Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ju säga att "säljarens ansvar" gäller bara företag, och det är ett aber. Liksom vad ska företaget göra åt om samma transportföretag slarvar bort paket regelbundet, anmäler dom det försvunnet får man inte tillbaka några pengar "för du har inte försäkrat paketet för flera hundra trots värdet är kanske 300 kr" eller så säger transportföretaget "inte vårat problem att du lämnat paket till oss och som vi sen slarvat bort" 🤯
Det var det jag hade för mig, men eftersom jag inte var säker så ville jag inte skriva det till henne.
Helt sjukt att det får gå till så!
 
Det tuffar på med Vinted, har ca 100 olika grejer upplagda och ibland går det någon dag utan köp och som idag har det rasslat till och sålts tre grejer.
Väldigt olika grejer, en cykelsadel, en mugg, och ett paket med småfigurer.

Har som mål att låta Vinted bli en del av vardagen, när jag hittar något vi inte använder eller något klädesplagg som blivit för litet -lägga upp det direkt till försäljning.

Tex. Vikte kläder idag och en fleecetröja var för liten för dottern, det var så enkelt att lägga ut på annons direkt.
 
Jag har en hel hög kläder att lägga upp på Vinted, mycket glittriga klänningar som jag köpte på sellpy för 1-2 år sedan men typ aldrig använde och nu går jag aldrig ut och festar längre så ingen idé att ha dom kvar 😅 men jag hinner ju fasiken inte 🤦🏼‍♀️
 
Kan man bli Vinted beroende? :angel: Inte köp utan sälj beroende? :bag:
Är ju jättekul att bli av med saker och få in lite pengar. Har dedikerat en hörna i lägenheten till fotohörna och har en korg där jag lägger till saker jag rensat bort under dagen.
 
Kan man bli Vinted beroende? :angel: Inte köp utan sälj beroende? :bag:
Är ju jättekul att bli av med saker och få in lite pengar. Har dedikerat en hörna i lägenheten till fotohörna och har en korg där jag lägger till saker jag rensat bort under dagen.
Tror det. Nu har jag inte sålt mycket, men just känslan att lägga ut känns bra. Jag rensar för fullt i förrådet mm. Tom saker som haft något sorts sentimentalt värde börjar jag se annorlunda på. Så får se vad jag har kvar tillsist. :angel:
 
Hur gör ni när era grejer blir favoritmarkerade på Vinted? Tar ni kontakt med kunden (finns ju sådana färdiga alternativ) eller låter ni det bara vara och hoppas att någon köper?
 
Hur gör ni när era grejer blir favoritmarkerade på Vinted? Tar ni kontakt med kunden (finns ju sådana färdiga alternativ) eller låter ni det bara vara och hoppas att någon köper?
Jag har inte brytt mig. Nästan ingen av mina favoritmatkerade kommer tillbaka för köp. Visste inte att man kunde kontakta de.
 
Blev lite pepp och la upp en klänning på vinted så får vi se.
Tycker det är svårt att rensa kläder eftersom jag är gravid..
Har inte skrivit i tråden eftersom jag inte hör hemma här, men jag har arbetat med att vägleda folk i att rensa hemma. Mitt råd till dig är att vänta med kläderna tills du gravidat klart! Man måste liksom inte ta tag i det svåraste och mest oförutsägbara möjliga utmaningen först. Du har säkert andra områden som du kan rensa nu? 😊
 
Jag har fått ett par koppel tingade, men annars går det mycket trögt. Vilket iofs inte gör något för jag är ändå för trött för att packa och ha mig. Jag håller på att röja undan alla projekt istället så jag kan städa för det behövs. Och all återvinning ska iväg så då blir det mycket plats över i det hörnet. Inga pengar men grejer bort åtminstone
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 667
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp