Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Postnord har redan höjt priserna för skicka hem (tidigare skicka lätt)... Dom gör det inte lätt för oss att sälja! Nu måste man nästa ta allt genom Vinted eller tradera för att få ner frakten.
FB_IMG_1701587158905.jpg

Vettefan hur jag ska göra i företaget, jag använder frimärken eller just skicka hem, och tror knappast kunden är villig att betala detta priset + 25% moms...
 
Postnord har redan höjt priserna för skicka hem (tidigare skicka lätt)... Dom gör det inte lätt för oss att sälja! Nu måste man nästa ta allt genom Vinted eller tradera för att få ner frakten. Visa bifogad fil 133349
Vettefan hur jag ska göra i företaget, jag använder frimärken eller just skicka hem, och tror knappast kunden är villig att betala detta priset + 25% moms...
Men satan! Snart lönar det sig mer att köpa allt nytt istället för att sälja begagnat trots låga priser på grejerna 😞

Kan du inte få billigare frakt när du har företag? Jag kollade upp det (iofs längesedan nu) för mina marsvinshus och då var det billigare att skicka som företag än privatperson

Jag ska ta och köpa en hög frimärken innan de höjer dem också!
 
Men satan! Snart lönar det sig mer att köpa allt nytt istället för att sälja begagnat trots låga priser på grejerna 😞

Kan du inte få billigare frakt när du har företag? Jag kollade upp det (iofs längesedan nu) för mina marsvinshus och då var det billigare att skicka som företag än privatperson

Jag ska ta och köpa en hög frimärken innan de höjer dem också!
Jag skickar tyvärr inte "tillräckligt mycket" för att jag ska få bättre priser 🤦🏼‍♀️
 
Wow! Använder du garderob i fokus eller boost för att sälja så mycket? Jag får knappt ens favoriter just nu. Men det är en som har boostat en likadan kjol som jag har två av och hon har inte fått den såld trots att den är billigare än mina så det verkar stå still för en del överlag med lite alternativa kläder. Jag ligger redan på 11kr på många plagg men får ändå inte sålt. De finare plaggen vill jag inte sänka mer än vad jag redan har gjort för i så fall behåller jag dem hellre och syr om dem till att passa mig

Fast nu fick jag nyss såld en hatt som legat ute till salu på olika sidor i säkert 1,5 år!
Provat boost två gånger nyligen men de boostade grejerna blev inte sålda.

Jag vet inte om jag gör något särskilt?
Har inte superbra bilder pga dåligt ljus, men jag tar däremot massor av bilder. Har världens oordning i garderoben, eftersom jag lägger ut allt jag kommer på, barnkläder, vuxenkläder, porslin, leksaker, prydnadssaker..

Lägger ut något nytt nästan varje dag, kan det påverka?
 
Men satan! Snart lönar det sig mer att köpa allt nytt istället för att sälja begagnat trots låga priser på grejerna 😞

Kan du inte få billigare frakt när du har företag? Jag kollade upp det (iofs längesedan nu) för mina marsvinshus och då var det billigare att skicka som företag än privatperson

Jag ska ta och köpa en hög frimärken innan de höjer dem också!
Jag tror att aktivt lägga upp saker regelbundet hjälper. Jag tycker mig märka att säljandet stannar av om det går ett par dagar mellan nya annonser även om de som ligger uppe är aktiva och bra.
Sen när jag lägger upp något nytt så rasslar det till och flera äldre saker säljs.

Tex nu har jag inte lagt ut något nytt på nästan en vecka pga tidsbrist. Bara sålt en sak.

När jag la upp förra omgången (tre saker)såldes tretton saker på två dagar. Både äldre och nyare annonser.
 
Ska skicka två paket idag. Har rullat på bra den här veckan.
Ena tröjan jag sålt köpte jag tidigare i veckan men var inte helt 100 passform. Bra att någon annan ville ha en så jag kunde sälja den dagen efter jag la upp annonsen. För 5kr dyrare mot vad jag gav. Många bäckar små. :D
 
Har fått sålt lite mer mini kläder, 2 annonser som legat ute nån månad, 150:- in, känner också att många bäckar små. Ligger faktiskt lite i plus i min sälj app nu, ska försöka hålla det så ut hela nästa år,... ett nyttigt litet löfte till mig själv tänker jag 😄
 
Kunde hen verkligen reklamera för det?! Jag har tolkat vinteds regler som att det behöver vara mycket fel för att kunna reklamera. Kostade det dig något extra förutom priset för själva kläderna?
Jag vet inte egentligen? Orkade inte bråka. Nej jag tror inte det, det är köparen som får stå för frakten vid retur. 🤔
 
Postnord har redan höjt priserna för skicka hem (tidigare skicka lätt)... Dom gör det inte lätt för oss att sälja! Nu måste man nästa ta allt genom Vinted eller tradera för att få ner frakten. Visa bifogad fil 133349
Vettefan hur jag ska göra i företaget, jag använder frimärken eller just skicka hem, och tror knappast kunden är villig att betala detta priset + 25% moms...
Känner samma i företaget, det är helt orimligt. Och skicka med varubrev har också blivit mycket dyrare + försvinner lite för ofta för att det ska vara ”roligt” liksom… 🤬
 
Känner samma i företaget, det är helt orimligt. Och skicka med varubrev har också blivit mycket dyrare + försvinner lite för ofta för att det ska vara ”roligt” liksom… 🤬
Jag har inte ens försökt med varubrev, mina spishanddukar tar visserligen inte mycket plats, men har längre till företagscenter än vanliga posten (eller brevlådan) så har inte känt mig manad att skaffa det.. Schenker är väl billigare nu, och där kan man åtminstone få tillbaka momsen men då måste man skriva ut alla etiketter = måste köpa färg till skrivaren 😂 det är ju bekvämt med postnord när man kan skriva ut hos ombudet då jag har så få paket.
 
Städat två underskåp i köket. Lyckades plocka ihop så två av hyllorna i ena skåpet fick plats i det andra skåpet. Diskat upp 3 lickmat/aktivitetsmatskålar + en annan aktivitetssak och ska lägga ut dom att sälja sen. Tilda tycker det är meningslöst att äta från såna så ingen idé att behålla dom 😅

Fick ner lådan med tildas sök behållare och sånt i skåpet (har stått på bänken) så det känns som lite mer ordning :)
 
Fick ett ryck och fortsatte med 3 kökslådor "bra att ha" och "bra att spara korgen" på bänken. Kunde kasta massor av papper, ett par nävar metallskrot i form av insektsnyklar från Ikea möbler och spiraler till kompostgaller, och hittade lite jag ska försöka sälja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp