Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Fan vad jag hatar ”säg till när du ska skicka så swishar jag då”! Så först ska jag behöva vänta X antal tid innan jag får svar, sedan vänta på swishen, sedan vänta på adress, sedan köpa frakt och när allt det väl är gjort så kanske jag inte har tid att gå till posten längre :banghead:
 
Fan vad jag hatar ”säg till när du ska skicka så swishar jag då”! Så först ska jag behöva vänta X antal tid innan jag får svar, sedan vänta på swishen, sedan vänta på adress, sedan köpa frakt och när allt det väl är gjort så kanske jag inte har tid att gå till posten längre :banghead:
Jag brukar svara att jag planerar att posta X tid och om personen vill att paketet går med då så får hen swisha innan Y tid så att jag hinner packa och ta med prylen.
Och kanske, beroende på hur eftertraktad pryl jag säljer; lägga till att jag håller ingenting innan det är betalt.
 
Jag brukar svara att jag planerar att posta X tid och om personen vill att paketet går med då så får hen swisha innan Y tid så att jag hinner packa och ta med prylen.
Och kanske, beroende på hur eftertraktad pryl jag säljer; lägga till att jag håller ingenting innan det är betalt.
Smart!
Jag svarade att jag inte kunde ta bort det från vinted förrän det var betalt och att jag skulle posta det idag om han swishade direkt så det gjorde han efter en stund. Men han swishade bara 380kr istället för 385. Visst, det är bara 5kr, men det är principen att man prutar inte utan att fråga först 😠 Så nu är det bara att hoppas att han inte är en gnällröv när grejerna kommer fram också
 
Smart!
Jag svarade att jag inte kunde ta bort det från vinted förrän det var betalt och att jag skulle posta det idag om han swishade direkt så det gjorde han efter en stund. Men han swishade bara 380kr istället för 385. Visst, det är bara 5kr, men det är principen att man prutar inte utan att fråga först 😠 Så nu är det bara att hoppas att han inte är en gnällröv när grejerna kommer fram också
Fast det där med summan var nog ett misstag, tror du inte det?
 
Han kanske kom ihåg fel?
Han ifrågasatte summan först för han räknade fel så det känns inte heller så troligt, men visst, omöjligt är det ju inte att det är ett misstag. Men med karl som köper BHar, peruker och kjolar så blir iallafall jag på min vakt på en gång pga tidigare erfarenheter. Jag är snarare förvånad över bristen på prutande rakt ut och frågor om jag hade trosor också 😅🤣
 
Jag har börjat rensat i en kartong med gamla brev från när jag var tonåring och hade massor med brevvänner världen över. De har liksom bara följt med i ett antal flyttar och är inget jag vill ha kvar. Tänker gå igenom resten ikväll. Hittade dock ett roligt brev, en grattishälsning på min 15årsdag från min dåvarande "pojkvän" :).
Mystiskt nog finns där några vykort och brev adresserade till andra personer och som jag inte har en aning om varför de finns hos mig....? Sedan 70talet då, antar jag.

De utrensade åker i vedpannan. De brinner bra, det gjorde första högern igår också.
 
Det ska vara barnloppis i byn om en månad ungefär. Det kostar en slant att vara med och de tar provision på det som säljs (man hyr ett bord under dagen, behöver inte stå där själv). Funderar på om det är värt det. Måste sälja typ allt om det ska gå ihop sig..
 
Det ska vara barnloppis i byn om en månad ungefär. Det kostar en slant att vara med och de tar provision på det som säljs (man hyr ett bord under dagen, behöver inte stå där själv). Funderar på om det är värt det. Måste sälja typ allt om det ska gå ihop sig..
Men vilket skumt upplägg, det normala är väl att man antingen betalar hyra för bord eller provision? 😅
 
Men vilket skumt upplägg, det normala är väl att man antingen betalar hyra för bord eller provision? 😅
Håller med @sthu Denna vecka hade hade kyrkan barnloppis. Jag märker upp kläderna med priser sedan tar de 30 kr från säljsumman sedan 30% i provision. För mig handlar det om att bli av med saker .
 
Men vilket skumt upplägg, det normala är väl att man antingen betalar hyra för bord eller provision? 😅
Ja, tycker det blir lite väl liten vinst för mig som säljare om de dels tar betalt för bordet och sen 30% i provision. Måste ju sälja massor om det ska bli några kronor över liksom..
Men jag vet inte.. Det vore ju skönt att bli av med grejerna och få åtminstone lite för dem. Bättre lite än inget tänker jag. Men samtidigt, jag måste sälja mycket om det ska gå ihop sig. Och lita på att ingen stjäl något.
 
Håller med @sthu Denna vecka hade hade kyrkan barnloppis. Jag märker upp kläderna med priser sedan tar de 30 kr från säljsumman sedan 30% i provision. För mig handlar det om att bli av med saker .
Det är ju lite samma upplägg här, fast dyrare bord. Jag tycker det är mycket för en loppis, där det mesta är billigt. Vad är chansen att bli av med större och dyrare grejer? Jag har inte bestämt mig om det är värt att testa..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp