Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Minirensning, lagt ut ett skrymmande spel på Vinted.

Det var en massa delar som fattades till en början men till slut hade vi funnit både kartong, byggsatser och smådelar.
Det är himla bra att ha en spel-pryls-låda där förmodade speldelar hamnar när jag hittar dem lite här och där 😄
 
Gått igenom några pärmar och kunnat kasta en del papper därifrån.

Hittat för övrigt en klänning som jag letat länge efter - och som jag till slut trodde att jag lämnat till second hand. Det är märkligt så liten knöl en svart klänning kan bli om den ramlar från galgen och gömmer sig i ett hörn i garderoben....
Visserligen minskade inte klädantalet med den, men ett nytt inköp mindre i alla fall.
 
Är det bättre att lämna in sadlar på försäljning eller går det att sälja på Marketplace? Det är en dussinsadel så inget speciellt, men ändå värd typ 6500-7000:- begagnad.
 
Kört ytterligare mängder av skräp till återvinningen. Och rensat mer i redan rensade högar. För varje gång lyckas jag kasta mer saker. Det är ett gissel att ha osunda relationer till saker! Fruktansvärt praktiska plastburkar från fiskaffären, till exempel. Fick tvinga mig att kasta dem. För jag vet ju att det kommer nya. Men jag ska kolla om man kanske kan få köpa saker i egna medburna lådor också. För det är så onödigt att köpa en massa små (oerhört praktiska) plastburkar. När kommunen ändå bara eldar upp dem när man gör sitt bästa för att återvinna...

Har nu i alla fall fått såpass ordning i mitt "skräprum" att jag kunde dammsuga golvet! Briljant!
 
Är det bättre att lämna in sadlar på försäljning eller går det att sälja på Marketplace? Det är en dussinsadel så inget speciellt, men ändå värd typ 6500-7000:- begagnad.
Jag har lyckats bättre med att sälja sadlar själv, mina har jag fått runt 5000:- för. Några år sedan så sålt mest på hästnet. För att försäljare ska funka så måste det nog vara "helt rätt" märke/modell.

Tog hem en sadel från en försäljare en gång som haft den länge, hen bara "ja det där märket är inte så poppis". Sålde själv på typ en vecka 🙄
 
Haft en veckas semester. Känns som om jag inte gjort annat än att rensa och det känns bra. Måndagen 2 vändor till tippen med smått och gott. Tapetseringen blev klar på söndagen så vart skönt att få iväg allt.

Även rensat ut ite skräp i stallet som alltid samlas.

Tisdagen rensade jag ut garderoben. Blev en omgång. Vem behöver 7 par underställ? :rofl:
Även rensade ut lite bland kökskastrullerna.

Onsdag - Ullared. Kändes bra att ta en tripp dit och känna att man inte behövde handla nånting. Vi åkte mestadels dit för att Daniel aldrig varit där. Vart inte mycket köpte en del mat och blommor :D

Torsdag hjälpte jag mamma att rens aut en gammal säng som vi skänkte. Så där blev det en runda till återvinningen igen med saker från hennes hem.

Nu i helgen har jag hållt på med veden. Har ju köpt en del ved men var tvungen att kapa och klyva det sista så att 10 m3 ska få plats. Gissar på att jag varit och hämtat ca 5m3 själv under sommaren som jag staplat :) Nu är vedbon redo för ny ved :banana:

Nu ska jag lassa in lite metallskrot i bilen i form av stekpanna, ite hästskor och använda skruvar/spik som bara legat och åka förbi tippen på väg till jobbet.

Har även städat huset från topp till tå så det känns ordning och rent hemma. Bra start på arbetsveckan :)
 
Har rensat ut lite läppstift. Ett hade en döläcker färg men kletade något enormt. Något annat gick inte att skruva upp längre...
Försöker bli bättre på att slänga saker som ska rensas när jag trillar över dem istället för att lägga tillbaka i lådan :)
 
Är det bättre att lämna in sadlar på försäljning eller går det att sälja på Marketplace? Det är en dussinsadel så inget speciellt, men ändå värd typ 6500-7000:- begagnad.

Jag tycker det beror på hur länge man orkar vänta. Sadelförmedling kan dra ut på tiden, medan det är enormt skönt att slippa hantera allt kring försäljningen.

Jag brukar få mina sålda via blocket, hästnet och tradera.
 
Brukar ni skicka förhandlingsmeddelanden till folk som favoritmarkerar grejer på vinted och brukar dom nappa? 🤔 det är den lite dyrare vintageklänningen så tror inte jag har en uppsjö av köpare 😅 funderar på om det är värt att släppa den lite billigare.
 
Brukar ni skicka förhandlingsmeddelanden till folk som favoritmarkerar grejer på vinted och brukar dom nappa? 🤔 det är den lite dyrare vintageklänningen så tror inte jag har en uppsjö av köpare 😅 funderar på om det är värt att släppa den lite billigare.
Jag testar också ibland :)
 
Har två stycken klotrunda glaslampor från Ikea jag rensat ur, men drar mig för att sälja via nätet för då måste jag ju packa helt galet bra när de ska skickas :nailbiting:
 
Har rensat och sorterat lite i lådor.
Så några torkade tuschpennor bort och lite annat smått o gott.
Det skönaste var att riva ut anteckningar mm från mitt förra jobb. Kan inte kasta allt än då allt inte är klart med löneutbetalning osv som dom krånglat med i över 1,5 år nu. Men när pengarna är på kontot då så blir det mer att rensa.

Nu är det kylskåpet härnäst och slänga bort gammalt där. Ska passa på medans ugnen går.
 
Är det bättre att lämna in sadlar på försäljning eller går det att sälja på Marketplace? Det är en dussinsadel så inget speciellt, men ändå värd typ 6500-7000:- begagnad.
Jag testar själv i första hand. Har inte FB så har alltid lagt upp på Hästnet. Varit både äldre och nyare, i spann mellan några få tusenlappar till drygt 10”. Haft tur, ingen låg särskilt länge.
 
La ut två böcker som såldes på 10 min 🏃🏼‍♀️💨 blir första skicket med early bird, har aldrig haft problem med att få paket med dom(väljer alltid det om det finns pga lat mvh 10 min till ica :laugh:) så hoppas att det ska gå bra med skick också :)
 
La ut två böcker som såldes på 10 min 🏃🏼‍♀️💨 blir första skicket med early bird, har aldrig haft problem med att få paket med dom(väljer alltid det om det finns pga lat mvh 10 min till ica :laugh:) så hoppas att det ska gå bra med skick också :)
Alltså jag älskar det! Så sjukt smidigt. Bor på landet så slipper en resa till stan (ja försöker att inte åka i onödan men ändå).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 260
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp