Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är ju bra att du jobbar med dig själv och försöker lära dig att hantera ditt beteende :) men, skulle det inte hjälpa dig om du satte en dead-line för när du senast vill att han kontaktar dig? Om du bara väntar o väntar o väntar, kan du ju, teoretiskt sett, gå omkring o vänta på honom resten av ditt liv... Men, han kanske är värd det?

Nå, han kontaktade mig i morse.

Som jag skrev tidigare så väntar jag tills det blir "jaktsäsong" här på min turistort. Så länge "jaktobjekten" är få och "jakttillfällena" i det närmaste obefintliga så väntar jag.

Nja. Jo det förstås men nej jag har inte varit varken otrevlig eller ute efter sex.
Jag svarade bara på det han frågade och sedan gjorde jag inte det på ett dygn ungefär. Det var då jag blev blockad.

Tja, något gjorde ju att han blockade dig... Vi kan ju bara spekulera och får nog aldrig veta varför ;)

Nå, han kontaktade mig i morse.

Som jag skrev tidigare så väntar jag tills det blir "jaktsäsong" här på min turistort. Så länge "jaktobjekten" är få och "jakttillfällena" i det närmaste obefintliga så väntar jag.
Intressant liknelse vid jakt ;) Drevjakt? Pyschjakt? Åteljakt?

Även utanför säsong kan det ju förekomma vilt inom reviret! Dessutom är ju det mesta viltet fredat under brunst- och parningssäsongen, så det vore väl synd att missa?

Intressant liknelse vid jakt ;) Drevjakt? Pyschjakt? Åteljakt?

Även utanför säsong kan det ju förekomma vilt inom reviret! Dessutom är ju det mesta viltet fredat under brunst- och parningssäsongen, så det vore väl synd att missa?

Jag går inte omkring med stängda ögon - någonsin.

...och tillägger att det inte precis kryllar av män som jag vill dejta och som vill dejta mig.

Jag tycker att det verkar finnas påfallande många av dem. Vi har ju fått höra talas om flera stycken här, under en relativt kort tidsperiod.

Jag skulle se det som oväntat framgångsrikt om jag via nätdejting fick till två dejter (med män) på ett år, ungefär.

Jag tycker att det verkar finnas påfallande många av dem. Vi har ju fått höra talas om flera stycken här, under en relativt kort tidsperiod.

Jag skulle se det som oväntat framgångsrikt om jag via nätdejting fick till två dejter (med män) på ett år, ungefär.

Nu läste du visst inte så noga vad jag skrev.
" inte precis kryllar av män som jag vill dejta och som vill dejta mig" På samma gång, menar jag.

är du säker på att du blev blockad då och inte att han pausade sitt konto?

Jag gjorde så ibland, stängde mitt konto trots att jag var mitt i en konversation. Detsamma hände mig några gånger och då personen dök upp igen någon vecka el månader senare så antog jag att de pausat sitt konto, inte blockat mig under en period.

Hej singel-Bukisar,

Jag är totalt känsloförvirrad just nu angående min kollega/vän. Vill mest skriva av mig eftersom jag begriper att det bara finns två alternativ i frågan. 1. Konfrontation 2. Låta bli och låta saker rulla på. Välkommen till "mitt livs novell" he he, det kan bli långt.

Det började med att jag fick nytt jobb i höstas. Inställning till kollegan totalt neutral. Jag upplevde honom som "coola killen som jag inte hade något gemensamt med." Dessutom nyseparerad med delad vårdnad om två barn. Så min inställning var väldigt avvaktande och sval i början.

Så börjar vi lära känna varandra lite försiktigt, tar en fika, hälsar på hemma hos, börjar hänga, tar en öl ibland, då har vi väldigt trevligt, vi hänger, pratar och ser på tv, men det är lite stelt. På jobbet börjar han vilja vara nära plötsligt. Typ råka sitta med sitt ben mot mitt och annat lite diskret närmande. Ganska trevligt, men jag känner mig inte bekväm med det på jobbet, så jag är lite avvaktande. Jag vill väldigt gärna lära känna honom innan jag vågar satsa efersom vi skall jobba ihop framöver.

Men börjar bli intresserad och det känns ömsesidigt, det börjar kännas naturligt att vi hänger och vi har kul ihop, och jag är attraherad av honom.

DÅ säger den jäveln plötsligt en dag att han ska på dejt med en tjej han träffat på nätet (i grannstan). Ok, PISS tänker jag, det var det det. Vi är bara kollegor/ kompisar. Men det var kul så länge det varade. Dejten var inte så spännande. Men jag kände att helvete att jag skall vara plan B. Jag är plan A eller inte alls. Intresset planar ut.

Vi fortsätter att hänga som kompisar, och han ser till att bjuda med mig på fester och middagar han skall på. Veckorna går och vi hänger mycket. Ibland varje dag i veckan. Plus att vi jobbar ihop på vardagarna. Han bokar inga fler nätdejter. Vi hänger minst en gång i veckan utöver jobbet, ofta hemma hos honom, eller över en öl.

Vi hänger såpass ofta att vi blir en tvåsamhet i våra kompisars ögon, dvs "ni" kommer väl, och ta med dig X osv. Intresset vaknar igen, jag började inse för kanske en månad sedan att jag trivs så bra med den här mannen att jag inte vill vara utan honom. Att jag mår bra av att vara med honom, och att jag är mer avslappnad med honom än jag varit på länge.

Han säger att om jag flyttar flyttar han (vi är båda ganska nyinflyttade) och sådana saker, och han tar lika ofta initiativ att hänga som jag gör det. Viss distans fortfarande i det läget, vi kramas när vi hängt hos varandra, och han brukade då passa på att säga fina saker, men vi brukade sitta i varsin soffa, och höll liksom respektfullt avstånd som kollegor kanske bör. Men det var en spänning i luften helt klart. (Fasen jag låter som en tonåring som hoppas på något som aldrig funnits, men jag vet ju hur det känts)

Nåväl, jag låter saker rulla på och vi har det trevligt och det känns som att något ligger i luften. Tills han plötsligt (för en månad sedan ungefär) avslöjar att han skall på dejt (och det tror jag inte han sagt om han inte behövt förklara sig) då om jag inte varit entusiastisk en fredag och frågat om han ville med ut och ta en öl för jag var på så bra humör efter en lyckad pitch. Och blev uppenbart besviken när han sa nej. Han hängde hursomhelst på ändå före dejten (han var först sjukt generad över att han hemlighållit sin dejt, så han begrep i vart fall att det inte var riktigt ok) och vi hade trevligare än någonsin eftersom jag tänkte att "vafan karljävel nu vet jag vart jag har dig i vart fall." ;) Och tänkte att jag skall sluta fundera på saken. Tjejen har flyttat nu, LÅNGT och det visste han från början, relationen varade i tre veckor och han är inte intresserad av distansförhållande med osäker utgång. Han har berättat hela storyn. Dock skall de förmodligen träffas en helg framöver. Men han är väldigt osäker på om det är en bra idé. Den fredagen kom konstigt nog en brytpunkt nr vi kom varandra mycket närmare.

Måndagen efter dejten hade jag opererat mig, och då kom han förbi för att kolla läget och hängde i flera timmar och öppnade sig ännu mer.

Nästa dag igen, då blev det vin-häng och en massa djupt snack. Han framstår som förvirrad med sina känslor överhuvudtaget. Jag var DÅ i princip avstängd på känslosidan och tänkte bara att han var en dubbelspelande typ som inte var intresserad. Bra att det var utrett, fint att han är en fin vän. Han poängterar ofta att jag är hans bästa vän.

Förra veckan var han över två ggr och då satte jag mig på prov i samma soffa bara för att se vad som händer med lite kroppskontakt nu, om han flyr, och om mina känslor försvunnit. Han flydde inte alls. Tvärt om. Och det blir lite elektriskt i min kropp när han är nära, precis som det alltid varit. Han planerar saker för oss i framtiden, "i sommar skall vi", "vi kan göra..." "vi kan väl.." osv. Vi var ut en sväng på puben också en annan dag den veckan.

I fredags blev det alla hjärtansdagvin och ost hemma hos honom, och en massa bra och djupt prat. En kompis messade och bjöd in oss båda på middag i helgen, och då sa han att "vi är ju nästan som samma person så x bjöd båda". Utan att han verkar tänka på det lägger han armen om min stolsrygg på middagen flera ggr, detsamma ibland på möten på jobbet. Vi gick ut i lördags och avslutade med en bamsekram där han bemötte mitt typ "tack för en kul kväll" med att poängtera att det alltid är kjempehyggelig att vara med mig. (Ja han är norsk)

Inget tvivel om att den mannen tycker mycket om mig och jag honom. Det både ser jag i hans ögon och känner. Vi har kommit varandra väldigt nära och det är fint.

Intellektuellt sett inser jag att jag bara borde koppla bort alla andra känslor än kompiskänslor, samtidigt har jag inte känt mig såhär "samhörig" med någon man på över tolv år, de växer inte på träd direkt. Jag vill ta med mig honom överallt, kan tänka mig att leva med hans barn, TRIVS i hans sällskap, han får mig att må bra, och jag har inte känt mig så mycket som JAG som jag gör nu på många år. Och han kompletterar mig på ett oväntat och bra sätt.

Och jag kan inte sluta fundera på om vad det egentligen handlar om. Har jag varit för passiv, varit för avvisande, är han helt enkelt inte attraherad av mig, eller är det för att han är osäker? (Han har inte självförtroendet på topp angående sig själv) Har vi fastnat i kompisfällan? Tror han att jag är helt ointresserad av honom? Kan jag inte bara bestämma mig för att vi är vänner en gång för alla och hitta någon annan. ;)

Men problemet är att jag inte är säker på att jag vill ha någon annan, samtidigt som jag inte är säker på att jag vill ha honom. Ha ha vilken soppa! Men det känns bra att få det ur sig.

Imorgon kommer vi förmodligen att hänga hos honom, jag har en middag att kvittera ut :) och på fredag-lördag kommer jag att hänga med honom och hans kompisar som kommer upp från hans gamla hemstad.

Jag har länge laddat för att iallafall tala om för honom att jag tycker att han är ett kap, och om vi träffats under andra omständigheter hade jag förmodligen redan lagt in en stöt. Han förtjänar att få veta det.

Hellre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge som det heter.

Värsta som kan hända är att de blir ett awkard moment, men sagt på rätt sätt tror jag inte ens att det blir lite pinsamt. Har ni egna erfarenheter av att försöka bryta loss ur "kompis-facket" när en nära vän känns mer som en potentiell livskamrat än bara en kompis.

Grattis om ni orkade läsa ända hit! Vi är -79: or båda två, om nu åldern är intressant ;)

Apropå nätdejting, jag bor i en väldigt liten stad, har funderat på nätdejting (det får väl bli min plan B helt enkelt ;)) Men jag känner mig så utsatt på en så liten ort. Har lite erferenheter av nätdejting sedan tidigare när jag bodde i en större stad. Fick en del obehagliga mail av killar som jag avvisade, och det vill jag inte gärna riskera här. Känslan av att behöva stå öga mot öga med arg avvisad stor man på affären... Eller utanför jobbet.

Vissa verkar inte kloka i huvudet. Jag hade en utförlig presentation där jag beskrev mig själv, intressen och vad jag hoppades på att finna. En del som kontaktade var uppenbart FEL enligt alla kriterier. Jag svarade snällt på alla mail jag fick artig som jag är. Och sa tack men nej tack om det kändes som en mismatch. Vissa tog inte det alls utan blev direkt skitsura. Kanske bättre att bara vara tyst och "oartig" ibland. Hur gör ni? Ignorerar, blockar, eller svarar även om det inte känns rätt?

Jag har ju som jag har skrivit redan innan en ekvation i slutet av min presentation, men uppmaning om att de ska svara på den det första de gör. De som inte gör det tar jag bort och blockerar direkt, utan att skriva ett ord till dem.

Har de bara kollat på min bild så är de inte värda min tid iaf :)

Jag tror att han tror att du inte är intresserad. Ge honom en kyss och se vad som händer ;) Jag tror absolut att han kan vara intresserad av dig.

Senast ändrad:

Ha ha, fullt så offensiv törs jag inte vara. Jag tycker att jag är tuff som börjat bryta mönstet med "distansen" och börjat ta i honom mer för att se om han drar sig undan eller inte. Vilket han inte gör. Jag tror mer på att faktiskt berätta för honom att jag tycker att han är ett kap. Och se hur han reagerar på det. Jag borde ha tagit upp det i fredags när jag var hemma hos honom eftersom vi snuddade vid ämnet att fastna i att bara vara vänner. Han sa att "efter kanske fyra träffar märker man oftast vart det bär." Apropå en gemensam vän som mer ofta än sällan hamnar i kompisfacket med tjejer han träffar. Då borde jag ha varit rakt på sak, men vi fastnade i att prata om X istället. Men jag berättade om att jag fastnade i kompisfällan för ett par år sedan med en kille "som jag hängde med i princip jämt under lång tid" och när jag vågade berätta det, visade han sig känna likadant! Det var dock dagen före jag skulle resa hem. (Dumma mej) Efter att ha jobbat utomlands. Jag sa att om jag någon gång gifter mig så vill jag att det skall vara med någon som dig, och då blev han alldeles tårögd och sa att han kände likadant! Och varför har jag inte sagt något? Vi försökte lite på distans, men det blev inte hållbart.

Norrmannen och jag undviker ämnet hela tiden. Och jag har ju svurit för mig själv att aldrig mer vara för feg för att säga vad jag tycker när jag tycker om någon. Så säga det skall jag. Oavsett vad utgången blir tror jag att vi kommer att fortsätta vara vänner. Och han får nog en självförtroende boost.

Och jag skall I-N-T-E säga det på ett "Jag är kär i dig-vis" och vara den desperata kompisen, utan att rakt och ärligt tala om att jag tycker att han är ett kap, och en fin empatisk människa. Och om jag törs vill jag komplettera med att "hade vi börjat på ett annat vis hade jag inte varit så skeptisk i början, men att jag känt mig lite som plan B och dessutom inte lyckats reda ut vart jag har varken honom eller mig." (Och det har jag ju fortfarande inte, jag trodde det när han träffade den tillfälliga tjejen, men det har blivit annorlunda på ett positivt vis efter det)

Nåväl, oavsett så är han en fin vän, så vi får se vad som händer. Mina känslor är i oordning. Kanske blir det bara platt fall efter att ha fått det ur mig och mina känslor slocknar.

Det rör eventuellt lite på sig för min del :)

Fick en fråga av min date "Hur har du det på XXX-dag?" Nå, egentligen verkar det som om hans schema inte är tillräckligt ledigt ändå på XXX-dag, men han försöker väl (låtsas) vara engagerad iaf ;) Hoppas vi kan ses. Hoppas han anstränger sig för att verkligen hitta en tillräckligt stor lucka i schemat.
Vi bor alltså så långt ifrån varandra att det krävs lite planering - iaf om man ska hinna komma igång med lite hångel också (om det känns aktuellt :o )

Men ... Finns det ingen nedre gräns för vad du betraktar som en framgång? Han har förmodligen inte ens tid den dagen men du tycker ändå att det är så positivt att du berättar om det i tråden. Nöj dig inte med så lite!

Men ... Finns det ingen nedre gräns för vad du betraktar som en framgång? Han har förmodligen inte ens tid den dagen men du tycker ändå att det är så positivt att du berättar om det i tråden. Nöj dig inte med så lite!

För mig känns det positivt att han ens tar det på tal - ett steg i rätt riktning. Är det inte bra om man kan glädjas åt lite?

Nej, det tycker jag inte. Hans signaler om att han vill träffa dig är så svaga att intressemätaren inte ens darrar till. Därför tycker jag att du nöjer dig med för lite, du hänger upp dina tankar och förhoppningar på någon som det ändå inte lär bli något med. Det är synd.

Är det inte bra om man kan glädjas åt lite?

Nej, jag tycker faktiskt inte det när det gäller den här sortens frågor.

Det är jättebra om du kan glädja dig hela veckan medan regnet öser ner åt att solen minsann tittade fram en kvart veckan innan, men att överföra det förhållningssättet till relationer mellan människor, tycker jag inte verkar vara en bra idé.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka