Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fyra par oanvända mycket högklackade sandaletter, är det fel årstid att lägga ut dem?
Iallafall jag köper skor jag gillar oavsett årstid. Fast så har jag 42 i storlek också så många gånger är det svårt att hitta skor. På Facebook finns grupper för att sälja högklackade skor och jag har sålt högklackat via Vinted också
 
Tillhör ett föregående liv

1699306712489.png
 
Jag har aldrig sålt grejer via nätet men funderar nu på vinted iom det ni skrivit. Men jag funderar på hur ni gör rent praktiskt. Vad packar ni saker i för att skicka? Har ni en massa förpackningar hemma? Och framförallt kostar ju frakten olika beroende på storlek. Förklara gärna för en okunnig🤭
 
Jag har aldrig sålt grejer via nätet men funderar nu på vinted iom det ni skrivit. Men jag funderar på hur ni gör rent praktiskt. Vad packar ni saker i för att skicka? Har ni en massa förpackningar hemma? Och framförallt kostar ju frakten olika beroende på storlek. Förklara gärna för en okunnig🤭
Jag har aldrig sålt via Vinted, men däremot via Tradera, Facebook etc. Jag har haft en rulle målarskyddspapp (dvs golvskydd) som jag har använt för att packa tillsammans med packtejp. Dvs jag har slått in saken som om det var en present, men istället för presentpapper använt den mycket tåligare skyddpappen och rejäl packtejp. Nu har rullen tagit slut, och senast jag sålde något lade jag ner det i en papperspåse jag hittade i ett skåp, och sedan tejpade ordentligt. Även plastpåsar etc kan funka, eller om man har någon kartong liggande som inte åkt till återvinningen än.
 
Jag har aldrig sålt grejer via nätet men funderar nu på vinted iom det ni skrivit. Men jag funderar på hur ni gör rent praktiskt. Vad packar ni saker i för att skicka? Har ni en massa förpackningar hemma? Och framförallt kostar ju frakten olika beroende på storlek. Förklara gärna för en okunnig🤭
Jag kan förklara hur jag packar! Jag sparar en massa vadderade kuvert som jag får grejer i. Perfekt att återanvända! Annars fungerar plastpåsar suveränt. Nu är plastpåsar så pass dyra, att soppåsar på rulle nog är mer ekonomiskt. Men försöker främst återanvändas det jag redan har.
 
Jag har aldrig sålt via Vinted, men däremot via Tradera, Facebook etc. Jag har haft en rulle målarskyddspapp (dvs golvskydd) som jag har använt för att packa tillsammans med packtejp. Dvs jag har slått in saken som om det var en present, men istället för presentpapper använt den mycket tåligare skyddpappen och rejäl packtejp. Nu har rullen tagit slut, och senast jag sålde något lade jag ner det i en papperspåse jag hittade i ett skåp, och sedan tejpade ordentligt. Även plastpåsar etc kan funka, eller om man har någon kartong liggande som inte åkt till återvinningen än.
Tack för ett bra tips🤗
 
Jag kan förklara hur jag packar! Jag sparar en massa vadderade kuvert som jag får grejer i. Perfekt att återanvända! Annars fungerar plastpåsar suveränt. Nu är plastpåsar så pass dyra, att soppåsar på rulle nog är mer ekonomiskt. Men försöker främst återanvändas det jag redan har.
Tack för svar🤗
 
Här packas oftast i återvinningskartonger. Har fått kommentar på posten om att jag gillar cheesecake 🤣🤣 Finns ingen lämplig kartong så blir det oftast påse och en massa tejp. Jag har bubbelplast också, men den sparar jag till tyngre grejer eller sådant som skramlar i lådan
 
Jag säljer inte, det mesta jag gör mig av med är inte värt speciellt mycket - inte så mycket att det är värt besväret.

Däremot har jag langat iväg 4 kassar kläder i en återvinning. Förr lämnade jag in på HM men eftersom jag knappt köper kläder blev de där kupongerna bara liggande så det var meningslöst.
Men mer plats i garderober och lådor är välkommet.:)

Ska ge mig på att slänga böcker också. Det finns faktiskt böcker som inte en själ kan vara intresserad av. ;)
 
Jag har aldrig sålt grejer via nätet men funderar nu på vinted iom det ni skrivit. Men jag funderar på hur ni gör rent praktiskt. Vad packar ni saker i för att skicka? Har ni en massa förpackningar hemma? Och framförallt kostar ju frakten olika beroende på storlek. Förklara gärna för en okunnig🤭
Sparar kartonger, bubbelplast mm från apotea m fl, man vet ju aldrig när man kan få ett säljryck och behöva dem :)
Använder papperskassar och packtejp.

Nu börjar påsarna ta slut så jag harköpt in mailingbags för att kunna packa kläder lättare.
 
Använder också det som finns hemma. Små kartonger sparas flitigt, bubbelplast sparasi en påse, även sånt där tunnt utfyllnadspapper. Kläder slås in i dubbla plastpåsar.

Man behöver inte alls investera i köpta förpackningar. Men vill man det, finns flera billiga flerpack att köpa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 666
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp