Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det beror ju på hur mycket energi du är villig att lägga på något, som kanske inte känns riktigt rätt... Det är en avvägning som du måste göra själv! Du måste helt enkelt lita till din "magkänsla"! Det finns ingen exakt manual, typ: " Efter fjärde dejten kan du ta upp... o efter sjunde dejten är det OK att..."

Hur tänker du med rätt, rätt för vadå? Det här gör mig så förvirrad, vad förväntar sig folk när de dejtar?
Jag kan så klart fråga den jag dejtar men det känns lite tidigt att börja dra massa stora växlar på saker och ting, men åh andra sidan har jag inte riktigt koll på hur sånt här går till.

Vad är du ute efter när du dejtar? Kärlek? Sex? Vänskap? Eller nåt annat?

Om jag ska definiera hur "rätt" känns, så skulle jag säga att när det känns bra på alla vis, inga obehagliga/ olustiga tankar/känslor finns...

Senast ändrad:

kl

...och när ska man ge upp nåt som man inte vill ge upp?

Mannen jag träffat två gånger (varav ena gången en mycket trevlig helg hos mig) har haft daglig facebook-kontakt sedan vår första date i oktober. Vi skriver mest om vardagliga saker och det blir sällan några diskussioner. Han är helt klart mycket mera intressant irl än per meddelande. Han jobbar och har barn och deras aktiviteter som gör att vi inte har träffats sedan början av december. En planerad date har gått i stöpet efter det också pga hans program. För två veckor sedan skrev han att han försökt få in en helg hos mig då de planerade arbetsschemat senast (någon dag innan han skrev det). Den helgen är långt i framtiden visset han, men han skulle också kolla lite närmare datum. Allt väl trodde jag...och slappnade av och var glad.

Plötsligt en dag svarade han inte på meddelande alls, från att tidigare ha verkat mera ivrig än på länge. ...och igår hörde jag inget från honom heller. Jag skrev ett meddelande på kvällen, men han verkar inte ens ha läst det, trots att han har varit online.
...så nu väääääntar jag på nån reaktion och kontakt från honom. :banghead: :banghead: :banghead:

Jag vill inte ge upp men just nu känns det inte alls roligt!!

Varför ens hålla kvar vid någon som inte ens vill bereda dig några timmar i veckan av sitt liv? :confused:

Men han verkar inte gilla dig så pass mycket att han kan tänka sig att avsätta tid för dig. Tyvärr :(

Men om han har ett så tajt schema, vad gör han på en dejtingsajt överhuvudtaget? Det låter inte som om det är ett stabilt förhållande han är ute efter, mer någon att träffa när han råkar ha tid. Och då borde han väl ha varit tydlig med det.

Eller så är är han inte mer intresserad än så. Känns det riktigt bra är ställer man väl i princip sitt liv över ända för att få träffa den andra personen.

Varför kommer jag att tänka på boken Egenmäktigt förfarande, av Lena Andersson?

Jag tänker som ni andra: den tid och det engagemang man är beredd att satsa på en relation med en annan människa (oavsett om det är en romantisk relation, en vänrelation eller en familj) berättar med glasklar tydlighet hur angelägen man är eller inte är om att få umgås med den människan.

Det är helt ok att vara med någon som man ser en gång i kvartalet, om bara båda är nöjda med det. Om någon är missnöjd, är det väl lämpligt att den först tar upp frågan till diskussion med den det gäller, och om det inte ger något, så får man väl dra sig ur om man inte trivs.

Vet du förresten om han har flera han träffar? Det här är vild spekulation men jag skulle kunna tänka mig att det är så. Väl medveten om sitt tajta schema kanske han nätdejtar för att ha trevliga träffar då han kan - med förhoppningen att någon av dem faktiskt ska slå undan benen på honom så att han råmar av åtrå. Och ruckar på schemat för att han vill vara med den personen.

Fast det låter ju inte som om det hänt för honom än, varken med dig eller med någon annan som han eventuellt träffar. Eller så har det precis hänt, och förklarar den plötsliga radiotystnaden.

Vet du förresten om han har flera han träffar? Det här är vild spekulation men jag skulle kunna tänka mig att det är så. Väl medveten om sitt tajta schema kanske han nätdejtar för att ha trevliga träffar då han kan - med förhoppningen att någon av dem faktiskt ska slå undan benen på honom så att han råmar av åtrå. Och ruckar på schemat för att han vill vara med den personen.

Fast det låter ju inte som om det hänt för honom än, varken med dig eller med någon annan som han eventuellt träffar. Eller så har det precis hänt, och förklarar den plötsliga radiotystnaden.

Är nog riktigt nära 100% säker på att han inte dejtar andra. Han har också sagt att han inte är på dejtingsajten mera och att jag i princip var den enda han hade kontakt med då han var där.

Jag tror han, liksom många andra, i begynnelsen reggade sig på dejtingsajten för att kolla runt och "söka tröst". Han var nybliven singel då och väldigt ledsen. Det här var i augusti och han blev singel i juli.
Att han gör allt så långsamt och försiktigt kan ju också bero på den berömda rädslan... Han har haft ett låååångt förhållande och det förra som varade ca 1 år.
Då han var hos mig sade han just det - att han inte har bråttom, och hoppas att jag inte heller har det.

...så nu väääääntar jag på nån reaktion och kontakt från honom. :banghead: :banghead: :banghead:

Nu har han svarat och nu är jag pyttelite gladare. Han bor ute i "skogen" och har haft problem med internet förut - så även igår.

Han ska resa bort nu några dagar men skrev att han tar tag i planerna att hälsa på mig då han kommer hem. ...och sånt behöver man ju inte skriva om man inte vill.

Aha, då låter det inte som om han träffar flera ...

En sak jag funderar på: det där med "få in dig i hans schema" - är det dina ordval eller hans? Om det är hans skulle jag bli lite bekymrad. Det låter inte bara som att du är ett av hans många projekt, utan också ett lågt prioriterat sådant.

Själv är jag snarare "hur ska jag våldföra mig på mitt schema så att vi kan träffas" än "hur ska jag få in honom i mitt schema". (Å andra sidan har jag inga lägen mellan noll och råma och jag kanske måste lära mig att inte alla är sådana ... :meh:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros