Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Sålt en leksak på Vinted idag och rensat ut ett par köksgrejer och skickat till loppisen. Skönt!
Köpte en ny, mindre, tvättkorg också så nu kan jag kasta den gamla fula. Vet inte om det räknas kanske eftersom jag ersätter den med en ny, men ändå!

Imorgon får jag hjälp att köra bort en gammal trasig frys och ett bord, båda ska till sopstationen och det blir så skönt att bli av med dem!
 
Nu när jag börjar komma ikapp med all tvättning så visar det sig att jag inte får plats med kläderna i min lilla garderob efter att ha blivit utslängd från den stora garderoben när dottern vuxit ur sin lilla och behövde större.

Vilket pyssel det är med att ordna allt jämt och ständigt. ..

Så nu behöver jag gå igenom mina kläder igen och rensa ut det som jämt hamnar längst in.
Och jag känner mig som en trotsig tonåring, för jag har verkligen ingen lust med det :bag:
 
Idag har jag shoppat i min egen garderob. 😁
Hade för mig att jag nog köpt pyjamasar på rea förra julen som jag inte hunnit använda ännu och mycket riktigt så hittade jag tre stycken som tom hade lapparna kvar.
Så nu kan jag göra mig av med de slitna, urtvättade jag haft.:banana:
 
Nu har jag äntligen lagt upp annonser på två sadlar. Har en till som ska säljas men måste kolla om det finns fler koppjärn till den eller inte, för jag har fått för mig att det gör det. Då säljer man väl allting samtidigt tänker jag. Men två annonser uppe och det är så duktigt för jag har gått och dragit på det i typ ett halvår.
 
Jag har rensat ut två proppfulla kassar med stuvbitar, ofärdiga projekt och annat tyg jag aldrig kommer att använda. Har en meter holografiskt regntyg som jag ska försöka sälja för det är för fint för att slängas, men utan en massa hundar så har jag inte längre användning för det
 
Här fortsätter säljandet av alla hästprylar. Nu under sommaren har jag sålt en hel del till diverse hästfolk i omgivningen. I dag påbörjade jag det tråkiga arbetet med att märka upp grejer inför loppisen i Linköping den 5 oktober. När jag kollar upp priser på nätet inser jag vad dyrt allt som har med häst att göra har blivit!

Vad gäller mina vagnar så har jag bestämt med Drive Out att de ska sälja dem mot provision. Då slipper jag deala med prutare och brevvänner...
 
Kanske ingen direkt fysisk rensning. Än. Men ska börja försöka se klart tvserier som är påbörjade samt läsa ut alla halvlästa böcker jag har ståendes i bokhyllan.

Jag brukar samla böcker på hög. Men ska nu istället försöka sälja/gebort dom jag har läst och/eller inte vill behålla. 😅 Får se hur det går...

En nyligen utläst blev såld igår kväll samma dag jag la upp den. Så en bra start iaf. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 405
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 885
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 241
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 625
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp