Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Nej så kanske det inte är, men jag ser inget fel i att samma person tar initiativet 2-3 ggr i rad. Orka hålla på spela en massa spel, är man intresserad och vill träffa människan igen, då hör man av sig och sitter inte och väntar på att den andre ska göra det.

Sen om den andre parten aldrig hör av sig emellan så kan man ju börja fundera, men inte om man bara träffats en gång.

Nej så kanske det inte är, men jag ser inget fel i att samma person tar initiativet 2-3 ggr i rad. Orka hålla på spela en massa spel, är man intresserad och vill träffa människan igen, då hör man av sig och sitter inte och väntar på att den andre ska göra det.

Sen om den andre parten aldrig hör av sig emellan så kan man ju börja fundera, men inte om man bara träffats en gång.

Jag brukar typ aldrig höra av mig själv , helt utan spel.

Vet inte , jag gör bara inte det ..har aldrig gjort, vill dom mig nåt får dom höra av sig själva

men har man fått till en relation så ringer jag såklart ....ibland iallafall ;) ...

det där är intressant.
Mycket handlar om hur man ser på sig själv.

Jag har diabetes, och jag har genomgått en cancerbehandling som tagit udden av mig i flera bemärkelser. Jag är tröttare, jag har sämre koncentrationsförmåga och jag har värk. Och har bara ett bröst.

Själv betraktar jag mig som ett skröppel. Irriteras av mina oförmågor.

Av div anledningar genomgick jag ett arbets-EKG i höstas. Det visade att jag hade en fullt normal prestation för en kvinna om min ålder... :eek:
Jag brukar dessutom säga att jag är samma person som förr men att jag ges ut i en något mindre upplaga. Och att jag är inbillningsfrisk ;)

Om jag skulle dejta någon skulle jag inte ta upp mina tillkortakommanden(sjukdomar) i första hand. Det är ju inte dem som han förväntas bli intresseread av. Att jag bara har ett bröst framgår. Men resten har väl ingen betydelse? Det är väl min personlighet han ska tycka om. Inte min uthållighet?

Att träffa någon med en fysisk åkomma hade jag tyckt bara var fint om kemi stämmer. Då får man ju någon ”speciell” och en som inte ser ut som alla andra. ”Defekter ” kan vara mycket charmigt/sött och behöver verkligen inte ses som något negativt.

Nu har jag slutligt lagt ner mitt konto på MP.
Jag har ingen som helst motivation för att fläka ut mig där igen.

Samtidigt har den man jag har väldigt mycket känslor för men avvisade definitivt för nära ett år sedan hört av sig igen och vill återuppta kontakten på vänskaplig basis.
Jag är så skeptisk. Kan man verkligen vara bara vän med någon man har starka känslor för?

Är det inte bättre att gräva ner sig under en sten och ägna sig åt andra saker i livet än kärlek?

Nu har jag slutligt lagt ner mitt konto på MP.
Jag har ingen som helst motivation för att fläka ut mig där igen.

Samtidigt har den man jag har väldigt mycket känslor för men avvisade definitivt för nära ett år sedan hört av sig igen och vill återuppta kontakten på vänskaplig basis.
Jag är så skeptisk. Kan man verkligen vara bara vän med någon man har starka känslor för?

Är det inte bättre att gräva ner sig under en sten och ägna sig åt andra saker i livet än kärlek?

Nej det är svårt att vara vän med nån man har starka känslor för , men att gräva ner sig under en sten pga en annan människa ...nä så djupt sjunker jag inte och JAG är den som är viktigast i mitt liv , och det är du också .

Nej det är svårt att vara vän med nån man har starka känslor för , men att gräva ner sig under en sten pga en annan människa ...nä så djupt sjunker jag inte och JAG är den som är viktigast i mitt liv , och det är du också .

Den inställningen har jag nog aldrig haft. Tror att jag har svårt att ta det till mig.

Jag är mamma, bl.a., och det är nog det viktigaste i mitt liv. Väljer jag mellan barnet och mig finns där inget val alls. Det är hon som är viktigast. Har jag starka känslor för någon är den personen viktigare i mitt liv än jag.
jag är knappast ensam om att reagera så.

Den inställningen har jag nog aldrig haft. Tror att jag har svårt att ta det till mig.

Jag är mamma, bl.a., och det är nog det viktigaste i mitt liv. Väljer jag mellan barnet och mig finns där inget val alls. Det är hon som är viktigast. Har jag starka känslor för någon är den personen viktigare i mitt liv än jag.
jag är knappast ensam om att reagera så.

Ja fast det är ju dig själv du måste umgås med dygnet runt . Jag är också mamma , farmor, matte, syster, dotter ..men för det kan jag väl gilla/älska mig själv.
För din mamma betyder du säkert allt , samma som du vill din dotter ska tycka hon betyder allt...allt är en cirkel, en åtta o kommer tillbaka , så det är lika bra man älskar sig själv så känns iallafall det bra på dagarna :)

Om det låter konstigt så struntar jag i det.

Jag skulle prova. Det där med vän kan betyda ungefär allt eller inget.

(De flesta - heterosexuella - män verkar inte ha riktiga vänskapsrelationer med kvinnor, och omvänt, så jag skulle dessutom gissa att han funderar på nåt annat.)

Jag skulle prova. Det där med vän kan betyda ungefär allt eller inget.

(De flesta - heterosexuella - män verkar inte ha riktiga vänskapsrelationer med kvinnor, och omvänt, så jag skulle dessutom gissa att han funderar på nåt annat.)

Alltså - jag har förr inte haft några bekymmer med att ha sex med vänner. Det är inte krångligt alls. Men att på vänskaplig basis träffa någon man helst vill ha kärlek av verkar oändligt mycket krångligare.

Men min erfarenhet är något annan än din? Jag har haft ett antal vänskapsrelationer med män som inte innehållit något annat än djup vänskap.
Även om det var enklare innan de skaffade partner. Det var i det skedet som det krånglade till sig. Kvinnor tycks ha svårt att tro att män kan vara bara vän med en kvinna. (Du är kvinna).

Det du nämner om att ha partner, är en del av det jag menar. Jag har exakt samma sorts kompisrelationer med mina bästa kvinnliga vänner som med de bästa manliga, i den meningen att vi gör samma sorts saker, pratar på samma sätt med varandra om personliga angelägenheter osv. Mycket på tumanhand. Men det är inte min erfarenhet att de flesta har sådana kompisrelationer, och jag har också genom åren fått rätt mycket frågor om det, både från män och kvinnor.

Jag är bi, och skulle alltså inte kunna ha några nära vänner alls, om det var att kontrollera sexualiteten det hela handlade om. Vilket det ju ofta verkar vara (om tex någon partner har bekymmer med vänskapsrelationen).

Hursom, om det vore vänner i helt platonisk mening jag var ute efter, skulle jag inte leta på dejtingsidor. Möjligen skulle jag kunna inbilla mig att det var vad jag letade efter, men det är ju en annan sak.

Alltså - jag har förr inte haft några bekymmer med att ha sex med vänner. Det är inte krångligt alls. Men att på vänskaplig basis träffa någon man helst vill ha kärlek av verkar oändligt mycket krångligare.

Men min erfarenhet är något annan än din? Jag har haft ett antal vänskapsrelationer med män som inte innehållit något annat än djup vänskap.
Även om det var enklare innan de skaffade partner. Det var i det skedet som det krånglade till sig. Kvinnor tycks ha svårt att tro att män kan vara bara vän med en kvinna. (Du är kvinna).

Jag har aldrig kunnat vara vän med en man utan att han vill nåt annat på slutet iallafall , fast iofs så har jag en del vänner som är bögar och dom är det ju bara ren vänskap som gäller ..utan baktankar , så jo , jag har en del män som kompisar utan att dom vill annat :)

Heteromän -Nej
Homomän - Ja

Jag har aldrig kunnat vara vän med en man utan att han vill nåt annat på slutet iallafall , fast iofs så har jag en del vänner som är bögar och dom är det ju bara ren vänskap som gäller ..utan baktankar , så jo , jag har en del män som kompisar utan att dom vill annat :)

Heteromän -Nej
Homomän - Ja

Varför inte? Jag har inga problem att han manliga vänner, för mig är det strunt samma vad för kön mina vänner har. Jag lekte mest med pojkar när jag var liten, min allra bästa vän var en pojke på lågstadiet och under gymnasietiden var en kille min bästa vän :D

Att vara vän med någon man tycker om har jag heller aldrig haft problem med, olycklig kärlek är ju något jag råkat ut för i mitt liv. Rätt trist att bli dissad, men vänskapen hindras ju inte av det, har aldrig gjort i alla fall. I mina ögon, förstås! :)

Jag kan inte vara vän med någon jag har känslor för. Jag skulle aldrig komma över honom för jag skulle hela tiden hoppas på att han skulle ändra sig och risken är stor att jag skrämmer bort bra killar som faktiskt vill vara med mig.

I mina ögon är ett nej nej och det är bara att släppa då. Det funkar inte att gå och hoppas på något som ändå inte var menat från början.

Jag kan inte vara vän med någon jag har känslor för. Jag skulle aldrig komma över honom för jag skulle hela tiden hoppas på att han skulle ändra sig och risken är stor att jag skrämmer bort bra killar som faktiskt vill vara med mig.

Nu är inte den "risken" speciellt överhängande. det är ingen faktor jag funderar på.

Dessutom har det varit så i mitt liv att om jag har någon form av spänning med någon man så blir jag sedd av andra män. Tydligen blir jag ett neutrum om jag inte är i någon "attraktionsfas". Mao en man= flera intressanta män. Ingen man=ingen man. Är det dött så är det.

Nu är inte den "risken" speciellt överhängande. det är ingen faktor jag funderar på.

Dessutom har det varit så i mitt liv att om jag har någon form av spänning med någon man så blir jag sedd av andra män. Tydligen blir jag ett neutrum om jag inte är i någon "attraktionsfas". Mao en man= flera intressanta män. Ingen man=ingen man. Är det dött så är det.

Du får en annan utstrålning när någon älskar dig :) Om du sätter igång att älska dig själv, får du en annan utstrålning, som kan upplevas som attraktiv av människor i din omgivning. (Dvs skapa en "attraktionsfas" tillsammans med dig själv ;) )

Varför inte? Jag har inga problem att han manliga vänner, för mig är det strunt samma vad för kön mina vänner har. Jag lekte mest med pojkar när jag var liten, min allra bästa vän var en pojke på lågstadiet och under gymnasietiden var en kille min bästa vän :D

Att vara vän med någon man tycker om har jag heller aldrig haft problem med, olycklig kärlek är ju något jag råkat ut för i mitt liv. Rätt trist att bli dissad, men vänskapen hindras ju inte av det, har aldrig gjort i alla fall. I mina ögon, förstås! :)

Jag lekte också mer med killarna när jag var liten ,byggde kojor, indian o cowboy, hoppade lian från bergen, det funkade ända tills man blev 13/14 typ
Blev ganska förvånad först när killarna ville annat än bara ha skoj .
Jag hade en kanonkillkompis på högstadiet , men det blev samma där till slut ...sen försökte vi ta upp vänskapen men hans tjej gillade inte det så det blev inge mer, dock hörs vi av några ggr per år sen 1977 :love: ..o nu finns ju fejjan också

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka