Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
La ut 6 annonser ikväll på Vinted, sånt jag försökt sälja på tradera/marketplace förut utan napp. 4 av dom var hundgrejer, 3 sålda redan 👌 inga stora summor men det är pengar det med.
Kanske ska prova att lägga ut mina hundgrejer där också. Har inte pallat ännu
 
Ja testa :) jag la låga priser, 50 kr för en nästan ny Rukka stickad tröja, 40 kr för ny oanvänd sele (iof arken zoo basic) och 20 kr för 4 pack skor i strl xs, nästan nya. Men hellre att det säljs än att det ligger i min hylla.
Om du fick så lite för nya grejer så får jag nog inte många kronor för mina som är begagnade, men det kan ju vara värt ett försök
 
Jag har en hel drös med paket som sitter fast på Køge paketterminal. Kom dit i fredags och sen har de inte rört sig. Fem som sitter fast och tre till som jag vet måste gå igenom där imorgon. Hoppas inget krånglar!
 
Om du fick så lite för nya grejer så får jag nog inte många kronor för mina som är begagnade, men det kan ju vara värt ett försök
Jag har medvetet satt lågt pris för att bli av med det. Just nu vill jag hellre få in pengar snabbt än vänta, har det lite kärvt ekonomiskt just nu.
 
Sålt för drygt 500kr på Vinted sedan i lördagskväll. 🥳 Lagt upp ett gäng plagg till ikväll och hoppas att det säljs, inga stora pengar på något men många tjugolappar blir ju också en slant till slut.

Ska kika igenom mina egna kläder också och lägga upp sånt jag aldrig någonsin använder.

Borde gå igenom mina tre (!) fulla tygskåp också och sälja av tyg som ändå bara ligger och värmer hyllor, men det får bli ett senare projekt.
 
Tre diadem sålda för 11kr. Inte mycket men annars skulle jag ändå slängt dem för jag har inte använt dem på evigheter. De låg ute för 11kr ganska länge, sedan höjde jag dem till 20kr och idag sänkte jag till 11kr igen och de blev sålda 😁
 
Stör mig sinnessjukt mycket på personen som ville paketera ett antal plagg, fick hem dem idag (för den hissnande totala summan av 80kr) och nu hittat ett yttepyttelitet hål (alltså det är så litet att hen måste nagelfarit plagget med lupp typ) och nu vill häva hela köpet.
 
Jag har några kläder med lapparna kvar, men de är lite skrynkliga efter att ha legat länge i en påse. Ska jag försöka ånga dem (har inget strykjärn) eller låta lapparna vara kvar och lägga ut dem skrynkliga?
 
Två kjolar är av Carin Wester (org 1800). Hur mycket ska man lägga ut dem för mellan tummen och pekfingret? Perfekt för årstiden eftersom de är stickade.
 
Stör mig sinnessjukt mycket på personen som ville paketera ett antal plagg, fick hem dem idag (för den hissnande totala summan av 80kr) och nu hittat ett yttepyttelitet hål (alltså det är så litet att hen måste nagelfarit plagget med lupp typ) och nu vill häva hela köpet.
Sånt där kan man ju störa ihjäl sig på. Sånt slöseri med tid.
Som tur var har merparten av mina vintedaffärer haft vettigt folk bakom användarna.
 
Två kjolar är av Carin Wester (org 1800). Hur mycket ska man lägga ut dem för mellan tummen och pekfingret? Perfekt för årstiden eftersom de är stickade.
Min erfarenhet är att man får ungefär 10% av nypris för begagnade kläder, möjligen 20% om lapparna sitter kvar. Mer om det är hög halt ull eller siden och man får tag på en köpare som är intresserade av just det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp