Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Ja, tycker det blir lite väl liten vinst för mig som säljare om de dels tar betalt för bordet och sen 30% i provision. Måste ju sälja massor om det ska bli några kronor över liksom..
Men jag vet inte.. Det vore ju skönt att bli av med grejerna och få åtminstone lite för dem. Bättre lite än inget tänker jag. Men samtidigt, jag måste sälja mycket om det ska gå ihop sig. Och lita på att ingen stjäl något.
Har du provat att lägga ut typ en hel kasse för X kr på marketplace? Jag har sålt en hel del då tidigare.
Blir ju inga jättepengar per plagg, men har lagt ut 15-30 plagg i en kasse för typ 200-400kr.
 
Har du provat att lägga ut typ en hel kasse för X kr på marketplace? Jag har sålt en hel del då tidigare.
Blir ju inga jättepengar per plagg, men har lagt ut 15-30 plagg i en kasse för typ 200-400kr.
Ja. Jag har testat både marketplace, tradera och vinted. Får ingenting sålt.
Har även större grejer som inte går att skicka, typ babygym och sånt. Ligger på marketplace och har fått många klick men ingen intresserad..
 
Det ska vara barnloppis i byn om en månad ungefär. Det kostar en slant att vara med och de tar provision på det som säljs (man hyr ett bord under dagen, behöver inte stå där själv). Funderar på om det är värt det. Måste sälja typ allt om det ska gå ihop sig..
Låter nästan lite som en marknad jag hade funderingar att vara med på. 210 kr/m om du har eget bord. Ska man låna av dom kostar det 250 kr + 630 kr i meterpris (1 bord är 3 m) 🙃
Vanligen betalar man liksom för bord ELLER för meter...
 
En gång har jag lämnat in barngrejer till en stor barnloppis.

Där betalade man 300-400 kr något för att få lämna in (begränsat antal platser). Man märkte varenda pryl med sitt säljnummer och pris, sen sorterades allt ut i olika kategorier och blandades med alla andras grejer.
Betalning skedde på utvägen och efteråt räknades allt och säljaren fick betalt.

Helt sjukt stort pådrag, det kom massor av folk, och när ungarna var små åkte jag dit och fyndade massor av bebiskläder till småpengar.

Tyvärr har de bara arrangemanget 1-2 ggr per år.
 
En gång har jag lämnat in barngrejer till en stor barnloppis.

Där betalade man 300-400 kr något för att få lämna in (begränsat antal platser). Man märkte varenda pryl med sitt säljnummer och pris, sen sorterades allt ut i olika kategorier och blandades med alla andras grejer.
Betalning skedde på utvägen och efteråt räknades allt och säljaren fick betalt.

Helt sjukt stort pådrag, det kom massor av folk, och när ungarna var små åkte jag dit och fyndade massor av bebiskläder till småpengar.

Tyvärr har de bara arrangemanget 1-2 ggr per år.
Ja småbarnskläder har de här hur mycket som helst...
 
Jag anmälde mig nu. Lika bra att försöka.
Men funderar på hur man prismärker. Sätta fast lapp med nål? Tänker att det kanske är risk att folk sticker sig.. Skriva på en bit maskeringstejp och klistra på kanske? Sitter det kvar tro?
 
Jag anmälde mig nu. Lika bra att försöka.
Men funderar på hur man prismärker. Sätta fast lapp med nål? Tänker att det kanske är risk att folk sticker sig.. Skriva på en bit maskeringstejp och klistra på kanske? Sitter det kvar tro?
Maskeringstejp brukar jag köra. Kolla att pennan är bra bara. Nu är det väl inomhus, men vissa saker jag haft på mammas loppis har bläcket blekts av solen 😅
 
Maskeringstejp brukar jag köra. Kolla att pennan är bra bara. Nu är det väl inomhus, men vissa saker jag haft på mammas loppis har bläcket blekts av solen 😅
Ja det är inomhus. Men bra att tänka på ändå! Inget som smetar ut heller. Hmm får testa lite olika pennor och se vad som händer
 
Tjiho två pyjamasar sålda på Tradera! Och två böcker! Heja heja, nu känns det lite bättre i säljarådran.

Prismärker lite grejer till loppisen, trots att det är en månad kvar. Lika bra att vara förberedd. Maskeringstejp var kalasbra.
Får jag sålt allt är det cirka 1000 kr. Vore ju skönt att få in det. Plus att grejerna får nya hem förstås, istället för att ligga och drälla hos oss.
 
Är det någon av er som vet om man kan sätta ”rea” på Vinted? Alltså typ 20% off på allt?
Eller måste man manuellt gå in på varje annons och ändra?
För ser ofta att det ser ut såhär hos folk men lyckas inte hitta själv hur man gör. 😅

IMG_1785.jpeg
 
Jag anmälde mig nu. Lika bra att försöka.
Men funderar på hur man prismärker. Sätta fast lapp med nål? Tänker att det kanske är risk att folk sticker sig.. Skriva på en bit maskeringstejp och klistra på kanske? Sitter det kvar tro?
Här har de lappar ligger på hemsidan. Det skall sättas dit med nålar.
 
Visa bifogad fil 152519
:banana:
Många bäckar små som sagt, allt från 11 kr till 100 kr men mest 20-50 kr.


Känns för jäkla bra, tänk vad många grejer som åkt iväg.
Så jäkla bra!
Det är så roligt att man först tänker att "man har ju inget att sälja så det är ingen ide" och sen visar det sig att allt skräp man har liggandes faktisk har ett värde för andra. Osynliga pengar som för dig faktiskt gör stor skillnad på en punkt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 405
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 885
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 241
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 625
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp