Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Sålt grejer för över 600 på Tradera nu:banana: känns bra, både för rensandet och ekonomin.

Nu tänker jag unna mig ett nytt symönster, från Tradera. Jag kan betala med mitt saldo så på sätt och vis har jag bara bytt en hög mönster mot ett nytt. Tio ut och ett in, det är väl okej?
 
Ofrivillig rensning i kyl/skafferi... Skulle ha lingonsylt till raggmunken nu, öppnar en ny burk hemgjord lingonsylt och det hade börjat bildas mögel. Öppnar nästa. Samma sak där. Kollar äppelmosen i kylskåpet, ser misstänkt dålig ut, och jordgubbssylten med 😬
 
Rensat bland sonens böcker och lagt ut femton nya annonser på Vinted + ett gäng i en skänkesgrupp på fb. En bok redan såld. 🥳 (även om jag blev sur över att hen prutade från 15kr till 11kr… :cautious: men ändå skönt att bli av med den så det fick gå!)
 
Fick ett ryck och började rensa i garderoberna. Hittills fått ihop en pappåse med sånt jag sytt själv som inte passar längre.
På sängen ligger en stor hög klänningar som ska provas. Förmodligen kommer en hel del av dem få flytta hemifrån.

Vette tusan om jag orkar bry mig om att försöka sälja själv.. Det får nog bli secondhand av det.
 
Iofs, jag gjorde nyligen det jag med. Prutade på två olika bokpaket till barnet, fick snabbt godkänt av ena säljaren och köpte det. När jag senare fick godkänt av andra säljaren ville jag inte köpa bokpaketet längre eftersom det innehöll en bok jag redan köpt.
Men det slutade med att hon tog ur den boken så köpte jag de andra två 😄

Barnet har äntligen hittat något som är ROLIGT att läsa. Det är himla bra med Vinted då.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 635
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp