Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag skojar inte, jag har till och med "ärvt" en påse nycklar 😂 plus att jag har några själv, mest typ "cykelnyckel" varianten, eller möjligen hänglås. Men i min bil, i armstödet mellan sätena ligger en husnyckel som sitter på en Nyckelring med enhörning. Har ingen som helst aning om var den går, och bilen har jag ägt i 10 år 😂

Bild på den ärvda påsen:
Visa bifogad fil 131608
Sätt upp ett nyckelskåp och häng dem i, älskar snygga nyckelskåp :) Och snygga gamla nycklar! Du har en hel del där ju!
 
Då kan du få dom för att sätta upp i ett snyggt nyckelskåp 🤣 jag har inte ens ett nyckelskåp till mina egna nycklar 😅
Haha, inte jag heller :D Jag har inte ens många nycklar längre och nu senast köpte jag ett kodlås att ha på jobbet så inte ens nyckel till det :O

Hade jag inte varit så rädd att göra åverkan i väggen här så hade jag gärna tagit dem och skaffat nyckelskåp :)
 
Jag har sålt en ring som var en storlek för liten för mig. Smycken (åtminstone de utan affektionsvärde) ska användas, och den här passar typ ett par veckor om året (max..). Nu får den förhoppningsvis gnistra lite i solen ibland!
 
Märkligaste försäljningen någonsin. Sålde två resväskor till en person som kom med buss och hade med två kompisar. Det är vinter, tio grader kallt och nästa buss till stan skulle gå en timme senare, vilket jag berättade. Varan kostade 400, de kom med en femhundring och frågade om jag hade växel, vilket jag inte hade. Så jag swishade 100 kr till en av deras kompisar som inte var med, för ingen av dom hade swish. Jag kollade äkthet på sedeln så jag tror inte jag blev lurad. Så konstigt. 😅
 
Sålt en till tröja på Vinted :) ett antal har försökt pruta på en annan, men när den bara legat ute i några timmar (la u den igår och hade säkert 5 st som prutade då) så blir jag tjurig och nekar. Om den legat en vecka vore det en annan sak.
 
Nu har jag lagt ut hundarnas mat på facebook. Det är ju svindyr veterinärmat så det känns väldigt dumt att slänga och eftersom det är veterinärmat så har nog inte många hundstall användning för den plus att jag behöver pengarna. La ut dem så pass billigt så det lönar sig att köpa även om de ska skickas. Det är Purina HA och Royal canin urinary s/o small dog om ni vet någon som behöver
 
Nu har jag lagt ut hundarnas mat på facebook. Det är ju svindyr veterinärmat så det känns väldigt dumt att slänga och eftersom det är veterinärmat så har nog inte många hundstall användning för den plus att jag behöver pengarna. La ut dem så pass billigt så det lönar sig att köpa även om de ska skickas. Det är Purina HA och Royal canin urinary s/o small dog om ni vet någon som behöver
Har också en påse veterinärmat jag borde lägga ut. Ändå ca 1,3 kg kvar så känns inte kul att slänga
 
Jag la ut lite barnkläder igår och har redan skickat iväg ett litet plagg till ett nytt hem. Inte förvånad över att det sålde snabbt, var så otroligt sött nu till jul. Det gör lite ont att skicka iväg men det är en fin tröst att någon annan får glädje av samma plagg ist för att det ska ligga i en låda 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp