Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Nej, i och med att det blev jag som tog initiativ till träffen så får nästa boll vara hans.

Hur som helst har jag ringt upp en annan kille. En bonde. Blev så full i skratt när jag hörde alla kor som råmade i bakgrunden. Kändes som att jag var med i bonde söker fru. Ska hälsa på honom ikväll. Egentligen ingen idé då jag inte vill flytta hem till någon annan och en bonde är inte flyttbar.

Senast ändrad:

Har du gjort din dejt medveten om att ni spelar boll? M a o: Vet han om att det är hans tur att ta initiativ?

Har du gjort din dejt medveten om att ni spelar boll? M a o: Vet han om att det är hans tur att ta initiativ?

Du menar att det är samma person som ska ta initiativ hela tiden. Det intresserar inte mig. Han kom säkert på något i efterhand som han inte tyckte stämde med vad han söker. Mitt inlägg var mest att säga att trots att en dejt känns lyckad vet man aldrig vad som händer sedan.

Nej, jag menar INTE att samma person hela tiden ska ta initiativet. Men, jag tycker att det underlättar om man kan klargöra sina förväntningar för den andra personen. T ex genom att säga: "OK, det här var trevligt! Det måste vi göra om! Ring mig på onsdag, så kan vi..." Då berättar du för den andra personen att du vill bli kontaktad, när du vill bli kontaktad, hur du vill bli kontaktad etc. Om den personen inte kan/ vill ringa på onsdag, säger hen förhoppningsvis det!

*kl*
När i en kontakt skulle ni ta upp att ni har en sjukdom/diagnos som påverkar er vardag?

Beror helt på vilken sjukdom/diagnos samt hur den påverkar vardagen och personer runt omkring mig.
Hade det varit något som påverkar i väldigt stor utsträckning så hade jag tagit upp det väldigt tidigt. Annars när det faller sig naturligt. Hade det varit något väldigt känsligt så hade jag nog först försökt ta reda på vad personer kan tänkas tycka om det.

Den är ju ständigt närvarande, jag har ett utmattningssyndrom/depression, men det är ju inte som att jag haltar så det är ju inte helt uppenbart.

Jag har (haft) utmattningssyndrom och när jag känner att jag vill berätta om det för nya bekantskaper kan det t ex vara i samband med att vi pratar om saker, som jag egentligen tycker om att göra, men inte längre kan, eller orkar. Ett exempel: "Jag gillar egentligen att läsa böcker, men efter att jag gick in i väggen har jag svårt att läsa längre berättelser..." Bara nämnt i förbifarten. Men, det beror ju på, jag har börjat återhämta mig rejält nu, så jag kan prata om mitt eget beteende utan att... skämmas(?), skrämmas(?), bry mig(?). (Hittar inte riktigt rätt ord ;) Påverkas på nåt sätt, iaf...)

Jag har en tendens att berätta för alla oavsett om de vill höra eller ej :p. Så nu försöker jag vara lite mer försiktig. Jag är ju hyggligt funktionsduglig förutom att jag tenderar att ha ett helt värdelöst immunförsvar och har peridoder då jag blir trött och därmed lite initivativlös. Aja, jag får känna av lite...

det där är intressant.
Mycket handlar om hur man ser på sig själv.

Jag har diabetes, och jag har genomgått en cancerbehandling som tagit udden av mig i flera bemärkelser. Jag är tröttare, jag har sämre koncentrationsförmåga och jag har värk. Och har bara ett bröst.

Själv betraktar jag mig som ett skröppel. Irriteras av mina oförmågor.

Av div anledningar genomgick jag ett arbets-EKG i höstas. Det visade att jag hade en fullt normal prestation för en kvinna om min ålder... :eek:
Jag brukar dessutom säga att jag är samma person som förr men att jag ges ut i en något mindre upplaga. Och att jag är inbillningsfrisk ;)

Om jag skulle dejta någon skulle jag inte ta upp mina tillkortakommanden(sjukdomar) i första hand. Det är ju inte dem som han förväntas bli intresseread av. Att jag bara har ett bröst framgår. Men resten har väl ingen betydelse? Det är väl min personlighet han ska tycka om. Inte min uthållighet?

Jag gillar inte att ha "hemligheter" och har en tendens att vara lite väl öppen med mig och mitt liv (alla kanske inte behöver veta att allt om mig åh andra sidan så är det ju sådan jag är och det kanske är lika bra att veta det med en gång). Just eftersom jag med andra som jag umgås med är väldigt öppen med att jag har den här diagnosen/sjukdomen så får jag bita mig i tungan ibland när vi talas vid för att inte berätta att jag sorterar mina mediciner eller liknande. Eller om vi pratar om arbetsmiljö ta upp min egen erfarenhet osv.

Så jag har aktivt hållit tyst om utmattningssyndromet det är därför jag funderar lite när det är läge att säga något om det.

Jag har en tendens att berätta för alla oavsett om de vill höra eller ej :p. Så nu försöker jag vara lite mer försiktig. Jag är ju hyggligt funktionsduglig förutom att jag tenderar att ha ett helt värdelöst immunförsvar och har peridoder då jag blir trött och därmed lite initivativlös. Aja, jag får känna av lite...

Fokusera på vad du kan. Identifiera dig inte med din sjukdom! Om han kommenterar att du är sjuk ofta, eller ofta trött och initiativlös, då kan du ta upp det, om du vill. Annars kan du ju bara säga nåt om "Ja, idag känner jag mig trött." och sen släppa det. Du måste inte förklara.

Om han kommenterar att jag är sjuk ofta, trött och initiativlös så lär jag inte träffa honom igen :meh:.

Om jag får fråga: Varför inte det? Känns det som om han kräver att du ska vara frisk, hälsosam, pigg och initiativrik? Eller har han sagt det rent ut?

Jag gillar inte att ha "hemligheter" och har en tendens att vara lite väl öppen med mig och mitt liv (alla kanske inte behöver veta att allt om mig åh andra sidan så är det ju sådan jag är och det kanske är lika bra att veta det med en gång). Just eftersom jag med andra som jag umgås med är väldigt öppen med att jag har den här diagnosen/sjukdomen så får jag bita mig i tungan ibland när vi talas vid för att inte berätta att jag sorterar mina mediciner eller liknande. Eller om vi pratar om arbetsmiljö ta upp min egen erfarenhet osv.

Så jag har aktivt hållit tyst om utmattningssyndromet det är därför jag funderar lite när det är läge att säga något om det.

Vem är du? Är du dina sjukdomar eller är du en person?

I min höga ålder (mitten av 50 :) ) har de flesta något som besvärar. Allvarligt eller mindre allvarligt. I stort sett är det väl bara min egen bror som inte äter några mediciner alls utan är kärnfrisk.

Inte går de jag känner runt och berättar om sina sjukdomar! Man är en person. Och så har man sjukdomar. Det ena är man. Det andra har man.

Varför inte lita på att någon som träffar dig gillar din person?

Jag är 36 så de flesta i min ålder äter inte någon typ av medicin ;). Min personligheter känner han ju redan till, däremot känner han inte till min diagnos som kan göra att jag ibland inte orkar lika mycket som andra eller har perioder av depressioner.

Alla som levt nära någon med depressioner eller andra psykiska problem vet att det tär på de som står en nära. Det brukar vara en hel del trådar om det här på forumet och flera har deklarerat att de inte skulle vilja vara tillsammans med en person med psykiska problem igen.

Hur som helst så tänkte jag att det var schysst mot honom att berätta så han har en möjlighet att ta ställning, det kommer ju till viss del inskränka den typen av relation som jag är beredd att ha med en annan person. Frågan är mest när man nämner det liksom.

För att han inte har någon rätt att ställa några krav på mig och jag skulle känna att sådana frågor vore att trampa på min integritet, det är skillnad om jag erbjuder mig att berätta om det själv men jag vill inte bli utfrågad.

Alltså jag vill att han ska ha en realistisk bild av vad en eventuell framtid med mig skulle innebära. Det är ju lite det man checkar av när man dejtar, är vi kompatibla är våra mål för framtiden kompatibla? Eller åtminstone är våra kortsiktiga mål kompatibla med varandra?

Men om han börjar lägga sig i mitt liv som det ser ut just nu i detta nu, det är inte ok.

Min man har den typen av problematik, ungefär. Han berättar alltid för alla på tidigt stadium och tycker inte att nåt annat fungerar. Jag visste om det innan vi blev ett par. Vi var ca 30 då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka