Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Hur mycket bilder/ mått kan man begära på ett par mjukisbyxor? 😅
Midja/benlängd stod i annonsen.
Efter förfrågan på måtten(!) fick han tillslut även lårmått.
Nu fick jag frågan om jag har bild när dom sitter på.
Är herrmodell så vet inte om det skulle hjälpa så mycket. Tror nog inte vi har samma kroppsform ändå.:angel:

Varför ska det vara så krångligt ibland.
Jag har dom ute för 15 kr.
Är väl bara köpa o sälja vidare om dem inte passar. :D
 
Hur mycket bilder/ mått kan man begära på ett par mjukisbyxor? 😅
Midja/benlängd stod i annonsen.
Efter förfrågan på måtten(!) fick han tillslut även lårmått.
Nu fick jag frågan om jag har bild när dom sitter på.
Är herrmodell så vet inte om det skulle hjälpa så mycket. Tror nog inte vi har samma kroppsform ändå.:angel:

Varför ska det vara så krångligt ibland.
Jag har dom ute för 15 kr.
Är väl bara köpa o sälja vidare om dem inte passar. :D
Jag brukar svara att plagget är för stort/för litet och därför inte kan visas på 😂 en vit lögn har ingen dött av.
 
Jag är så trött på alla som vill ha bilder i varenda tänkbar vinkel och sen inte svarar mer. Skickade massor med bilder på ett klädpaket till en som sa sig vara intresserad, men ville ha bilder på allt från storlekslappar till underärmssömmar och tryckknappar. Jag hade god lust att bara säga nej, men visst det är en potentiell köpare och jag vill verkligen få grejerna sålda. Meddelandet är läst men inget svar.
Är det för mycket begärt med ett "Tack"?
 
Fått tummen ur och lagt upp ett tiotal annonser på Vinted. Hoppas att något blir sålt iaf.

Önskar att det fanns någon loppis man kunde åka till med sitt blandade junk och bara ”här, sälj det här åt mig och skicka pengarna på Swish sen.”
Men häromkring finns bara för barnkläder och dels så ska man själv stryka allting innan, köra det dit och de har rätt att slänga/donera kläder de inte vill sälja och dels så ska de ha 60% av försäljningssumman. :cautious: Så nä, då säljer jag hellre billigt på Vinted/markerplace och donerar det som blir över sen. 😅
 
Fått tummen ur och lagt upp ett tiotal annonser på Vinted. Hoppas att något blir sålt iaf.

Önskar att det fanns någon loppis man kunde åka till med sitt blandade junk och bara ”här, sälj det här åt mig och skicka pengarna på Swish sen.”
Men häromkring finns bara för barnkläder och dels så ska man själv stryka allting innan, köra det dit och de har rätt att slänga/donera kläder de inte vill sälja och dels så ska de ha 60% av försäljningssumman. :cautious: Så nä, då säljer jag hellre billigt på Vinted/markerplace och donerar det som blir över sen. 😅
En sån loppis hade varit toppen!

Eller om det fanns någonstans man kunde hyra en plats, och sälja med "grab and swish". Dock skulle jag inte ha med dyra saker då, sån tilltro till folk har jag inte 😅
 
Vi har flera såna loppisar i närheten här där jag bor. En i Ludvika (biggans loppis) och en i Borlänge (mysans loppis). På båda hyr man en hylla i 1-4 veckor tror jag, för en kostnad. Sist jag hade hos biggans tog hon 125 kr/v eller 400 kr för 1 månad. Man får prismärka och skriva nummer, och såklart fylla på sin hylla när det behövs, men själva försäljningen sköts av loppisen och du får ut pengarna när din tid är slut så att säga.
 
Vi har flera såna loppisar i närheten här där jag bor. En i Ludvika (biggans loppis) och en i Borlänge (mysans loppis). På båda hyr man en hylla i 1-4 veckor tror jag, för en kostnad. Sist jag hade hos biggans tog hon 125 kr/v eller 400 kr för 1 månad. Man får prismärka och skriva nummer, och såklart fylla på sin hylla när det behövs, men själva försäljningen sköts av loppisen och du får ut pengarna när din tid är slut så att säga.
Det låter helt underbart! Hade varit så kul att dra igång nåt sånt här också. Men jag orkar inte själv..
 
Det låter helt underbart! Hade varit så kul att dra igång nåt sånt här också. Men jag orkar inte själv..
Nä är nog ett jäkla jobb. Lokal hyllor, bra system för att hålla reda på alla, ordentliga regler ifall någon inte betalar eller hämtar sina grejer osv. Biggans är (om jag inte minns fel) sånt socialt företag med, så personer långt utanför arbetsmarknaden kan komma dit och ha praktik osv.
 
En sån loppis hade varit toppen!

Eller om det fanns någonstans man kunde hyra en plats, och sälja med "grab and swish". Dock skulle jag inte ha med dyra saker då, sån tilltro till folk har jag inte 😅
En nackdel med att bo i lägenhet. Hade jag bott på hus/gård hade jag lätt kunnat tänka mig avvara ett hörn för "swish&grab". Verkar så smidigt när jag sett skyltar när jag är ute och åker. :D
 
Hur mycket bilder/ mått kan man begära på ett par mjukisbyxor? 😅
Midja/benlängd stod i annonsen.
Efter förfrågan på måtten(!) fick han tillslut även lårmått.
Nu fick jag frågan om jag har bild när dom sitter på.
Är herrmodell så vet inte om det skulle hjälpa så mycket. Tror nog inte vi har samma kroppsform ändå.:angel:

Varför ska det vara så krångligt ibland.
Jag har dom ute för 15 kr.
Är väl bara köpa o sälja vidare om dem inte passar. :D
Alltså när jag får frågor om bilder med plagget på så utgår jag alltid från att det är någon slusk med en fetish och har i stort sett varje gång fått det bekräftat. Skickar aldrig såna bilder och blockar numera nästan alltid direkt jag får sådana frågor. (Säljer bara på Tradera om det spelar någon roll)
 
Alltså när jag får frågor om bilder med plagget på så utgår jag alltid från att det är någon slusk med en fetish och har i stort sett varje gång fått det bekräftat. Skickar aldrig såna bilder och blockar numera nästan alltid direkt jag får sådana frågor. (Säljer bara på Tradera om det spelar någon roll)
Tanken slog mig faktiskt. 😅
Jag har inte hört något mer sen jag sa att det inte fanns, så får se om det efterfrågas något mer.
Detta var på Vinted men finns säkert där med. Tyvärr.
 
Ett par byxor såldes nästan direkt, så nu blev jag (som vanligt) motiverad att lägga ut mer! 😁
Slängde ut sonens cykelhjälm med babblarna på, den är knappt använd eftersom han växte ur den så fort. Har legat och tagit plats på hyllan ett par år istället. 🙈 Hoppas den blir såld snabbt!
 
En sån loppis hade varit toppen!

Eller om det fanns någonstans man kunde hyra en plats, och sälja med "grab and swish". Dock skulle jag inte ha med dyra saker då, sån tilltro till folk har jag inte 😅
Det fanns en sådan lämna-in-få-pengar-loppis i stan jag växte upp, de tog 30% i kommission vill jag minnas. Överkomligt iaf! Men den finns tyvärr inte kvar. 🤷🏻‍♀️
 
20240828_203158.jpg

Köpt en snurrbricka och passande på att rensa ett hyllplan i köket.
Tro det eller ej, men har slängt flera burkar och tuber 😄
 
Jag la upp en gul/orange solspegel som hängt på utedasset sedan 60-talet på Tradera. Trodde att jag lätt skulle få 100:- för den eftersom den är väldigt unik. Inte ett enda bud. La ut annonsen igen på 1:- och efter bara några timmar är den uppe i 50:-. Utgångspris är viktigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp