut och så är det klart! Ännu har inget jag har skickat eller köpt till och från Polen försvunnit

Jag måste sätta köpstopp på mig själv nu 😶 men har iallafall fortfar blivit av med mycket mer än jag köpt!
Låter ju smidigare och smidigare det här med Vinted. Få köpare verkar vara det svåraste. :D
 
Jag har ingen vana av att sälja saker, men har alldeles för mycket bra-att-ha.

Slängde iväg grejor till kommunens återbruk. De har ett rum på återvinningsstationen där man kan lämna grejor. Nu hade avkomman identifierat ett ställ med fruktknivar på LSS second hand och sa förtretat att du kan väl fråga först. Så nu har jag messat bilder på plåtburkar, en stor ugnsform och en märklig teservis i koboltblått med guld. Koppar, fat, kannor för te och mjölk.
Stiligt märkta med made in USSR i botten :rofl: Ägt den i säkert 40 år - det var en gåva från förvirrad förälder - och har använt nån kopp ett par gånger.
Avkomman vill ha alltihop. Jag anklagar hen för att ha ärvt faderskapets släktgener. I den familjen säljs inget minsann. Det ställs "på lada"
20231101_084840.jpg
 
Packat några Vinted-paket, det rullar fortfarande på med ca 1 plagg per dag, lite lagom takt för mig att hinna med. Väntar på ca 400 kr och utöver det fått sålt för 300 kr.

Timpriset blir väldigt lågt men så länge det håller rensar-viljan uppe är det värt :)
 
Kan det absolut vara, säger jag som har en tradera-bevakning på liknande (Maria mandelblom). Eller ja, beror på vad du menar med värde kanske?
Typ är det värt "krånglet" med att packa ?
Tycker det är så svårt med porslin, vill inte att det går sönder pga undermålig packning.

Det är några djupa tallrikar och någon sås-bytta
 
Min första vara är såld på Sellpy, förvisso bara 30:- in men det känns bra att något går vidare till användning och att det samtidigt ger en liten slant! :bump:

Gick igenom klädkammaren igår och kunde rensa bort en del kjolar och byxor. Ska se över garderoben på klänningar och koftor också sen skickar jag det till Sellpy också. Tar tid men skönt att någon annan sköter det s a s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 661
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp