Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Och skulle nån man råka få för sig att höra av sig till en kvinnlig användare av Buke, och då särskilt de som är aktiva i dessa trådar. Ja då blir det sjuhärrans oväsen för det.

Ptr

haha, gammeln är nog inte rädd för mig , jag är inte av den typen av tjejer som ger han en avhyvling direkt :D

*kl*

Ville bara inflika en positiv erfarenhet av nätdejting för att väga upp allt det negativa. Det finns ett och annat guldkorn där ute, även om man får sålla en hel del.

Idag är det 4 månader sedan jag träffade min nätdejt för första gången. Tredje personen jag träffade IRL och det känns som att vi hittat helt rätt. Är så glad att jag inte gav upp. :D

Vill också bekräfta att man kan ha tur, t o m med andra personen man träffar IRL. :) För tidigt att säga hur allt utvecklar sig, men det känns väldigt lovande hittills. Det klickade redan på första promenaddejten och har sedan snabbt blivit bättre och bättre. Och jag reggade mig på dejtingsida för första gången i mitt liv den 23/12...

Ville mest skriva det som pepp. :)

Hoppar in här, det är väl inte mer rätt än rätt när man dejtar. ;)

Jag använder Happy Pancake, tycker den sidan är helt okej! Jag tror inte min presentation och mina bilder leder till särskilt många "jobbiga" mail, om man jämför med vad andra tjejer fått i inboxen... De flesta som skriver till mig har verkligen läst presentationen och kommer med intresserade frågor. :) Jag har dock utnyttjat internet till att både träffa vänner och dejta rätt så länge, ja ända sedan modemen hittade ut till privatpersonerna. Så jag kanske är luttrad och gammal i svängen nu...

Just idag dags för tredje träffen med en trevlig kille. Bio blir det! Fortsättning är redan planerad för i morgon blir det bowling. ;)

*KL*

Efter att på förekommen anledning typ tappat förtroendet för mänskligheten i allmänhet och män i synnerhet och sedan hängt synnerligen misstroget på mp i ett halvår hittade den här Cowboyen mig.

Kärlek och hopp till er alla :love:

1098210_10151586902247688_637153126_n.jpg

*kl*

Jaha, och där blev jag dumpad så det small om det. :(
Har ju träffat en superfin kille ett litet tag nu, och vi har haft det riktigt mysigt. Träffats ganska ofta och sovit hos varandra när vi setts. Var ute och åt i lördags för att sen gå på en konsert. Supertrevligt! MEN så råkade ju hans ex vara där, och det stökade till det ganska rejält i de där känslorna hos honom.
Det kändes ändå ok då, han presenterade mig för massa kollegor som vi träffade där och det kändes inte som han "skämdes" för mig.
Men så idag dumpade han mig med meddelande på kik. Han menade att han inte har gått vidare med sitt förra förhållande, och att han kom fram till det efter att ha mött exet, som i sin tur stötte på en av hans kollegor :meh:

Då, tidigare idag när jag fick meddelandet, så kändes det ok. Jag kände det på mig, han var inte som vanligt de sista dagarna. Men NU, vilken smäll! Känner mig så sjuuuukt trampad på! Och jag tyckte verkligen om honom, jag hann (tyvärr) falla ganska rejält för honom. ÅÅhhhh, jävla skit :cry:

Åh vad härligt! Grattis!!

*kl*
Här fick jag ett trevligt mail för några dagar sedan, tre rader kort presentation av honom själv, fem rader om hans två hundar och deras träning, samt ett par om en annan gemensam nämnare. Flera inviter till fortsatt diskussion utan att det bli konstlat, och redan vid mail två har vi tvingats skicka uppdelat på flera olika mail för att få plats med texten, och är mitt inne i en fascinerande diskussion om träning av räddningshundar. Så gör man när man tar kontakt!!

Åh vad härligt! Grattis!!

*kl*
Här fick jag ett trevligt mail för några dagar sedan, tre rader kort presentation av honom själv, fem rader om hans två hundar och deras träning, samt ett par om en annan gemensam nämnare. Flera inviter till fortsatt diskussion utan att det bli konstlat, och redan vid mail två har vi tvingats skicka uppdelat på flera olika mail för att få plats med texten, och är mitt inne i en fascinerande diskussion om träning av räddningshundar. Så gör man när man tar kontakt!!

Då får vi väl hoppas att det håller i sig i samma anda då!

Ptr

*kl

Jag hittade min själsfrände på MP. Men det är inte den jag bor med. Min själsfrände och jag skulle aldrig falla för varandra men så ballt att ha kontakt med någon som liksom är som jag. Fast lite bättre :D

Jag är inte ute efter nått annat än trevliga bekantskaper, så det är inte så mycket som ska/kommer ändra sig;)

Jo sådana måste man ha med.

Skulle gärna ha fler sådana.

Ptr

Så svårt det här är.

Träffade en kille i december där det klickade första gången. Vi kunde knappt lämna varandra. Sedan mysig träff igen. Och sen visade det sig att han hoppades att hans ex skulle ta tillbaka honom. Fy fan.

Nästa kille träffade jag på ett hak i stan. Kemi direkt, vi var bredvid hela långa kvällen, dansade, snackade... Sen skildes vi åt utan att bytt nr. Efter några dagar lyckades jag googla fram hans jobbmail så jag skrev något neutralt till honom. Vad jag inte visste då var att han gjort detsamma men jag hade inte sett det för jag var julledig.

Nåväl, vi träffades och hade flera trevliga timmar. Han verkade väldigt intresserad och pratade om vad vi skulle göra härnäst. Men... han hörde aldrig av sig. Nu har jag lärt mig att oavsett hur det känns på en dejt så har man ingen jävla aning om hur det går, eller hur den andre tänker.

Delvis kl

Har det inte blivit lite mer så iom nätdejtingen? Att det är så lätt att hoppa mellan dejterna på detta sätt, för det verkar som att det inte är helt ovanligt. Eller är det minnet som spelar mig ett spratt? :p Jag vill minnas att om man hade en mycket trevlig dejt så var det så gott som 100% att man iaf hördes igen.

Vill man ses igen är det väl bara att höra av sig själv?

*kl*
Det visade sig att den trevliga typen jag pratar med ska på samma hundclinic som jag nästa helg. Nästan lite tragiskt att jag inte är intresserad av att avbryta singellivet nu, bättre förstadejt kan jag inte tänka mig! Etologi, hundklubb och en lång snygg kille med vallhund. Tur att man aldrig kan ha för många vänner!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka