Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Känner du att det här är nog för dig? Att ni ses så pass sällan, att han inte gett dig sitt nummer, att du känner att du är den som hör av dig?

Jag vill såklart ha mera i långa loppet - OM han är någon jag vill satsa på. Hittills är han för intressant irl för att "dumpa", men inte så värst intressant per meddelande.
Jag har egentligen inte bråttom, och jobbar med mig själv att ta sånt här med ro. Bra träning får jag med honom iaf, men om ingenting hänt innan våren/försommaren då "jaktsäsongen" börjar här på min "turistort" så kommer jag att "jaga" vidare.

Jag vill såklart ha mera i långa loppet - OM han är någon jag vill satsa på. Hittills är han för intressant irl för att "dumpa", men inte så värst intressant per meddelande.
Jag har egentligen inte bråttom, och jobbar med mig själv att ta sånt här med ro. Bra träning får jag med honom iaf, men om ingenting hänt innan våren/försommaren då "jaktsäsongen" börjar här på min "turistort" så kommer jag att "jaga" vidare.

Eftersom du skickade senaste meddelandet, har du ju möjlighet att skicka ett till, om han inte hör av sig snart. I det skulle du kunna skriva något i stil med att han får höra av sig när han har tid, dvs lämna över ansvaret för nästa kontakt till honom. Och se vart det leder.

Eftersom du skickade senaste meddelandet, har du ju möjlighet att skicka ett till, om han inte hör av sig snart. I det skulle du kunna skriva något i stil med att han får höra av sig när han har tid, dvs lämna över ansvaret för nästa kontakt till honom. Och se vart det leder.

Han svarade redan och förklarade varför han inte har skrivit så mycket. Jag godtar hans förklaring. Han tyckte också att det lät jättetrevligt med en lammiddag och "lovade" få tummen ur, kolla sitt schema och ta tag i saken.

Shit vilket tålamod du har. Samtidigt som du investerar så mycket känslor i det. Jag blir matt bara av att läsa om det, men jag har å andra sidan extremt lite tålamod med jamsande i dejtsammanhang.

Shit vilket tålamod du har. Samtidigt som du investerar så mycket känslor i det. Jag blir matt bara av att läsa om det, men jag har å andra sidan extremt lite tålamod med jamsande i dejtsammanhang.

Jag jobbar på mitt tålamod. Vill vara mera laidback. Ibland går det bättre och ibland går det sämre. ...men min date ger mig en bra match - ur träningssynpunkt ;)

Laidback i det här fallet hade varit att skita i honom för länge sedan. Tycker jag. Vara på om han på riktigt föreslår att ses men i övrigt inte ägna honom någon särskild tankekraft.

Jag har en bekant som har mejljamsat sådär med en person i tre-fyra månader. Det är minst 2-3 månader för länge som jag ser det. Om man egentligen vill träffas så blir det bara dränerande. Och uppförstorat som satan, "han skrev si och använde en smiley så och så, och vad betyder det att han nu skrev kram och inte puss?" etc.

Vill man bara småsnacka på mejl och tycker det är gött så är det en annan femma såklart.

Det tråkiga är att samtidigt som du jobbar med att förändra dig själv och att trycka ner din magkänsla så sätter du normen för ert eventuella framtida förhållande. Du visar att du inte har några krav, du godtar alla lama ursäkter, du visar att allt är på hans villkor.
Vakna! Han letar fortfarande, du är en back-upp.

Han svarade redan och förklarade varför han inte har skrivit så mycket. Jag godtar hans förklaring. Han tyckte också att det lät jättetrevligt med en lammiddag och "lovade" få tummen ur, kolla sitt schema och ta tag i saken.
Jag hoppas att du överlåter åt honom att kontakta dig, när han har hittat en lämplig tid i sin fulltecknade kalender! Lägg över ansvaret på honom! Då slipper du bekymra dig så mycket över er kontakt! :)

Jag jobbar på mitt tålamod. Vill vara mera laidback. Ibland går det bättre och ibland går det sämre. ...men min date ger mig en bra match - ur träningssynpunkt ;)

Hur kan du kalla det för laidback när du ägnar det så här mycket tankemöda och gör den ena tolkningen efter den andra?

Laidback hade väl varit att tänka på något annat?

Det tråkiga är att samtidigt som du jobbar med att förändra dig själv och att trycka ner din magkänsla så sätter du normen för ert eventuella framtida förhållande. Du visar att du inte har några krav, du godtar alla lama ursäkter, du visar att allt är på hans villkor.
Vakna! Han letar fortfarande, du är en back-upp.

Du har en tendens att sätta saker på mig som inte alls stämmer.

Hur kan du kalla det för laidback när du ägnar det så här mycket tankemöda och gör den ena tolkningen efter den andra?

Laidback hade väl varit att tänka på något annat?

Nu verkar jag igen ha använt fel ord - jag är bra på det tydligen.

...och dessutom skrev jag att jag VILL vara mera laidback. Jag märker själv att jag jobbar åt rätt håll. Det räcker för mig och det får mig att må bättre. Jag fortsätter jobba med mig - ensam och tillsammans med en livscoach :)

Du har en tendens att sätta saker på mig som inte alls stämmer.

Tråkigt att det låter så, inte meningen, men för mig blinkar allt du beskriver om er relation "inte intresserad" med neonlampor. Plus att du återkommer till att du vill ändra dig och bli mer laidback.

Som jag ser det så är dina reaktioner helt normala, dina nojor grundar sig väl på att du tycker du får dålig respons?
Jaja, du får ursäkta att jag lade mig i dina angelägenheter, jag kanske borde vara tyst och istället åse utvecklingen av det hela. Anledningen till att jag öht lade mig i är att jag tyckte det var synd att du under månade skall bygga förhoppningar när det verkar döfött. Men du gör givetvis som du vill!

You go girl! :banana::banana: (bättre så? :) )

*Kl

Alltså, av alla knäppa människor.
Jag har "pratat" lite med en kille på en dejting sida. 4 meddelanden har han skickat mig och jag har skickat tre. Nu har han blockat mig?!?
Jag läste det sista han skrev och svarade inte på en gång. Undrar om det är därför?
Jag bryr mig inte egentligen för jag var inte alls intresserad men att bara tvär blocka nån sådär. Det är ju :meh: :banghead:

Sen måste jag säja att jag är ganska facinerad av de som skäller ut folk redan i sin presentation.
Hur kan dom tro att nån ska vilja ta kontakt med dom efter det?
O_o

Tråkigt att det låter så, inte meningen, men för mig blinkar allt du beskriver om er relation "inte intresserad" med neonlampor. Plus att du återkommer till att du vill ändra dig och bli mer laidback.

Som jag ser det så är dina reaktioner helt normala, dina nojor grundar sig väl på att du tycker du får dålig respons?
Jaja, du får ursäkta att jag lade mig i dina angelägenheter, jag kanske borde vara tyst och istället åse utvecklingen av det hela. Anledningen till att jag öht lade mig i är att jag tyckte det var synd att du under månade skall bygga förhoppningar när det verkar döfött. Men du gör givetvis som du vill!

You go girl! :banana::banana: (bättre så? :) )

Att jag vill bli mera laidback handlar inte bara om den här daten, utan det handlar om att jag vill utveckla mig själv och försöka få ordning på sidor hos mig själv som jag inte mår bra av. Kolla bara mina panik-trådar från 2013 så förstår du vad jag menar.

...och inte vet ni här alla nyanser i datens och min kontakt - nyanser och detaljer och fakta som gör att varken han eller jag ändå vill ge upp vår kontakt.
Jag är inte ens säker på att han är en man jag vill ha ett förhållande med, men jag är jäkligt sugen på att ta reda på det.

...fjäskande funkar inte på mig ;), men tack i alla fall:)

Tror du inte att du skulle må bättre av att dejta en man som hör av sig spontant och engagerar sig aktivt i att ni träffas? Försök fokusera på vad som får dig att må bra! Och dejta män som får dig må bra! Inte sådana som får dig att ändra på dig :)

Tror du inte att du skulle må bättre av att dejta en man som hör av sig spontant och engagerar sig aktivt i att ni träffas? Försök fokusera på vad som får dig att må bra! Och dejta män som får dig må bra! Inte sådana som får dig att ändra på dig :)

Jag upprepar "Att jag vill bli mera laidback handlar inte bara om den här daten, utan det handlar om att jag vill utveckla mig själv och försöka få ordning på sidor hos mig själv som jag inte mår bra av."

...och tillägger att det inte precis kryllar av män som jag vill dejta och som vill dejta mig.

Men det är precis det jag menar! Gå inte på "second best"!! Visst, strödejta dem men fortsätt att söka tills DU hittar rätt! Inte någon som kan vara med dig, utan någon som vill vara med dig :)
Så fortsätt dejta, vänta inte på denna velputte! Kanske han tar sig i kragen, och då kan du ju hänga på, om han fortfarande är intressant för dig ;) Hoppas verkligen du hittar någon som anstränger sig för att dejta dig!

Men det är precis det jag menar! Gå inte på "second best"!! Visst, strödejta dem men fortsätt att söka tills DU hittar rätt! Inte någon som kan vara med dig, utan någon som vill vara med dig :)
Så fortsätt dejta, vänta inte på denna velputte! Kanske han tar sig i kragen, och då kan du ju hänga på, om han fortfarande är intressant för dig ;) Hoppas verkligen du hittar någon som anstränger sig för att dejta dig!

Den här mannen är på andra plan väldigt mycket mera intressant än många andra jag träffat. Det finns orsaker till varför han (nu) är som han är. Jag väljer att vänta och se, om det är ok för dig ;)

*Kl

Alltså, av alla knäppa människor.
Jag har "pratat" lite med en kille på en dejting sida. 4 meddelanden har han skickat mig och jag har skickat tre. Nu har han blockat mig?!?
Jag läste det sista han skrev och svarade inte på en gång. Undrar om det är därför?
Jag bryr mig inte egentligen för jag var inte alls intresserad men att bara tvär blocka nån sådär. Det är ju :meh: :banghead:

Sen måste jag säja att jag är ganska facinerad av de som skäller ut folk redan i sin presentation.
Hur kan dom tro att nån ska vilja ta kontakt med dom efter det?
O_o

Det beror ju lite granna på vad du skrivit i dina svarsmejl. :) Jag brukar blocka profiler, som är ute efter rena sexkontakter, redan efter ett par mejl ;)

Den här mannen är på andra plan väldigt mycket mera intressant än många andra jag träffat. Det finns orsaker till varför han (nu) är som han är. Jag väljer att vänta och se, om det är ok för dig ;)
Det är ju bra att du jobbar med dig själv och försöker lära dig att hantera ditt beteende :) men, skulle det inte hjälpa dig om du satte en dead-line för när du senast vill att han kontaktar dig? Om du bara väntar o väntar o väntar, kan du ju, teoretiskt sett, gå omkring o vänta på honom resten av ditt liv... Men, han kanske är värd det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare