Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag också skaffat vinted-appen, tänker att det kan vara skönt att kanske få in nån krona då ekonomin som långtidssjukskriven på en redan låg hemtjänst-lön verkligen blir ansträngd till det yttersta, finns inte en krona kvar av sparad buffert längre så nu blir det till att börja försöka avyttra annat istället.

Hur förpackar ni era sålda prylar?
Kartonger med fyllmaterial till prylar förstår jag, men kläder?
Vi har inte så mycket kartonger heller, så jag funderar lite hur ni brukar göra i sånt läge, Köpa nya kartonger eller förpacka på annat smart sätt?
Snurrar in i plastpåsar och ett par varv med pakettejp funkar för kläder osv. Kartonger finns oftast hemma men jag kan även ta med ifrån jobbet men finns det inte har jag ibland lindat in de i papperspåsar. Ett par tjocka "skrynkliga" lager och sen pakettejp tunt. Ingen som klagat än.

Sen spapar jag på packmaterial man får när man beställer saker själv. Sparar kartonger, plast utfyllnad och papper.
 
@LinnK saker som kan gå sönder behöver kartong och fyllning (bubbelplast, luftkuddar eller papper, beror lite på hur ömtåligt det är), kläder funkar att skicka i plastpåse, kompostpåse i papp eller liknande :) säljer man mycket kan det vara bekvämt att köpa hem så kallade mailing bags, kostar inte många kronor och kan vara skönt att ha hemma. Pack tejp kan man köpa för hyllig summa på dollarstore, öob, biltema och liknande :)
 
Nu har jag också skaffat vinted-appen, tänker att det kan vara skönt att kanske få in nån krona då ekonomin som långtidssjukskriven på en redan låg hemtjänst-lön verkligen blir ansträngd till det yttersta, finns inte en krona kvar av sparad buffert längre så nu blir det till att börja försöka avyttra annat istället.

Hur förpackar ni era sålda prylar?
Kartonger med fyllmaterial till prylar förstår jag, men kläder?
Vi har inte så mycket kartonger heller, så jag funderar lite hur ni brukar göra i sånt läge, Köpa nya kartonger eller förpacka på annat smart sätt?
Skickar kläder i tjockare plastpåsar.
 
Nu har jag också skaffat vinted-appen, tänker att det kan vara skönt att kanske få in nån krona då ekonomin som långtidssjukskriven på en redan låg hemtjänst-lön verkligen blir ansträngd till det yttersta, finns inte en krona kvar av sparad buffert längre så nu blir det till att börja försöka avyttra annat istället.

Hur förpackar ni era sålda prylar?
Kartonger med fyllmaterial till prylar förstår jag, men kläder?
Vi har inte så mycket kartonger heller, så jag funderar lite hur ni brukar göra i sånt läge, Köpa nya kartonger eller förpacka på annat smart sätt?
Kläder skickar jag i mailingbags - superbra!
 
Vi fick ett ryck och röjde förrådet i källaren. Blev en hel hög till återvinningscentralen och en hel del till secondhand. Kändes bra efteråt :)
Slängde alla gamla kartonger från symaskiner, datorer osv. De tog ju en massa plats! Visst, om man säljer symaskinen kanske de hade varit bra att ha. Men jag vill inte sälja mina symaskiner :D
 
Fick tillbaka de reklamerade kläderna igår. Ni vet, där det i en av fyra tröjor fanns ett mikroskopiskt hål som jag missat.
Här, operation hitta hålet:

IMG_7737.jpeg
 
Fick tillbaka de reklamerade kläderna igår. Ni vet, där det i en av fyra tröjor fanns ett mikroskopiskt hål som jag missat.
Här, operation hitta hålet:

Visa bifogad fil 133347
Kunde hen verkligen reklamera för det?! Jag har tolkat vinteds regler som att det behöver vara mycket fel för att kunna reklamera. Kostade det dig något extra förutom priset för själva kläderna?
 
Under kvällen såldes två grejer till så nu är jag uppe i delmål 1, 2500 kr ✌️
Wow! Använder du garderob i fokus eller boost för att sälja så mycket? Jag får knappt ens favoriter just nu. Men det är en som har boostat en likadan kjol som jag har två av och hon har inte fått den såld trots att den är billigare än mina så det verkar stå still för en del överlag med lite alternativa kläder. Jag ligger redan på 11kr på många plagg men får ändå inte sålt. De finare plaggen vill jag inte sänka mer än vad jag redan har gjort för i så fall behåller jag dem hellre och syr om dem till att passa mig

Fast nu fick jag nyss såld en hatt som legat ute till salu på olika sidor i säkert 1,5 år!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 668
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 552
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp