Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag lekte också mer med killarna när jag var liten ,byggde kojor, indian o cowboy, hoppade lian från bergen, det funkade ända tills man blev 13/14 typ
Blev ganska förvånad först när killarna ville annat än bara ha skoj .
Jag hade en kanonkillkompis på högstadiet , men det blev samma där till slut ...sen försökte vi ta upp vänskapen men hans tjej gillade inte det så det blev inge mer, dock hörs vi av några ggr per år sen 1977 :love: ..o nu finns ju fejjan också
Ja, oj, jag lekte alltid på pojkarnas villkor. Med den ena pojken blev det liiiite lugnare lekar då han var den lugna typen men med den andra pojken.. :o Det blev kojor, klätterträd, jaga varandra på cyklar osv. Vi var aldrig elaka mot varandra eller någon annan, men det kunde gå lite vilt till och vi har hemligheter än i dag om saker vi gjort som våra föräldrar nog inte skulle må bra av att veta om :D

På gymnasiet när jag fick killkompisen där så spelade vi spel, pratade, tog promenader, läste böcker osv. Han var också lugnet själv och eftersom det var pojkarnas villkor som märkligt nog styrde så blev det inte fler upptåg :P

Min bästa killkompis på gymnasiet blev ju kär i mig till slut i alla fall, men vänner var vi fortfarande hela tiden, vi skulle inte kunna vara något annat bara för att jag inte kände samma för honom som han för mig. Vi tyckte ju fortfarande om varandra? Det förändrades ju aldrig.

Med övriga pojkkompisar var det där med kärlek aldrig några problem, kanske för att jag inte är typen man blir kär i så lätt. Jag kanske var för pojkig för pojkar?

Nej jag tror fullt och fast på att man bara kan vara vänner utan att den ena eller den andra behöver bli förälskad.

Jag tror inte att det är så att du inte skulle vara attraktiv utan snarare isåfall att du inte sänder ut några andra signaler än just "vi är kompisar".

Jag har killkompisar jag varit attraherad av, men när jag insett att de inte varit attraherade tillbaka så har jag gjort valet att vara vänner istället. Jag måste ju inte ligga med allt intressant som kommer i min väg.

Jag tycker att inte att skillnaden mellan vänskap och lite småkär är så himla stor. Jag har nog varit, eller är, lite förälskad i snart sagt alla mina bästa vänner. Kärlek och vänskap glider ihop ganska mycket, tycker jag. Vad man gör med det hela, beror som jag ser det mest på vilken sorts relation man vill ha med varandra, vilka former av ansvar man vill ha för varandra, och sådant.

I linje med detta tycker jag också att påtagligt många av mina bästa vänner är påtagligt snygga och ser goda ut. Jag vet inte om jag skulle kalla det attraktion, men något åt det hållet är det eller har varit, i de flesta fallen. Men även där får man ju ta ställning till vilken sorts relation man vill ha, och vilka känslor man vill agera på.

Småförälskelsen har nog rätt ofta varit rätt ömsesidig, och som sagt så får man ju då ta ställning till vilken sorts relation man vill ha (och eventuellt hur det påverkar ens övriga relationer).

Om man faller pladask och råmar av åtrå, kommer saken så klart i ett annat läge. Men det händer i alla fall mig mycket, mycket sällan.

Jag tycker att inte att skillnaden mellan vänskap och lite småkär är så himla stor. Jag har nog varit, eller är, lite förälskad i snart sagt alla mina bästa vänner. Kärlek och vänskap glider ihop ganska mycket, tycker jag. Vad man gör med det hela, beror som jag ser det mest på vilken sorts relation man vill ha med varandra, vilka former av ansvar man vill ha för varandra, och sådant.

.

Men? Har du inte någon klar skiljelinje mellan vänskap och kroppslig attraktion?

Jag har nära fina vänner som jag inte på något vis skulle kunna tänka mig vara intim med. Och det finns män jag skulle kunna vara intim med men inte nära vän... Den kroppsliga attraktionen följer inte värderingar t.ex.
(Fast avarter som homofober och rasister skulle inte kunna attrahera alls)

Ingen klar sådan gräns, nej.

Om jag tycker att någon är lite attraktiv, men det visar sig att jag inte gillar personen, så rinner attraktionen av mig.

Även de tillfälliga sexpartners jag har haft i mitt liv har varit personer som jag tyckt verkat vettiga och trevliga, även om jag kanske inte har känt dem så väl. (Det finns några undantag från min ungdom, innan jag hade utvecklat mitt omdöme och min förmåga att värna om mina gränser.)

Jag tycker dock inte att alla mina vänner är attraktiva, men de flesta skulle jag nog kunna tänka mig att vara intim med (eller kunde tänka mig det i början av vänskaperna) om de var med på det (svårt med heterokvinnor och bögar), och om vi inte bedömde att konsekvenserna blir ohanterliga.

(När jag pratar om vänner i den här meningen, handlar det om nära, personliga vänner. Inte arbetskamrater och stallkompisar som jag för all del gillar, och har utvecklade samarbeten med, men som också är väldigt utbytbara som personer för mig.)

Nej jag tror fullt och fast på att man bara kan vara vänner utan att den ena eller den andra behöver bli förälskad.

Jag tror inte att det är så att du inte skulle vara attraktiv utan snarare isåfall att du inte sänder ut några andra signaler än just "vi är kompisar".

Jag har killkompisar jag varit attraherad av, men när jag insett att de inte varit attraherade tillbaka så har jag gjort valet att vara vänner istället. Jag måste ju inte ligga med allt intressant som kommer i min väg.

Jag visste inte om hans känslor förrän han skrev en dikt och gav mig "Den här är till dig. Om DIG" och jag blev jätteförvånad. Men jag är en sådan som inte märker sånt om inte personen knackar mig på axeln och säger "du, jag är kär i dig" :o

Vänskap sitter inte i könet, tycker jag. :)

Ligga med allt intressant... nej det måste man verkligen inte! :D

*kl*

Jag börjar tro att män frågar om man vill ha barn för att de själva är vuxna j*a barn som behöver tas om hand om :arghh::yuck::wtf: så j*a trött på omogna, fega idioter.....

#bitterför4:egångenmedsammaman

Ingen klar sådan gräns, nej.

Om jag tycker att någon är lite attraktiv, men det visar sig att jag inte gillar personen, så rinner attraktionen av mig.

Även de tillfälliga sexpartners jag har haft i mitt liv har varit personer som jag tyckt verkat vettiga och trevliga, även om jag kanske inte har känt dem så väl. (Det finns några undantag från min ungdom, innan jag hade utvecklat mitt omdöme och min förmåga att värna om mina gränser.)

Jag tycker dock inte att alla mina vänner är attraktiva, men de flesta skulle jag nog kunna tänka mig att vara intim med (eller kunde tänka mig det i början av vänskaperna) om de var med på det (svårt med heterokvinnor och bögar), och om vi inte bedömde att konsekvenserna blir ohanterliga.

(När jag pratar om vänner i den här meningen, handlar det om nära, personliga vänner. Inte arbetskamrater och stallkompisar som jag för all del gillar, och har utvecklade samarbeten med, men som också är väldigt utbytbara som personer för mig.)

Jag brukar hävda något liknande.
Själv är jag heterosexuell, men visst är även vänskap en typ av attraktion. Men för mig är den inte just sexuell om det handlar om tjejer, eller bögar. Men en ny vänskap är helt klart en typ av förälskelse! Om det handlar om heterosexuella män så skulle jag nog kunna tänka mig att vara intim med de flesta av mina vänner, eller så var det så vår vänskap började en gång i tiden...:o

skulle jag nog kunna tänka mig att vara intim med de flesta av mina vänner, eller så var det så vår vänskap började en gång i tiden...:o

Precis! Eller så började vänskapen med att jag tänkte "den där personen skulle jag gärna gå i säng med, men av det ena eller andra skälet är det en dålig idé" och sen har vi blivit kompisar.

De enda riktigt nära relationer jag kan komma på, där jag aldrig haft minsta inslag av attraktion, gäller familje- och släktrelationer. I de fall jag är nära vän med någon kusin eller så, har jag aldrig känt attraktion, inte ens i de fall där jag tydligt kan se att jag hade varit lite småpilsk på personen om vi inte hade haft släktband.

Släktskap slår ut attraktion för mig, vänskap gör det inte på samma vis.

Nu är inte den "risken" speciellt överhängande. det är ingen faktor jag funderar på.

Dessutom har det varit så i mitt liv att om jag har någon form av spänning med någon man så blir jag sedd av andra män. Tydligen blir jag ett neutrum om jag inte är i någon "attraktionsfas". Mao en man= flera intressanta män. Ingen man=ingen man. Är det dött så är det.

Ja men då är det väl bara att börja umgås lite med honom så kanske någon bättre dyker upp? ;)
Jag håller med övriga som säger att han förmodligen funderar på om det kan bli något mellan er. Om ni umgås kan ni få reda på om det är så.
Om det enbart var vänskap han funderade på så hade han nog sagt det när ni bröt. Nu har han funderat och tydligen tänker på dig fortfarande. Frågan är ju om du vill. Risken finns ju såklart att du blir sårad, men å andra sidan kan ju du komma på att han var inget att ha, eller så kanske ni blir vänner eller ett par.

När i dejtandet är det läge att signalera om det INTE börjar uppstå några starkare känslor än att det är trevligt att umgås och kjela/ligga? Undrar ovandejtare

Hm...well möjligheten finns väll alltid, eller? Eller menar du att det är när man är helt säker på att det aldrig kommer att hända som man tar upp det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka