Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Går med i klubben!!! Finns inte attraktionen blir det ingen andra dejt....
.

Men jag blir ofta attraherad utan att känna att "det här har potential att bli kärlek".
Då både hånglar och ligger jag om tillfälle ges, är sexet bra återkommer jag gärna för mer.

Men jag blir ofta attraherad utan att känna att "det här har potential att bli kärlek".
Då både hånglar och ligger jag om tillfälle ges, är sexet bra återkommer jag gärna för mer.

Hittills har det inte inträffat, men i teorin håller jag med:D

Jag blir mest bara trött på dem, pratar inte med dem längre, det är främst kollegor. Svarar på tilltal och de där vanliga artighetsfraserna, men inte mer.

Låter vettigt! Bara skit i dem och gör vad fan du vill. Men det är verkligen bedrövligt att folk kan vara så otrevliga. :rage:

Hmm..ni pratar om 2a dejt... men forst maste man val fa till dejt no 1:D:D
a det ar inte det lattaste har jag markt haha:crazy:
/S

Hmm..ni pratar om 2a dejt... men forst maste man val fa till dejt no 1:D:D
a det ar inte det lattaste har jag markt haha:crazy:
/S

Sluta med töntig klämkäck framtoning så går det nog bättre. Man vill ha en partner, inte en clown. Var mogen och seriös, inte "jag gör ett försök till för att bekräfta att ingen svarar men det är kul ändå, jag bryr mig inte höhö :D:D:D "

I din ålder letar folk efter en partner med olika emotionella djup. Någon som kan reflektera och diskutera. Om du bara drar halvkassa skämt så tar man dig inte på allvar. Tyvärr verkar du inte förstå vad man menar eller så tar du inte åt dig för du tycker ditt sätt är ok? För detta har skrivits förut flera ggr som svar på dina inlägg, men inläggen ändrar inte karaktär ändå.
Det får mig att undra om du bara lattjar lite i tråden för nöjes skull eller om du faktiskt vill ha reda på hur du kan ändra din dejtingframgång? (Fast du behöver inte svara mig, utan bara dig själv förstås).

Du kanske inte förstår vad jag menar, men jag uppfattar dina inlägg som äppel-käcka, lite krystade med en underton av bitterhet. Lite som "se mig, jag är rolig! Jag förstår inte varför inte alla taskiga brudar ignorerar mig, men jag döljer det med lite klämkäckhet".
Detta är varken komiskt, attraktivt eller ens underhållande. En kvinna som ev blivit intresserad förlorar strax intresset när hon inser läget, dvs att du raggar på allt som är kvinnligt men blir nobbad av alla. Du framstår då som överbliven och ratad.
Bjud på din personlighet istället! Närma dig kvinnor som jämlikar på ett intellektuellt sätt. Diskutera livet och vad du uppskattar i livet, samtal om relationer till syskon, kompisar, hur du känner inför saker som händer etc. Du ser väl här på buke vad som intresserar folk? Djurskydd, relationer, nyheter etc.

När jag läste morgaines inlägg nedan (svaret på ditt) slog mig en sak... Hur var du i skolan? Var du "klassens clown"? Alltså, killen (oftast) som inte känner sig så lyckad, men försöker kompensera genom att göra sig lustig, över allt och alla. Ofta tvingas någon in i den rollen av övriga klasskamrater.

Sen kan man, som vuxen, falla in i den rollen igen, eftersom den funkade förut... Det är väldigt lätt hänt! Typiskt för "klassens clown" är också att han inte är särskilt populär bland tjejerna, eftersom ingen tar honom seriöst... Fundera över vem du egentligen är och hur det påverkar dig och din omgivning, när du spelar en roll!

Jag tror du måste inse att han ser dig som en trevlig förströelse eller en kk. Han tycker bara du är en snygg o trevlig tjej som han kan träffa för sex ibland.

Sex?? Kk??

Nä du - kanske trevlig förströelse/kontakt men inte kk! Dina filosofier är så långt ifrån sanningen man kan komma!

Hur gör man för att känna att det är ok med "ett litet äventyr"?

Det känns alltid som att omgivningen dömer en på ena eller andra sättet, ligger man inte så är man tråkig och pryd, ligger man så är man slampa.

Det här synsättet tycker jag är intressant! Av en del svar jag fått, bl a här i tråden, anses jag vara "slampa". :) Det är ingenting jag bekymrar mig särskilt mycket över! Snarare tycker jag lite synd om människor som komplicerar sin sexualitet...

En sak som slagit mig är, ni som inte är "slampiga", hur gör ni när ni vecklat in er i en relation och efter några månader (dvs när ni har sex) inser att sexet inte är vad ni vill ha? Det måste ju bli mer komplicerat att avsluta relationen då? Eller stannar ni i relationen, trots nackdelarna?

Jag skulle ärligt talat inte kunna vara i en relation där mannen inte kan eller vill tillfredsställa mig, så visst är det en fördel att "provköra" innan man blir seriös, helt klart, tycker iaf jag.

Jag har fått ryktet om att vara både slampa och pryd på samma gång :D

Så jag håller med dig helt och hållet, jag provkör gärna ganska omgående, om det finns intresse och attraktion, så att det inte blir så komplicerat att "göra slut". Man säger ju att alla kan lära sig, men ärligt talat, vissa män är fan hopplösa och kan inte ta instruktioner överhuvudtaget.

Men vart går gränsen? När är man en slampa? Är det när man har legat med 10 st? 20? 40? 100?

Jag känner folk som har legat med allt mellan 2 och 250, och ser egentligen inte dem på olika sätt alls.

[...]Men vart går gränsen? När är man en slampa? Är det när man har legat med 10 st? 20? 40? 100?

Jag känner folk som har legat med allt mellan 2 och 250, och ser egentligen inte dem på olika sätt alls.

Förslag: vi stryker ordet "slampa" ur svenska språket.:D

Med det menar jag: alla får väl ligga med hur få eller hur många de vill, så länge de inblandade parterna är med på det och man tar ansvar beträffande spridning av sjukdomar och annat som kan påverka tredje part.

Att folk orkar ta sig tid med att utnämna bekanta till slampor o dyl efter att utnämnaren har passerat fjortonårsdagen är ett tecken på att de har för lite att göra.

Det här synsättet tycker jag är intressant! Av en del svar jag fått, bl a här i tråden, anses jag vara "slampa". :) Det är ingenting jag bekymrar mig särskilt mycket över! Snarare tycker jag lite synd om människor som komplicerar sin sexualitet...

Alltså, jag måste helt ha missat det där!

Menar ni - Kimmis och du - att ni nuförtiden, år 2014, får negativa kommentarer om att ni är slampor? Används det ordet, bokstavligen? Eller hur är det annars formulerat?

Jag känner inte igen det alls, även om jag känner igen hur en del personer komplicerar sin sexualitet (på ett sätt som då möjligen kan ses som att de är pryda, men inte som att de är slampor).

Jag har hört det från min yngre kusin (ca 20 år? nåt sånt). Hon kommenterar Samantha i Sex and the City med att "hon är så jävla billig", "hon är ju värsta slampan". Hon kan även kommentera andra tjejers kläder med orden "fan vad billig hon ser ut".

Så visst förekommer det fortfarande. Ingen av mina vänner skulle säga nåt sånt dock men så umgås jag ju bara med feminister.

Kring mig används ordet slampa/slampig på skoj, främst när det gäller män som har sex med (många) män. Jag ser ordbruket som en del i ett pågående genustrots, i de fallen.

Men unga människor kan ju ha väldigt moralistiska faser. Låt oss hoppas att din kusin växer ifrån det!

Delvis kl

Jag är lärare på gymnasiet på en skola med 99% killar, och de är väldigt moraliska :eek: Jag har dem bl.a. I naturkunskap och därmed "Sexualkunskap" och jag har arbetat med mycket värderingsövningar. Extrem majoritet har stenåldersmentalitet i de flesta moraliska frågor rörande sex och relationer :crazy:

Alltså, jag måste helt ha missat det där!

Menar ni - Kimmis och du - att ni nuförtiden, år 2014, får negativa kommentarer om att ni är slampor? Används det ordet, bokstavligen? Eller hur är det annars formulerat?

Jag känner inte igen det alls, även om jag känner igen hur en del personer komplicerar sin sexualitet (på ett sätt som då möjligen kan ses som att de är pryda, men inte som att de är slampor).

Jag möter attityder (mot medelålders singelkvinnor) bland bekanta och vänner, som ibland förvånar mig. Det anses inte att en kvinna ska vara intresserad av sex, jag ska inte "ränna ute" om kvällarna för att roa mig (ragga? ;) ). Även en del singelkvinnor i min bekantskapskrets framför dessa åsikter!

De som, i mina ögon, komplicerar sin sexualitet är de som väljer att inte ha sex, trots att de känner lust mm, eftersom det har inte gått "tillräckligt lång tid sen vi inledde relationen", de som inte klarar av att bejaka sin sexualitet och se det för vad det är...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 931
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat