Jo på ett sätt är det ju accepterat. Men vet ju ändå flera av mina killkompisar som har åsikten att om en tjej är för "lätt" så tappar de intresset. För då är hon lättfotad,blir väl hora/madonna .
Det gäller inte alla killar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo på ett sätt är det ju accepterat. Men vet ju ändå flera av mina killkompisar som har åsikten att om en tjej är för "lätt" så tappar de intresset. För då är hon lättfotad,blir väl hora/madonna .
Det var Freud som formulerade tesen tror jag.Hora/madonna-komplexet, fenomenet att rätt många män inte kan få ihop att "horor" (t ex de man ligger med/vill ligga med) och "madonnor" (t ex ens mamma) är lika mycket människor båda två. Enkelt talat. Tror det var Jung som kom på det, googla om du är intresserad.
Men bara att uttrycket "flickvänsmaterial" finns är rätt mycket ett tecken på hora/madonna-komplex, imho. Som att det är en särskild sort som man kan bli kär i, till skillnad från andra tjejer, som man bara knullar.. Idioti egentligen.