Sry för långt inlägg!
Skulle behöva lite tips gällande torrfoder. Min dobbiskille på 9 månader äter Nordic färskfoder men är kräsen och måttligt förtjust i det, spelar ingen roll om jag byter färskfodersort heller. Jag behöver få upp honom lite i vikt och han är även känslig i magen. Tänker nu prova att lägga till ett mål med torrfoder mot min vilja att kombinera med då det iaf slinker ner och kanske ger lite mer variation. Just nu matvägrar han, igen, så är ingen hållbar situation att försöka truga i honom enbart Nordic som han dessutom lätt blir dålig av i magen. Han är för övrigt helt frisk och kollad av veterinär.
Jag har kollat på Orijen (38% protein, 16% råfett, 3 800 kcal), Happy Dog Canada (25% protein, 14% råfett, 4 010 kcl), Canagan Country Game (36% protein, 19% råfett) och Royal Canin Maxi Junior Active (30% protein, 20% råfett).
Har använt Standardt och Acana som träningsgodis och det är väl ok men inte mer än så enligt honom. Vill ha ett foder som gör magen glad samt bra fett i. Står mest mellan Happy Dog och Orijen, men är lite skeptisk till den höga proteinhalten hos Orijen...? Har även läst att det är bra med lägre fiberhalt om hunden lätt blir dålig i magen, där ligger Orijen högst med 6%, Happy Dog & Royal Canin lägst. Hans kullbror har också haft problem med magen men blev bra på Royal Canin som inte direkt är något märke jag brukar kolla på vanligtvis.
Någon som har ett foder att rekommendera som funkar som bra kombo till färskfoder?