Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

*KL*
Nu är 2013 lagt till historien. Är inte ett dugg säker på att jag nånsin vill dejta igen, men fasen, livet blir inte mer än man gör det till. Så jag tänkte hålla dörrar öppna och har därför kommit hit (vilket Sleepy efterlyste i min gamla tråd).

Har alltså skaffat ett konto på en dejtingsida (tack Veteranix, vågar du så vågar jag). Jag är inte så himla imponerad hittills, men ska ge det en chans.

Fyllde i att jag söker vänskap, man i åldern 30-40.

Majoriteten som tittar in fler än en gång är 44 och uppåt.

Man:hej snygging, hur e läge?
Jag: Du vet ju inte hur jag ser ut?
Man: Tjejer från XX brukar vara snygga!
Jag: Men jag är inte från XX :crazy:

Man: hej, imorrn ska jag hälsa på en väninna i XX
Jag: jaha?
Man: tyst

Man:tja, vad gör du?
Jag: Nu eller för 7 timmar sen när du skickade messet?

Man: Läse din profil. Och håller med dig i allt de som står där,, men jag vet inte hur du ser ut?? Hur skall jag kunna bli intressad av endast fina ord? Om dom nu är dina?
Jag: Jag bollar tillbaka frågan eftersom du inte har någon presentation. Hur ska jag kunna bli intresserad, bara av fina bilder? Vem är mannen bakom bilderna - om de nu är dina?
Fortfarande inget svar på det.

Man: Hoppas att du sovit gott. Så vad händer idag? Jag ska gräva ner mig i plugget, så jag kommer inte att vara här så mycket - bara så att du vet!

Tack för informationen, eller? Kanske inte så att jag sitter och hänger online hela helgen. Fast jag visste inte vad jag skulle svara, så jag höll tyst.

Nä, det känns trögstartat, men jag vet ju inte om jag vill heller, så det känns rätt ok ändå.

Du känns aningens fientlig i dina svar.

Är det medvetet från din sida? Eller är det jag som övertolkar? Vad tycker ni andra?

Sen är ju några av svaren som de är.... Meeeeeen vad ska man säga? Folk är tröga!

Vad menar du med vänskap? Det verkar som om vissa verkligen vill ha en vän, medan andra egentligen är ute efter mer än så men ändå skriver vänskap.

Undrar varför alla som kontaktar mig är äldre än jag, men inom mitt angivna åldersintervall?

Ja, det gör jag nog, men någon som kallar mig snygg utan att ha sett mig?

Eller antyder att min presentation inte är skriven av mig? (Där hade jag inte förväntat mig svar, men tyckte att det var tillräckligt nedvärderande för att förtjäna ett likadant svar)

Den sista har jag ju inte svarat på, så där har jag inte varit otrevlig. Jag vet liksom inte vad jag ska säga till någon, som jag inte har en etablerad kontakt med, som tror - äh vet inte vad han tror.

För att seriöst förhållande vet jag inte om jag är ute efter och kort romans - vad sjutton är det? Finns inga fler alternativ. Tror att vad jag är ute efter beror på vem det är jag kan tänkas träffa på.

Det är nog ganska vanligt att man använder sig av citat och sådant, så det tycker jag inte är så konstigt faktiskt. Dessutom så var det en fråga, säkert menad i all välmening.

Han ger dig ju en komplimang, om än klumpig sådan (Fina ord). Utseendekommentarer när man inte ens har nån bild är ju bara löjligt, där håller jag med dig till 100%.

Alltså, jag håller med om att du låter avvisande. Men jag tycker att det är fullt motiverat, med tanke på vad de skriver till dig. Varför ska du studsa av lycka över att En Man visar dig Intresse, och skriva snälla svar på korkade eller oengagerade frågor?

Om jag antydde att här på buke, att dina vettiga inlägg fulla av fina ord, nog är skrivna av någon annan, skulle jag få skäll från alla håll och kanter (med all rätt). Men när En Man skriver så till dig, är du fientlig som inte blir glad?

Förstår vad du menar, men det kan vara lite svårt att ta kontakt med människor som har vänskap som sökkriterie. Man vet ju inte om man ska se det som att sätt att hitta vänner eller något mer än så.

Förstår vad du menar, men det kan vara lite svårt att ta kontakt med människor som har vänskap som sökkriterie. Man vet ju inte om man ska se det som att sätt att hitta vänner eller något mer än så.

Jag har aldrig fattat varför man använder vänskap som "ursäkt" för att söka kärlek. Antingen söker man kärlek eller så vill man ha vän, man kan inte söka det ena och förvänta sig att den man träffar ska begripa att det är kärlek som menas.

Det är nog ganska vanligt att man använder sig av citat och sådant, så det tycker jag inte är så konstigt faktiskt. Dessutom så var det en fråga, säkert menad i all välmening.

Han ger dig ju en komplimang, om än klumpig sådan (Fina ord). Utseendekommentarer när man inte ens har nån bild är ju bara löjligt, där håller jag med dig till 100%.

Fast han säger ju också att om jag inte har ett yttre som matchar mitt (kanske fejkade) inre så är jag ointressant. Fin komplimang som följs av ett krav.

Alltså, jag håller med om att du låter avvisande. Men jag tycker att det är fullt motiverat, med tanke på vad de skriver till dig. Varför ska du studsa av lycka över att En Man visar dig Intresse, och skriva snälla svar på korkade eller oengagerade frågor?

Om jag antydde att här på buke, att dina vettiga inlägg fulla av fina ord, nog är skrivna av någon annan, skulle jag få skäll från alla håll och kanter (med all rätt). Men när En Man skriver så till dig, är du fientlig som inte blir glad?

Ja, jag förnekar inte att jag svarade avvisande, men det kanske beror på att intresset var rätt lågt.

Och nej, efter allt jag lärt mig den senaste tiden så tänker jag inte tvinga mig till att bli glad över ett visat intresse bara för att.

Jag har svarat snällt på många fåordiga mail och även tackat snällt till de som hyggligt trevligt erbjudit mig en säkrad framtid i sina första kontakter, genom att säga att vi nog inte söker samma. Men trots att jag bara varit reggad en vecka så finns det dessa mail sombara får mig att känna suck och tappa tron på framtida dejting.

Fast om man inte aktivt söker kärlek då och inte vill ge sken av att man går all-in för ett seriöst förhållande? Jag behöver väl inte förvänta mig att någon kontaktar mig, utan kan väl få ha min profil med vänskap kryssat och sen förklara mig om jag kontaktar någon som fångar mitt intresse?
Då borde jag ju, iaf rent teoretiskt, slippa alla dessa vars enda mål är ett dyngseriöst förhållande med förbestämda utvecklingssteg enligt gällande normer.

Senast ändrad:

Precis. I min värld söker man inte livspartner, utan nya kontakter. Om nån sen visar sig vara så trevlig att man vill leva ihop, so be it.

Precis. I min värld söker man inte livspartner, utan nya kontakter. Om nån sen visar sig vara så trevlig att man vill leva ihop, so be it.

Ja, exakt så. För 15 år sedan var jag precis så " det ska vara kärlek för resten av livet, all in, kosta vad det kosta vill". För 9 år sedan träffade jag exet och tummade en hel del på mig själv för detta "evig kärlek". Nu 15 år senare är utgångspunkten och intresset av ett helt annat slag. Jag räknar med att jag känner mig tillräckligt väl för att veta vad jag vill om det skulle falla över mig. Kompis, kk eller kärlek.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 107
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat