Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är klart att jag visste det. Och jag hade noll intresse av honom tills han började ösa kärleksförklaringar över mig och förklara hur perfekt och underbar jag är. Det pågick under flera månader innan jag sakta började öppna mitt hjärta.

Och givetvis kan man bli kär i upptagna människor med. Att bli kär är ju inte direkt något man väljer.

Kände du honom sen innan ? Ingen nätdejt antar jag ?
För sådana kommentarer borde väl vara vardagsmat där ? Jag trodde inte att tjejer föll för sånt smicker :)
Själv brukar jag vara sparsam med komplimanger. I alla fall innan jag lärt känna personen.

Sånt smicker? Du, detta var inget vanligt smicker, detta är en människa som är extremt begåvad med sitt sätt att hantera ord. Hans sätt att formulera sig är extremt faschinerande, och han är väldigt uppmärksam på sin omgivning.

Det pågick i flera månader, varje dag mer eller mindre, och inte en enda gång fick jag höra samma sak 2 ggr.

Det ÄR skillnad på komplimanger och komplimanger. Jag fick aldrig höra att jag hade fin kropp, fina bröst eller fin rumpa, någonsin, vilket brukar vara standard hos andra killar :meh:
Och skulle han ha kommenterat de delarna så skulle det komma ett mail eller sms som var ett halvt A4 som förklarade exakt varför han uppskattade dem, och förklara i detalj hur han tycker att de ser ut, och hur jag använder den kroppsdelen samt vad han gillar med det.

Jag kan säga att det kommer bli svårt att gå tillbaks till sådana enkla komplimanger och uppskatta den, om jag någonsin gör det.

Och givetvis var det ingen nätdejt. Vi kände varann riktigt bra innan han blev kär i mig.

kl.

Så, då träffade jag den där killen igen i fredags. Och ja det var jättetrevligt, vi åt middag och pratade och sen te och lite gosande i soffan och sen åkte jag hem. Inga initiativ till något mer från någon av oss.

Han är världens trevligaste och snällaste. Men jag vet inte hur jag ska fortsätta det här. Eller om jag ska det.

KL

Alltså nu är jag ett par dagar efter men: den här diskussionen om hur man ska signalera att man vill gå vidare, om det är bättre med en smekning över ryggen eller lägga armen om osv - är inte den helt omöjlig att föra?

Det är ju stämningen som avgör vad som är okej, vibbarna, känslan i luften. I vissa fall är det kanske inte ens okej med en smekning över kinden medan det i andra fall kan vara helt adekvat att grabba tag i skrevet (nåja, kanske inte...:D. Men ni fattar nog.)

Jag har aldrig tidigare funderat över hur jag själv gör men jag gjorde det nu. Och jag inser att jag nog är en alldeles för rättfram jäkel för jag har nog alltid gått vidare verbalt. Jag har sagt vad jag vill, mer eller mindre rakt på:o

Men är inte det bästa sättet egentligen? Nu är jag en sådan fegis, eller om man kan kalla det för blyghet, att jag inte skulle våga fråga om vi ska hångla. :D Men det verkar rätt smidigt att vara klar och tydlig istället för att båda går och funderar och har sig över vad den andre vill.

KL

Nu är mitt VIP-medlemskap på MP slut och jag känner mig inte motiverad att lägga så mycket pengar på något som hittills mest bara lett...ingenstans.

Antingen är jag alldeles för konstig och udda och ful eller så är nätet fullt av kompletta idioter. Kanske både ock.

Sammanfattningsvis har jag bara blivit ännu ledsnare och mer uppgiven än jag var förut. Jag gråter mer över min ensamhet när jag är mitt i den här hopplösheten än jag gjorde när jag inte hade något hopp alls.
Det krävs ju ändå lite hopp för att vilja nätdejta. Kort sagt har jag hittat en offerkofta i garderoben som jag inte vill ha på mig.

Men tanten, nätet ÄR fullt av kompletta idioter, fler på nätdejtingsidor än annars skulle jag säga...

*kl*

Fick idag mail från en man ca 30 mil bort;

Mmmmm vackert rött hår du har mmmm
Hör av dig

Kram O

Öhhh...
Efter det har han skickat 5 flirtar på en timme, bl a Date? två gånger.... :crazy:

kl
Jag tycker det är synd om er som håller på med detta nuförtiden. Det känns som det bara är galningar där nu. Det var inte alls såhär för sju år sedan. Då var det vanligt folk som uppförde sig som vanligt folk gör. Jag har älskat nätdejting och har lärt känna flera vänner och min fina exman så. Tyckte det var ett skitkul sätt att umgås med nya personer på. Skulle jag bli singel igen skulle jag aldrig gå på detta igen. Det verkar ha haft sin tid. Vad hände?

kl
Jag tycker det är synd om er som håller på med detta nuförtiden. Det känns som det bara är galningar där nu. Det var inte alls såhär för sju år sedan. Då var det vanligt folk som uppförde sig som vanligt folk gör. Jag har älskat nätdejting och har lärt känna flera vänner och min fina exman så. Tyckte det var ett skitkul sätt att umgås med nya personer på. Skulle jag bli singel igen skulle jag aldrig gå på detta igen. Det verkar ha haft sin tid. Vad hände?

En skrev innan jul på en site att det verkade som om hela den nerlagda psykvården samlades på den sidan.......... vem vet ?? :p

kl

Internet hamnade i var mans hem och det innebar att även snögubbarna från grottorna kunde krypa bort från stenen och blotta sig i solen.:)

kl

Du är ganska ombytlig i dina åsikter och värderingar så jag håller inte det som omöjligt att du är i nätdejtingbranschen igen nån gång. Så det är nog inte särskilt mycket alls som hänt skulle jag gissa, mer än att du har hänt. :)

Haha, så härligt att höra. Och alla struntmejl ignorerar du bara, annars blir du bara irriterad och det vill man inte vara när man dejtar. ;) Sålla, sålla, sålla.

Ja, visst är det? Jag känner mig så befriande glasklar över vem jag är och vad jag vill. Misstänker att 7 månaders intensiv självransakan faktiskt har hjälpt mig att connecta med mig själv igen och jag är färdig med det. Nu ska jag bara fortsätta att vara sann mot mig själv, så får resten lösa sig. 2014 måste ju vara mitt år, eller som jag ser det - starten på resten av mitt grymt sköna liv!

Irriterad blir jag verkligen inte. Det har jag i överflöd ändå pga mina tidigare dåliga val, så alla såna här smådumheter känns uppfriskande i jämförelse. Det var mer att jag kände: suck, är det här det som erbjuds?

Lite halvt KL.

Eftersom alla verkar vara överens om att nätdejting är meningslöst på grund av alla idioter så vore det kul att höra vad ni tycker att man ska göra istället?

Vad finns det för alternativ för människor som har jobb och fritidsintressen där de inte träffar människor av det andra könet, om vi nu för diskussions skull håller oss till heterosexuella.

kl

Och jag tycker det finns väldigt många trevliga människor där! Jag har träffat många trevliga kvinnor och några håller jag kontakten med. Visserligen bara som vänner och det har inte riktigt klickat, inte för båda samtidigt än i alla fall. Men det är absolut inget fel på dem jag varit i kontakt med. De allra flesta verkar vara bra människor. Även de som inte vill ha mig ;)

KL

Nu är mitt VIP-medlemskap på MP slut och jag känner mig inte motiverad att lägga så mycket pengar på något som hittills mest bara lett...ingenstans.

Antingen är jag alldeles för konstig och udda och ful eller så är nätet fullt av kompletta idioter. Kanske både ock.
Det var samma för mig här när jag frågande om nån ville dejta mig. Det hände ju inget typ O_o. Så lika bra att inse att nätdejting inte är så bra :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka