Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Marketplaceköparna var just här och hämtade tavlor och sedan leksaksköket. Skönt att de kom straxt efter varandra och skönt att grejerna blev sålda och hämtade inom 1,5dygn. 😁 Sonen är också nöjd som får en rejäl slant, vi får se om de hamnar på sparkontot eller som shoppingpengar. Känner jag honom rätt så blir det sparkontot. 😁
 
Jag är faktiskt lite putt över att jag inte lyckats sälja min skinnjacka på Tradera. En tajt, lite kortare modell med ett gäng år på nacken men i helt okej begagnat skick. Skitsnygg, men en storlek för liten för mig numera. Den väger ju drygt 1kg i sig, så frakten blir snäppet dyrare. Men inkl frakt (spårbart, billigaste alternativet) blir priset inte ens en hundring. Försökt ett antal gånger nu. Olika årstider. Nix pix.
Nä, ärligt talat - får jag inte ens 20:- för den (minus 3:- till Tradera..), så får den nog faktiskt ligga kvar i lådan och ta plats. Vill faktiskt inte skänka den till second hand, och känner nog ingen som vill ha den heller..
 
Jag är faktiskt lite putt över att jag inte lyckats sälja min skinnjacka på Tradera. En tajt, lite kortare modell med ett gäng år på nacken men i helt okej begagnat skick. Skitsnygg, men en storlek för liten för mig numera. Den väger ju drygt 1kg i sig, så frakten blir snäppet dyrare. Men inkl frakt (spårbart, billigaste alternativet) blir priset inte ens en hundring. Försökt ett antal gånger nu. Olika årstider. Nix pix.
Nä, ärligt talat - får jag inte ens 20:- för den (minus 3:- till Tradera..), så får den nog faktiskt ligga kvar i lådan och ta plats. Vill faktiskt inte skänka den till second hand, och känner nog ingen som vill ha den heller..
Jag sålde en skinnjacka av bikermodell plättlätt på Vinted, den hette något med "Blue..." har för mig att jag fick 150 och såld nästan direkt.
 
Har lämnat en fin, fiskbensmönstrad ullkappa från sextiotalet till en vintagebutik i stan idag.
Jag får 40% av försäljningspriset, men de hyr även ut lite dyrare kläder månadsvis och då blir det provision från det också.
Har provat sälja den på Marketplace utan att få napp.
 
Sålt ett par böcker till ikväll, barnbok och faktabok om hästar.
Hittills en hel sådan plastkasse från rusta (modell stor pappkasse) med böcker som sålts sedan igår förmiddag, tänk vad skönt när den mängden prylar lämnar hemmet! 🤩

Blir, som alltid, taggad på att rensa mer och sälja av. 🥳
 
Har tre pappkassar med kläder som inte passar mig längre. Orkar jag gå igenom och fota allting? Nej. Även om jag hade kunnat få tio kronor per plagg, och därmed ett par hundralappar in, känner jag att jag hellre bara lämnar bort allt så jag slipper ha det ståendes i väntan på köpare.

Så idag får det bli en runda till secondhand och lämna in det. Vet inte vilken butik jag ska åka till bara :p
 
Vissa köpare är så hetsiga och frågar när jag skickar, oftast är det från konton jag upplever som ungdomar/unga vuxna.

Hästmänniskor och föräldrar brukar inte vara så påstridiga. Har dragit slutsatsen att de har så fullt upp med sitt 😄
Men ja!!! Herregud vad vissa tjötar redan efter ett par timmar. Fine, skicka ett snällt meddelande och fråga om jag kan skicka samma dag men kräv inget, jag har flera dagar på mig!
 
Åh, fick ett sådant där härligt ryck i lördags så både ork, tid och barnen samarbetade med mig!
Fick ut hela sommarens papper- och kartonghög ur garaget och iväg med den.
Plockade fram en komplett utemöbel och en komplett möbel för barn från Ikea (runt, lågt, blått bord med två små blå stolar och två små gröna pallar), barnens "åktraktor" med vagn och en sådan där liten bil som barnen kan åka på och skurade av dammet från dem. Hela det lasset åkte till hundklubben idag, blev jättebra!

Fått ut alla gamla cyklar som ska slängas (3st) och lastat nästan en full släpvagn med trasiga eu- pallar som ska skrotas.

Gud vilken härlig dag det var! (Så låg jag mest hela dagen idag och känner av det i kroppen ännu, men det var det banne mig värt!)

Dessutom tog ena dottern över de 4 kassarna med böcker som sorterat ut och hon har lagt ut nästan allihop på vinted mot att hon får de ev pengarna för dem. ❤️
 
Idag surar jag över folk som fulprutar på dyra varor. Fick ett erbjudande på nästan hälften av de 350kr som varan ligger ute för. Det gjorde mig bara sur. ☹️
Jo, jag kan också bli irriterad på det, la ut en vara för 600 och fick bud på hälften. Det är svårt att vara trevlig när man säger nej. Hade flera som var villiga att betala fullt pris också, så det var definitivt inget överpris heller.
 
Jag är faktiskt lite putt över att jag inte lyckats sälja min skinnjacka på Tradera. En tajt, lite kortare modell med ett gäng år på nacken men i helt okej begagnat skick. Skitsnygg, men en storlek för liten för mig numera. Den väger ju drygt 1kg i sig, så frakten blir snäppet dyrare. Men inkl frakt (spårbart, billigaste alternativet) blir priset inte ens en hundring. Försökt ett antal gånger nu. Olika årstider. Nix pix.
Nä, ärligt talat - får jag inte ens 20:- för den (minus 3:- till Tradera..), så får den nog faktiskt ligga kvar i lådan och ta plats. Vill faktiskt inte skänka den till second hand, och känner nog ingen som vill ha den heller..
Ehum.. beroende på storlek är jag intresserad ;) Skicka ett pm :D
 
Står ganska stilla igen, men tänker att det säkert trillar in några köp i helgen/nästa vecka - i samband med barnbidrag och lön. :)

Senaste rensningen har ändå redan resulterat i prylar motsvarande en flyttkartong i mängd, fått flytta vidare + leksaksköket som var rejält skrymmande. Så skönt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp