Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är väl lite vad man väljer att fokusera på. Jag har träffat på en del trevliga typer, men visst har jag fått en hel del puckade meddelanden också.
Är inte aktiv någonstans nu - dels för att jag ledsnade på att skicka så många meddelanden ut i etern (inget svar) och dels för att jag träffade denna trevliga typ jag träffat 2 gånger och fortfarande har daglig kontakt med.

Nu tror jag dock att hans ex har satt lite griller i huvudet på honom efter att de träffades och umgicks i helgen. :( Hoppas det går över...

Men sitter du gubbtjyv och väntar på att du skulle bli kontaktad? DU skrev ju att DU skulle fråga. Fegis. Och nä inte mig ifall någon undrar. Jag är lyckligt gift.

Men sitter du gubbtjyv och väntar på att du skulle bli kontaktad? DU skrev ju att DU skulle fråga. Fegis. Och nä inte mig ifall någon undrar. Jag är lyckligt gift.

Hihi, ja han kan ju sitta där o vänta , för på buke håller vi oss till normen o väntar på männens första kontakt ;)

iallafall har jag varit o kollat på bilar idag och en bilförsäljare stötte rätt ordentligt på mig :D ...han var ganska snygg dessutom :d

men det är ganska kul o kolla bilar o bra boost för självförtroendet , alla snygga karlar gör allt för dig :p ...och JAG har makten , haha
...så har man fått det man vill o går till nästa :sneaky:

*kl*

Ville bara inflika en positiv erfarenhet av nätdejting för att väga upp allt det negativa. Det finns ett och annat guldkorn där ute, även om man får sålla en hel del.

Idag är det 4 månader sedan jag träffade min nätdejt för första gången. Tredje personen jag träffade IRL och det känns som att vi hittat helt rätt. Är så glad att jag inte gav upp. :D

.... och i övermorgon firar jag och min första och enda nätdejt någonsin 11 månader tillsammans och har bott ihop sedan oktober :D

Hang in there ;)

*kl*
Jag hänger på Ingela_S

Jag "dejtar" en kille som jag träffat genom HP. Han är super :love: Och jag har haft dejt med två andra tidigare. Mkt trevliga killar, men inget som klickade.
Har även skrivit med några stycken innan dess. Och de är trevliga. Någon lite väl självupptagen bara ;). Men jag har långt ifrån svarat (ens läst) alla mail som jag fått. Ju mer man är online, ju fler mail dyker det upp.
Sen att jag söker män 25-35 år (jag är 27) och det mestadels är 37-åringar som hör av sig, är faktiskt lite konstigt O_o.

Sen är det nog viktigt att man inte har för stora förväntningar på att faktiskt hitta någon, och att man träffas hyfsat snabbt från att man fått kontakt och visar intresse för varandra. Men med fortsatt låga förväntningar. :)

Sen är det nog viktigt att man inte har för stora förväntningar på att faktiskt hitta någon, och att man träffas hyfsat snabbt från att man fått kontakt och visar intresse för varandra. Men med fortsatt låga förväntningar. :)

Det är en av de saker som gjort att jag ger upp. De flesta som kontaktar mig och vill maila och vill ha telefonkontakt (vilket jag nekat i inledningsskede) är från andra sidan landet. Män som bor allt från 20 till 100 mil bort. Plus alla pensionärer som är "ungdomliga" och vill ha någon på andra sidan köksbordet om morgonen...

Det är enligt min mening totalt meningslöst att inleda kontakt med någon som bor så långt bort. Det är ju ett helt företag att ses och blir väldigt svårt att upprätthålla någon kontakt. Speciellt som de flesta (alla?) jag haft kontakt med inte är flyttbara och inte jag heller. En timmes resväg kan jag köpa. Det är hanterbart. Men inte längre bort än så.

*kl*

Jag vill även fråga er.

Den där killen som jag träffar nu. Vi har träffats 5 ggr på 1,5 vecka, och det känns bra. När vi åker från varandra känner jag att jag bara vill träffa honom direkt igen :D!
Vi har snackat varje dag via kik i ca 1,5 v innan vi sågs, och det kändes som en låååång tid. Även lite i telefon.

Han är precis vad jag söker. Vi är på något sätt väldigt lika. Men så klart har vi ju olikheter. Sen känner vi ju inte varandra så väl, ännu ;). Vi är båda väldigt försiktiga, och vi har som sagt träffats några gånger. Och det tog väl till 3:e dejten innan det blev en hejdå-puss, även 4:e dejten. 5:e dejten höll oxå på att sluta så, men tack och lov inte:D. Vi ville ha lite mer mysigt än så, båda två :p:o. Och det kändes som vår "fegis-spärr" lossnade lite där.

Jag kan nästan inte sluta tänka på honom, på oss, tom på en framtid med honom (alla redan!!! :crazy:).

MEN, jag känner nog inget pirr :(. Det känns väldigt naturligt att vara med honom. Inget avancerat, det flyter bara på! Jag trivs med honom!
Men var är passionen? Måste man ha passion? Eller kommer den kanske när vi lärt känna varandra mer? Eller har det dött ut lite när man kanske velat mer, men inte vågat ta steget?

För jag tycker ju om honom :):cautious:.

De måste bo i närheten, det går inte annars! :meh:

Och inte för att vara sån, men ju äldre man blir, ju svårare är det nog att bli "sambo". Man lever sitt egna liv och präglas efter det, så som man vill ha det, och då är det nog lite knepigt att någon flyttar in hux flux. Från att ha bott sådär 50 mil bort.

Bor man då med kanske med 3 mils avstånd, så kan man känna av i lugn och ro att bo med varandra, och samtidigt ha sin tillflykt när det blir för mkt. Inte måste ses 24/7.

Så känner jag iaf, och då är jag "bara" 27 år. Jag vill testa på samboskapet innan jag ger mig in i det på allvar igen!

De måste bo i närheten, det går inte annars! :meh:

Och inte för att vara sån, men ju äldre man blir, ju svårare är det nog att bli "sambo". Man lever sitt egna liv och präglas efter det, så som man vill ha det, och då är det nog lite knepigt att någon flyttar in hux flux. Från att ha bott sådär 50 mil bort.

Bor man då med kanske med 3 mils avstånd, så kan man känna av i lugn och ro att bo med varandra, och samtidigt ha sin tillflykt när det blir för mkt. Inte måste ses 24/7.

Så känner jag iaf, och då är jag "bara" 27 år. Jag vill testa på samboskapet innan jag ger mig in i det på allvar igen!

Nej, sambo är inget mål alls.
Dels för att jag inte vill ordna om mitt liv så mycket. Jag har ett hus som är lagom för en person, men ytterligare en skulle behöva så mycket utrymme och förvaring att jag skulle behöva maka på mig ;) - det tänker jag inte.

Dels så har jag blivit så misantropisk under mina åtta år som ensam att jag inte kan tro att någon skulle vilja ha mig omkring sig under all ledig hemmatid. Och vice versa.

En timme är ungefär vad jag kan tänka mig i arbetspendling. Alltså är det görligt att sova hos någon och åka den där timmen till jobbet här. Någon gång emellanåt.

Fast nu har jag ju lagt av det här nätletandet. :meh:

Man måste ingenting.

Frågan bör ställas "Måste du ha passion?". Det kan bara du svara på.

Och så, för all del, "Måste han ha att du är passionerad?". Det kan bara han svara på.

Hmm, klok du är! :cautious:
Det får nog visa sig helt enkelt! För jag vill verkligen inte ge upp honom :love:!

1 timmas restid är ju ändå ganska stort område (beroende på vilka vägar då...)

Frågan är ju vad du söker. Tror du att den mannen använder sig av nätdejting?
Och de flesta människor är väl oftast ganska trevliga? Men kanske har lite svårt för den första kontakten. Man kan ju ge en chans även om personen kanske uttryckt sig lite klumpigt. Men det beror ju även på hur mkt tid man vill "slösa" för att upptäcka hur personen i fråga är IRL :p.

Men om du är lite trött på nätdejting. Ta en paus, och registrera dig på nytt om ett tag :) Byt sida kanske?

Hihi, ja han kan ju sitta där o vänta , för på buke håller vi oss till normen o väntar på männens första kontakt ;):

Och skulle nån man råka få för sig att höra av sig till en kvinnlig användare av Buke, och då särskilt de som är aktiva i dessa trådar. Ja då blir det sjuhärrans oväsen för det.

Ptr

Gammeln skulle nog komma undan med det. Han har ju massor av inlägg och hästbakgrund - och Guldkort tydligen. :D :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka