Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Vi använder det uteslutande positivt faktiskt :D

Ja, man får väl hoppas att hon växer ur det. Det är synd, i övrigt är hon jättesmart och rolig men den här sidan står jag bara inte ut med.

De som, i mina ögon, komplicerar sin sexualitet är de som väljer att inte ha sex, trots att de känner lust mm, eftersom det har inte gått "tillräckligt lång tid sen vi inledde relationen", de som inte klarar av att bejaka sin sexualitet och se det för vad det är...
Men här gör ju du samma sak, du "bedömer" hur andra hanterar sin sexualitet och nedvärderar de som inte gör som du.

Min åsikt är att man inte ska göra saker så förbannat komplicerade. Men, vill man trassla till livet så får man! :)

kl

Suck och åter suck!
Nu verkar det inte gå så bra igen för mig :(

Inte ett ljud från min date igår. Har märkt att det mest är jag som tar dagens kontakt nuförtiden (men han har snällt svarat - mera än bara kort) och igår ville jag helt enkelt inte göra det...och tydligen inte han heller :(
Vet att han jobbade igår och antar att han jobbade natt. Har sett honom på fb (vår kontaktkälla) många gånger under det senaste dygnet, men inte ett ljud...

Nu vet jag inte vad jag ska göra! Vet att han träffade sitt ex (som lär vara en vän och som var på snabbvisit i hans stad) några timmar i förrgår. Det berättade han då jag på kvällen frågade hur hans dag hade varit. Kanske hon har ställt till det i hans hjärna?!

Jag vill ju tro på det han skrev innan han åkte på en liten resa förra helgen - att det skulle vara trevligt att träffas igen och att han ska ta tag i planeringen av ett besök hos mig då han kommer hem efter resan.
...men jag vet inte :meh: Jätteintresserad verkar han iaf inte vara :(

Den hastiga tott har lust att skriva "skit på dig!", men den förnuftiga tänker inte göra det. Gaaah!!

kl

Suck och åter suck!
Nu verkar det inte gå så bra igen för mig :(

Inte ett ljud från min date igår. Har märkt att det mest är jag som tar dagens kontakt nuförtiden (men han har snällt svarat - mera än bara kort) och igår ville jag helt enkelt inte göra det...och tydligen inte han heller :(
Vet att han jobbade igår och antar att han jobbade natt. Har sett honom på fb (vår kontaktkälla) många gånger under det senaste dygnet, men inte ett ljud...

Nu vet jag inte vad jag ska göra! Vet att han träffade sitt ex (som lär vara en vän och som var på snabbvisit i hans stad) några timmar i förrgår. Det berättade han då jag på kvällen frågade hur hans dag hade varit. Kanske hon har ställt till det i hans hjärna?!

Jag vill ju tro på det han skrev innan han åkte på en liten resa förra helgen - att det skulle vara trevligt att träffas igen och att han ska ta tag i planeringen av ett besök hos mig då han kommer hem efter resan.
...men jag vet inte :meh: Jätteintresserad verkar han iaf inte vara :(

Den hastiga tott har lust att skriva "skit på dig!", men den förnuftiga tänker inte göra det. Gaaah!!

Hela det här inlägget är ett enda stort TOLKANDE.

Fråga istället för att gissa vad kanske eventullt skulle kunna hända, vara...
:)

Han kanske inte har ett behov av daglig kontakt?

Kan så vara, och det kanske inte jag heller har i den här situationen, men då vi haft daglig kontakt sedan vi sågs första gången i början av oktober så märks det ju så bra om kontakten uteblir.
Har gett honom chanser att säga att han tycker det är för mycket kontakt innan, men han har inte sett/tagit de chanserna.

Hela det här inlägget är ett enda stort TOLKANDE.

Fråga istället för att gissa vad kanske eventullt skulle kunna hända, vara...
:)

Ja jag vet. Formulerar en massa olika meddelanden i mitt huvud hela tiden, men kommer inte på nåt bra. Vill inte låta krävande och vill inte "ställa honom mot väggen". Hur tar man snyggt reda på?

Man frågar rakt ut, - Det känns som att du inte är lika intresserad av mig som jag är av dig, är det så?

-Jag vill gärna ha daglig kontakt hur känner du?

etc

"Jag känner mig lite osäker när det bara är jag som tar kontakt hela tiden."

Jag förstår inte riktigt problemet med att säga det snyggt och att inte ställa mot väggen. Vilken vägg?

Men varför göra det "snyggt"?
Var rak, du är ju den du är. Om han inte kan hantera det nu vad är det då som säger att han skulle kunna hantera det sedan när du blir dig själv igen?

Var dig själv, nojjor och allt.

Jag hade samma problem med en tidigare kille.

Jag skrev "Hur lång tid tar det innan du saknar mig?"

Han svarade något om att det beror på dagsformen men alltid framåt kvällen. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag svarade. Men jag frågade nog något såhär

"Varför visar du inte det? Jag stör mig på att jag stör mig på att det alltid är jag som hör av mig först"

Det blev faktiskt bättre efter det. Men jag tycker du ska fundera om han verkligen är värd att lägga energi på. Hade han varit tillräckligt intresserad så hade han sett till att träffa dig. Jag känner igen mig i allt du skriver med tidigare killar. Det kan bli lite bättre men det blir aldrig helt bra..

Har gett honom chanser att säga att han tycker det är för mycket kontakt innan, men han har inte sett/tagit de chanserna.

Åh, jag vet inte om du läst Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson, men det där är så Ester Nilsson att man bara dör. VARFÖR håller du på med såna konstiga drag? Ni spelar ju inte ett spel!

Skickade ett meddelande nu...och vips hade han läst det trots att han inte visat sig online på 2 timmar.
Inget svar dock...och utloggad.
Antar att han grubblar, antar att exet spökar...
Förbereder mig på "det värsta" (min vana trogen)- men då vet jag iaf

vore det inte enklare om ni pratade med varandra istället för att skicka meddelanden? Meddelanden är ett väldigt trubbigt verktyg och som gjort för missförstånd.

vore det inte enklare om ni pratade med varandra istället för att skicka meddelanden? Meddelanden är ett väldigt trubbigt verktyg och som gjort för missförstånd.

Jopp, men nu har det blivit såhär. Han har mitt telefonnummer man jag har aldrig fått hans.

Han svarade på mitt meddelande. Han är medveten om att han varit dålig på att skriva, men känner sig låg/håglös och får inget gjort.

Jag skrev att han nu ska kolla sitt schema och komma hit på lite lammstek och vin. Vi skulle båda må bra av lite trevligt sällskap och trevliga diskussioner.

Känner du att det här är nog för dig? Att ni ses så pass sällan, att han inte gett dig sitt nummer, att du känner att du är den som hör av dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat