Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
La upp en äldre mycket välanvänd väska med Hello Kitty igår. Det blev så mycket visningar och favoriter på annonsen så jag gick och höjde priset lite på en chansning. :angel:
Den blev såld nyss för 100kr.
La upp flera bilder på skicket och var tydlig att den var välanvänd i annonsen så hoppas den blir godkänd av köparen.😅

Jag var även iväg med lite kläder och ljus till secondhand idag.
 
Jag är sugen att höja priset på en ny oanvänd hurtta regntäcke, Nypris 699, jag gav 350 kr vilket är vad jag lagt ut den för, jättemånga har skambudat 200-250 kr 😬
 
La upp en äldre mycket välanvänd väska med Hello Kitty igår. Det blev så mycket visningar och favoriter på annonsen så jag gick och höjde priset lite på en chansning. :angel:
Den blev såld nyss för 100kr.
La upp flera bilder på skicket och var tydlig att den var välanvänd i annonsen så hoppas den blir godkänd av köparen.😅

Jag var även iväg med lite kläder och ljus till secondhand idag.
A buizznezz woman 😂
 
Senaste dygnet är det fler som favoritmarkerar än köper, betyder det att jag har för höga priser ?
Snål som jag är vill jag ju ha så mycket det går per grej 😄
 
Jag fick sålt lite hundgrejer igår. Hon prutade som fan så till slut orkade jag inte utan sålde bara för att bli av med både henne och grejerna. Hon hade jättelåg pension sa hon så jag kan ju förstå prutandet, men det var ändå störigt. Hon var iallafall inte otrevlig och tackade jättemycket och sedan skickade hon och berättade att hennes hund blivit superlycklig över leksakerna så jag får se det som den dagens goda gärning

Och jag själv prutade på en tröja på Vinted idag. På gränsen till skambud, men den hade legat ute jättelänge så jag tänkte att det var värt ett försök. Hon avvisade mitt bud (fullt förståeligt), men gav sedan ett motbud som var mycket högre än utgångspriset :confused: så nu kan jag inte köpa den för utgångspriset eftersom hon gav ett motbud och då vill jag ju inte ha den 😅

Jag har själv inget emot att folk ger mig skambud så länge de accepterar ett nej, men tjatprut som tanten som köpte hundgrejerna hatar jag!
 
Jag fick sålt lite hundgrejer igår. Hon prutade som fan så till slut orkade jag inte utan sålde bara för att bli av med både henne och grejerna. Hon hade jättelåg pension sa hon så jag kan ju förstå prutandet, men det var ändå störigt. Hon var iallafall inte otrevlig och tackade jättemycket och sedan skickade hon och berättade att hennes hund blivit superlycklig över leksakerna så jag får se det som den dagens goda gärning

Och jag själv prutade på en tröja på Vinted idag. På gränsen till skambud, men den hade legat ute jättelänge så jag tänkte att det var värt ett försök. Hon avvisade mitt bud (fullt förståeligt), men gav sedan ett motbud som var mycket högre än utgångspriset :confused: så nu kan jag inte köpa den för utgångspriset eftersom hon gav ett motbud och då vill jag ju inte ha den 😅

Jag har själv inget emot att folk ger mig skambud så länge de accepterar ett nej, men tjatprut som tanten som köpte hundgrejerna hatar jag!
Tänker som dig. Riktigt låga bud kan jag acceptera på något som legat ute länge, inte på något jag precis lagt ut.
 
Nu har jag också skaffat vinted-appen, tänker att det kan vara skönt att kanske få in nån krona då ekonomin som långtidssjukskriven på en redan låg hemtjänst-lön verkligen blir ansträngd till det yttersta, finns inte en krona kvar av sparad buffert längre så nu blir det till att börja försöka avyttra annat istället.

Hur förpackar ni era sålda prylar?
Kartonger med fyllmaterial till prylar förstår jag, men kläder?
Vi har inte så mycket kartonger heller, så jag funderar lite hur ni brukar göra i sånt läge, Köpa nya kartonger eller förpacka på annat smart sätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp