Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ytterligare ett lysande exempel på väldigt mystiskt kontaktförsök. Notera tidsstämplarna!

"XXX Igår 18:32
Hej,
vad är det för företag du har?

XXX Igår 18:33
jaså fårklippare och hovslagare, såg det nu när jag läste mer noggrant

XXX Igår 18:36
Gillar att du gillar givande samtal.
Hur är brittisk humor? Jag har hört talas om den men inte fått klarhet i vad som utmärker den.

XXX Igår 18:55
Hur är det att ha eget företag?

XXX Igår 19:07
äh, du svarar ju inte ens."

:D

Jag tror du måste inse att han ser dig som en trevlig förströelse eller en kk. Oavsett vad han säger så säger ointresset av att träffas att ni aldrig kommer bli ett par. Ge upp eller ta det för vad det är - ett litet äventyr.

Rent generellt så skulle jag vilja tipsa om att inte lyssna så mycket på ord, utan se till handlingar. Vad hjälper det att han bedyrar att han vill träffas när allt annat är viktigare?
Är man intresserad så ser man till att ses, svårare än så är det inte. Han ringer ju inte ens. Han tycker bara du är en snygg o trevlig tjej som han kan träffa för sex ibland.

KL

Jag vet inte ens om detta är ett kontaktförsök eller ett mess som kom fel?

fick igår
"Du ser trevlig ut..:) " från en okänd person på ett nummer i Malmö.

Svarade
"vem är du och varför messar du"

sedan dess tystnad

Vad jag vet har jag inga koppligar till den där mannen och ligger inte ute på några dejtingsiter.
Mitt nummer är dock kopplats till mig och eftersom jag har ett unikt namn är jag lätt att hitta. Fast foton på mig finns knappt. Googlar jag mig själv finns jag på gruppbilder och några foton föreställer inte mig ens.

Hur gör man för att känna att det är ok med "ett litet äventyr"?

Det känns alltid som att omgivningen dömer en på ena eller andra sättet, ligger man inte så är man tråkig och pryd, ligger man så är man slampa.

Du och jag Bläckis, du och jag. ;)

Skönt att inte vara ensam:D

Alltså jag blir lite avis när folk här skriver nåt på temat "nja, det superklickar väl inte riktigt men jag kan ju träffa honom ett tag så får vi se". Jag skulle också vilja kunna tänka så. Men istället får jag överhuvudtaget inte idén att ens peta på någon som jag inte råmar efter. Trist.

Alltså jag blir lite avis när folk här skriver nåt på temat "nja, det superklickar väl inte riktigt men jag kan ju träffa honom ett tag så får vi se". Jag skulle också vilja kunna tänka så. Men istället får jag överhuvudtaget inte idén att ens peta på någon som jag inte råmar efter. Trist.

Ja då är vi tre då , undantag om man druckit nån snygg :p

Jag håller med, det skulle vara skönt att kunna vara lite casual ibland och bara se vad som händer men jag är inte sån som person.
Det är på eller av, allt eller inget, noll eller hundra och det gäller även andra saker i livet.
Jag har helt enkelt svårt att vara ljummen.

Ja, visst är det märkligt? Kvinnor fördöms hur de än gör. :crazy:

Enligt mig så kan man inte tvinga sig att känna att det är ok. Vill man ha mer så är inte lite äventyr ok. Då blir man sårad i slutändan. Och den andre har utnyttjat ens känslor för eget nöje.
Äventyr är ok om man känner att det här är inte den rätte/a, men jag känner attraktion och vill gärna njuta lite.

Tyvärr verkar många använda nätdejting för att hitta kk, fast de gör reklam för sig på sin sida och kryssar i att de letar "livskamrat" eller liknande.

Träffade flera sådana. vid kontakt sade de att de hade tajt schema och inte hade tid med förhållande. Trodde att det betydde att de ville skynda långsamt. Men de ringde gärna på fredag- kvällarna för att försöka få sex. :cautious: resten av veckan var det tyst. då trillar poletten ner om inte förr. Oschysst dejtande verkligen. Jag sorterade ju bort alla kk-inviter för att det inte var intressant, och istället blir man lurad.

Näpp, vi är fyra! Inget "wow" ingen dejt nr 2. :D

Finns det inget mellanting mellan WOW!!! och "nepp, inget"?

Eller ja det är ju klart att det finns. Men upplever ni aldrig det?

Nej, egentligen inte. Ibland har jag känt wow över fysiken och då tyckt att det kunde vara värt en dejt 2. Men första intrycket har alltid stämt. Om det inte var wow direkt så blev det inget alls.
Märkligt nog har jag ibland tyckt att de var jättesnygga och trevliga, ändå har jag inte känt attraktion. Då har jag tänkt att jag är trögstartad, men nej, det har känts likadant nästa gång. Ingen kemi helt enkelt.

Nej inte för mig, jag har inget mellanläge.

Men: det innebär inte att jag måste känna wow vid första anblicken, det gör jag väldigt sällan. När jag blir intresserad växer det alltid fram med någon jag känner.

Det jag menar är att om det inte känns wow, då vill jag inte ens hångla, har inga tankar på fysisk närhet.

Jag tänker inte att det nödvändigtvis är just ljummet för att man snarare vill hångla lite än råmar. Eller man kan råma, men det är just det man gör och då är man endast intresserad av umgängesformer som relaterar sig till råmandet.

Det där "allt eller inget" verkar förutsätta att en och samma skala innefattar väldigt många värden, så att säga. Man kan ju tänka sig att man har en skala som handlar om graden av råmanden, en annan som handlar om huruvida hen bör introduceras i ens familj, och så vidare

Att det sedan är så att väldigt många av dessa saker i åtminstone vår kultur bör sammanfalla för att det ska bli ett "riktigt" förhållande av det, är ju en annan sak. Och egentligen helt djävla osannolikt att det någonsin inträffar och dessutom ömsesidigt.

Hur gör man för att känna att det är ok med "ett litet äventyr"?

Det känns alltid som att omgivningen dömer en på ena eller andra sättet, ligger man inte så är man tråkig och pryd, ligger man så är man slampa.

Byter omgivning eller tränar på att inte bry sig. Men menar du att folk verkligen öppet uttrycker sådana åsikter? För det är rakt upp och ner oförskämt och det kan du gott säga till dem.

Säg åt dem vid tillfälle. Fråga varför i helvete de bryr sig.

Om du inte orkar skita i dem förstås. Det tycker jag är enklast, att bara rycka på axlarna och tänka att det är puckoåsikter.

Oavsett så ska du inte låta ditt sexliv påverkas av någon annan än de du knullar med!

Ja då är vi tre då , undantag om man druckit nån snygg :p

Går med i klubben!!! Finns inte attraktionen blir det ingen andra dejt....

Nu betyder det inte att jag måste känna en vilja att kasta mig över mannen direkt, men NÅGOT mer än trevlighet måste allt finnas...

Jag tror du måste inse att han ser dig som en trevlig förströelse eller en kk. Oavsett vad han säger så säger ointresset av att träffas att ni aldrig kommer bli ett par. Ge upp eller ta det för vad det är - ett litet äventyr.

Rent generellt så skulle jag vilja tipsa om att inte lyssna så mycket på ord, utan se till handlingar. Vad hjälper det att han bedyrar att han vill träffas när allt annat är viktigare?
Är man intresserad så ser man till att ses, svårare än så är det inte. Han ringer ju inte ens. Han tycker bara du är en snygg o trevlig tjej som han kan träffa för sex ibland.

:bow:

Kl
Jag var en nästan en mellanlägare :D Jag kunde behöva mer än en dejt med en ny bekantskap för att känna attraktion.

Jag hänger på lite här. Jag är en väldigt skeptisk (guarded, bra svensk översättning?) person. Folk får helt enkelt bevisa sig innan jag släpper in dem i mitt känsloliv. Jag "råmar" inte åt någon första gångerna jag träffar dem. Jag behöver känna av lite först innan jag vet vart det bär hän.

Jag förstår inte hur ni kan veta vad ni känner för en person innan ni lär känna personen :). Då vet man ju inte vad det är har att göra med.

Jag måste känna mig trygg med personen och situationen innan jag kan känna någon som helst attraktion, och då kan det gå ett par dejter.

Sen finns det väll dom som man redan vet på första att man aldrig någonsin kommer att intressera sig för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 932
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka