Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Äntligen fått iväg påsen med gamla mediciner. Mamma hade också att få iväg så vi skickade det till apotea. Paketet vägde 1.7 kg varav säkert 1,5 kg var mitt 🤣
Städat sängbordets låda på 13 tomma nässpray flaskor 🙃
Fick otippat ett pussel som saknade 2 bitar sålt på Vinted. Köpte det som komplett, så lite irriterad att det inte var det.
 
Jag har 220 omdömen på Vinted, så då måste det ju vara nästan lika många paket jag skickat iväg senaste året.
Och en del av dem bundles.

Det är väldigt många enstaka saker!
Tänk om man kunnat lägga alla i en enda stor hög för att se hur mycket onödig plats de tagit här hemma.
 
Fick ett rejält skambud igår på Vinted, blev till och med lite irriterad. 2 pussel, 125 och 80 kr om man köper dom var för sig (har 5% rabatt om man köper 2 saker). Personen frågar om jag säljer båda i bundle för 130 kr 🤯🙃
 
Har precis kastat upp två vintageklänningar(60-tal) på Vinted, en mid price och en lite dyrare. Tvivlar på att det är rätt marknad men tänkte prova ett tag, är dom kvar om en månad flyttar jag dom till tradera tror jag. Köpte dom på Etsy för 5-10 år sen men den plattformen känns oöverstiglig att sätta sig in i :arghh:
 
Idag har jag skickat iväg barnbyxor, doftljus, hästfleecetäcke, fotbollsskor, sällskapsspel, tröja, inneskor och vacuumpåsar.

Galen blandning 😄

Funderar på om det är därför jag får sålt, alltså att jag är och petar i varenda kategori och det gynnar visnings-algoritmerna på något vis?
 
Har precis kastat upp två vintageklänningar(60-tal) på Vinted, en mid price och en lite dyrare. Tvivlar på att det är rätt marknad men tänkte prova ett tag, är dom kvar om en månad flyttar jag dom till tradera tror jag. Köpte dom på Etsy för 5-10 år sen men den plattformen känns oöverstiglig att sätta sig in i :arghh:
Åh ja tradera! Smart. Dit ska jag flytta min klänning.
 
Idag har jag skickat iväg barnbyxor, doftljus, hästfleecetäcke, fotbollsskor, sällskapsspel, tröja, inneskor och vacuumpåsar.

Galen blandning 😄

Funderar på om det är därför jag får sålt, alltså att jag är och petar i varenda kategori och det gynnar visnings-algoritmerna på något vis?
Va hästtäcket också på Vinted? Måste ta tag i att sälja hästens grejer men orkar inte Facebook!!🤣
 
Va hästtäcket också på Vinted? Måste ta tag i att sälja hästens grejer men orkar inte Facebook!!🤣
De har inga kategorier för hästgrejer men det gick bra att sälja via hundfiltar. Säkert inte helt okej enligt Vinted, men ja, det gick ju bra. Har sålt lite flugskydd och sånt också, Polen gillar hästgrejer!
(Jag orkar ju inte heller sälja på Facebook, så jag lämnade in massor av hästgrejer till hästsecondhandbutik, men hittar ju massa fler saker jag vill rensa ur , det åker ut på vinted och tradera 😄).
 
De har inga kategorier för hästgrejer men det gick bra att sälja via hundfiltar. Säkert inte helt okej enligt Vinted, men ja, det gick ju bra. Har sålt lite flugskydd och sånt också, Polen gillar hästgrejer!
(Jag orkar ju inte heller sälja på Facebook, så jag lämnade in massor av hästgrejer till hästsecondhandbutik, men hittar ju massa fler saker jag vill rensa ur , det åker ut på vinted och tradera 😄).
Ja. Jag har sett flera schabrak och benskydd ute under olika kategorier. Kanske får testa 😁
 
Fick sålt ponnybootsen, så lite mindre saker i sadelkammaren. Rensat ett par byxor som blivit fula i tvätten också.
Har börjat sätta in alla sälj/extra-pengar på ett eget konto, som morot kanske men vet inte vad jag sparar till? Jaja det ger sig nog så småningom :)
 
Stora barnet hade rivit ut hela sin garderob så passade på att rensa. En påse skänk/sälj och en påse ska sparas till lillebror.
Chansade och slängde ut två saker på vinted, fick sålt direkt så lagt upp några fler nu. Tänker att jag skänker om det inte blir sålt hyfsat snart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 260
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp