Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Fråga! Samma person har köpt båda klänningarna, jag har kunnat hämta en fraktsedel. Antar att det innebär att båda går i samma paket? Vad gör man den dagen det inte ryms eller blir för tungt? :cautious:
Köpte hon dem en och en eller som bundle/paket ?

Jag sålde ju nyligen en superstor bundle som skickades i en låda stor som en flyttkartong, tung var den också.
Vet inte vad Vinted satt för fraktvikt på den, men om jag förstått andra som säljer på Vinted rätt så är det bara att packa och lämna in.

Och än så länge (Peppar peppar..) har det gått bra för mig.


Blir ju mycket billig fraktkostnad för köparen, ca 10 kg för 50 kr.
 
Sålt cykelhjälm och tröja som jag skickat iväg. 130 kr in.

Lämnat iväg trasig ps3 konsol och cd-spelare till återvinningen.
Samt en massa urrensat skräp från barnens rum som legat några veckor.

Det var många andra på återvinningen som också rensat (jag gillar inte när det är mycket folk .. :sleep: )
 
Köpte hon dem en och en eller som bundle/paket ?

Jag sålde ju nyligen en superstor bundle som skickades i en låda stor som en flyttkartong, tung var den också.
Vet inte vad Vinted satt för fraktvikt på den, men om jag förstått andra som säljer på Vinted rätt så är det bara att packa och lämna in.

Och än så länge (Peppar peppar..) har det gått bra för mig.


Blir ju mycket billig fraktkostnad för köparen, ca 10 kg för 50 kr.
Bundle tror jag 🤔 Har en order med två grejer i, som kostar mindre än dom gör var för sig men sammanlagt så att säga. Känns lite läskigt att inte veta om man gör rätt men funkar det för alla andra får man väl förutsätta att det funkar för mig med 🙈 hittar inga djupare instruktioner på vinted heller liksom så är väl bara att köra 🤪 tack snälla för hjälpen 🫶🏻
 
Bundle tror jag 🤔 Har en order med två grejer i, som kostar mindre än dom gör var för sig men sammanlagt så att säga. Känns lite läskigt att inte veta om man gör rätt men funkar det för alla andra får man väl förutsätta att det funkar för mig med 🙈 hittar inga djupare instruktioner på vinted heller liksom så är väl bara att köra 🤪 tack snälla för hjälpen 🫶🏻
Ja då ska båda skickas i samma paket :)

Kolla hur din bundlerabatt är inställd, tror jag sett någon skriva att det kan vara inställt på 50% rabatt från start 🤔
 
...Känns lite läskigt att inte veta om man gör rätt men funkar det för alla andra får man väl förutsätta att det funkar för mig med 🙈 hittar inga djupare instruktioner på vinted heller liksom så är väl bara att köra 🤪 tack snälla för hjälpen 🫶🏻
Håller med, kände lika. Och hjälpen man får från Vinted är inte alltid i toppklass om man säger så. Har med mig i tanken att endast sälja sånt jag kan mista på vägen utan att må dåligt av det.

Men överlag har det ändå flytit på bra tycker jag. De allra flesta affärerna är helt vanliga och enkla.
Men så har jag som sagt mest sålt, och jag säljer inga dyra grejer utan har mest saker för 20-100 kr ute.
 
Fråga! Samma person har köpt båda klänningarna, jag har kunnat hämta en fraktsedel. Antar att det innebär att båda går i samma paket? Vad gör man den dagen det inte ryms eller blir för tungt? :cautious:
Vinted beräknar en ny frakt om man lagt in mycket saker i en bundle. Som jag har förstått det står Vinted för kostnaden om det ändå skulle bli dyrare frakt än beräknat.
 
Ja, jag har också fått olika svar när jag googlat. Svårt att avgöra vilket material flaskan är i också, jag använder typ bara nasoferm och den flaskan är genomskinlig brun, men svårt att veta om det är glas eller plast 😂🙈 men det får nog bli apoteket, bättre safe than sorry.
Nasofrm är i glas. Man kan skruva av toppen. Brukar slänga botten i glas och toppen i plast. på så vis kan man också hälla över eventuella rester :D I annan nasofermflaska alltså :D Och återanvända till saltlösning man kokt! Eller spä ut med vatten om man är nässpraysberoende som vissa, nämner inga namn (jag). :)
 
Jag har sålt ett par förpackningar magnetörhängen, men förutom det så går det helt åt fel håll här just nu 🙈 Varit tvungen att köpa så mycket nya kläder för mina gamla är för små, men jag vill inte sälja de som är för små ännu för jag hoppas fortfarande på att komma i dem igen
 
IMG_3561.jpeg

Bara vänta och se vad folk tycker nu då :nailbiting: trillade in två beställningar inom en timme igår kväll så nu lär jag lägga ut mer :D
(Tack för moraliskt stöd och råd tråden ni är bäst!)
 
Jag är lite sugen på att lägga ut mer på Vinted. Har de senaste dagarna bara fått favoritmarkeringar och inga köp, så nu måste algoritmerna matas med nya grejer.

Och så har jag bara några hundra kvar till mitt mål, vilket är himla bra timing för igår pratade jag med bonden om leverans av vinterfoder.
 
På grund av några barn här snodde hundens leksaker så har jag plockat ihop hans tält och leksaker och tänker att det är lika bra att plocka in krukor och möbler till förrådet också. För det borde jag ta tag i det sista och ställa i ordning i förrådet. Har haft migrän i dag och känner mig inte precis pigg så vet inte om jag orkar. Men borde nog ändå så det blir gjort? Ta tjuren vid hornen och allt det där. Och gå i väg till återvinningen i kväll kanske.
 
På grund av några barn här snodde hundens leksaker så har jag plockat ihop hans tält och leksaker och tänker att det är lika bra att plocka in krukor och möbler till förrådet också. För det borde jag ta tag i det sista och ställa i ordning i förrådet. Har haft migrän i dag och känner mig inte precis pigg så vet inte om jag orkar. Men borde nog ändå så det blir gjort? Ta tjuren vid hornen och allt det där. Och gå i väg till återvinningen i kväll kanske.
Vid migrän ska man vila, inte bita ihop.
Vänlig påminnelse bara :heart

Gott nog att hundens grejer är inplockade :up:
 
Vid migrän ska man vila, inte bita ihop.
Vänlig påminnelse bara :heart

Gott nog att hundens grejer är inplockade :up:
Tack, du har ju rätt, det vet jag! Men saker blir inte gjorda om jag inte gör dem tyvärr. så kände att lika bra att göra det.

Jag ställde i ordning lite i förrådet och ska sopa upp en hög småskärvor av en kruka som gått sönder, annars är där nu klart för att ställas in i igen. Bar in en del olika kartonger, pappkassar och dylikt för att sortera och ta med till återvinning ikväll när jag är ute med hunden eller en annan dag. Så nu är här ett "bombnedslag" :D
Så är jag inne och fyller på vätska och Alvedon nu. :) Så långt så gott, bara att sätta in trädgårdsmöblerna, torkställningen och krukorna från altanen senare när jag har lite mer energi. Trist att jag inte kan få ha saker där, men det är priset för att hyra, och på markplan också, så tur jag har ett riktigt förråd som går att låsa åtminstone. Som dessutom är städat :D
 
Röran står fortfarande kvar i hall och vardagsrum här, möblerna är på altanen och jag har inte sopat i förrådet. Jag vilade istället. Inte har jag varit till återvinningen heller ... Nåväl, det finns ju fler dagar i livet än denna. I morgon är en ny dag.

Ska äta något och medan mitt ägg koker ska jag snabbt kika på vad jag får ner i min dramaten och kan dra i väg med till återvinningen. Så har jag gjort det också ändå. Ett steg i taget. Lite luftigare om själen känns det med ett röjt förråd, bara det sista kvar ju. Med en kartong med saker som ska till stora återvinningen och lådor med saker jag har på annons, samt detta till återvinningen (kartonger osv).

Hur länge låter ni saker vara ute på annons innan ni tar bort det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 409
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 265
Senast: Calmiche
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 636
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp