Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan ju bero på att du lägger en massa värderingar i tjejer utseende när du använder uttryck som "lägre krav" när du pratar om killar som får fler matchningar än du. Du framställer det som att de som får fler matchningar än du "nöjer" sig med tjejer som inte är "söta" eller "smala och vältränade"

Men hela den här diskussionen är så poänglös för du är noll och inte överhuvudtaget intresserad av att se över dina åsikter och tankegångar och du har bestämt dig för att dina åsikter är den universella sanningen, alla tjejer får ligga varenda dag bara för de är tjejer, det är jättesvårt för killar och det är så himla synd om de och dig och allting är så orättvist och du har ingen som helst del eller ansvar i det faktum att du verkar ha svårt att hitta en dejt. Så nu känner jag att jag inte orkar lägga mer energi på det här, jag älskar diskussioner men det här är mer som att slå huvudet i en tegelvägg och jag har nog med huvudvärkar i min vardag utan att behöva lägga till en ytterliggare i form av någon som tror att Mansplainande blir mindre förolämpande för man lägger till smileys efter ett uttalande.

Jag håller mig till de andra inläggen i den här tråden som faktiskt handlar om dejting och inte offerkoftande.
OCH bara för att klargöra:
Jag är väldigt introvert men en liten vänkrets och är inte en supersocial människa men inte fan skyller jag mina dejtingproblem på det. Jag väljer att inte vara ute en massa bland folk jag inte känner för jag känner mig obekväm men då vet jag också att chansen att jag träffar någon är ganska liten, det är något JAG måste jobba på för MIN egen skull och inte bara för att få ligga mer.

SÅ, nu är jag färdig men den diskusisonen

Nja, klart tjejerna ska va kräsna. Jag försöker bara jobba på fånga dessa. Om man misslyckas får man helt enkelt försöka bättre . Även om det är ett fruktlöst uppdrag.

Det är garanterat fruktlöst så länge du går runt med den kvinnosyn du har. Du har kapat dejtingtråden hundra gånger om med ditt offerkoftande och din kvinnosyn. Varför tar du inte åt dig ens ett uns av det folk ständigt skriver åt dig? Det är nästan fascinerande.

Fast jag kan förstå det där med att vara introvert.
Jag skulle aldrig resa ensam, prata med folk om jag inte måste osv.
Jag vill dö lite varje gång någon börjar prata med mig, räcker med mina kollegor på andra tåg.
Vill kräkas varje gång jag ska gå på en dejt eftersom jag egentligen avskyr att träffa nya människor.

I uniform går det jättebra eftersom jag går in i en roll.
Men privat vill jag vara ifred. Har faktiskt ingen större lust att ändra på det heller.

Wow, om jag la ner tinder så skulle jag få leva singel resten av mitt liv. Ingen kvinna kommer ringa på min dörr ?

Står ingen kö av män som knackar på min dörr heller (tack och lov, det hade ju varit lite väl creepy) och absolut inte om jag själv inte är aktiv och kontaktsökande, utan bara sitter inne och häckar.

Ska man träffa någon så måste man vara aktiv och social. Det finns liksom inga genvägar för någon och nej, jag precis som de allra flesta människor kan inte få vilken man som helst bara för att jag vill.

Sen att många är intresserade har väl delvis med hur jag ser ut och hur jag är byggd att göra, men avgörande för intresset är min personlighet, män tycker jag är intressant, rolig, lite udda på ett bra sätt så jag får positiv respons från de allra flesta, även om det inte blir mer än så.

Vissa får jobba lite mer än andra på det där med personlighet än andra, såklart. Speciellt om man inte har den typen av personlighet som "skiner igenom" i skrift, men det är ju inget man kan skylla på andra direkt. Självkännedom och ett visst mått av självdistans är heller aldrig fel.

Jag utmanar normer i stället för att comentera dem :) Vilket genusforskaren pratade mycket om idag också. Ju mer vi utmanar normer ju mer ger vi ett bredare handlingsutrymme för människor. Kvinnor innan mig har kämpat för att jag idag öppet kan kalla mig sexuellt frigjord utan att skämmas. Tack, till dom! Vi kvinnor slipper hamna på en piedestal den dagen ni män vägrar sätta oss på en sådan. Lutar ni er tillbaka och säger "Ja, det blir ju tyvärr så ibland!" så sker ingen utveckling alls. Likväl som att jag skulle luta mig tillbaka och säga "Ja, männen betalar ju oftast. Det är ju tyvärr så men vad ska man göra!" Nej, jag tar upp min plånbok VARJE GÅNG. För att visa att ni inte behöver bära den bördan. För att visa att jag inte behöver en försörjare. Jag uppmuntrar er till att prata om känslor. Jag talar om att det är okej för er män att inte alltid vara sexuella eller sexuellt dominanta. Att du inte behöver vara framgångsrik. Att du inte alltid behöver vara stark. För att ni också ska få brytas loss från er snäva norm. Så hjälp oss också! Vägra sätta oss på en piedestal. Ifrågasätt när någon pratar om kvinnor som en grupp. Säg ifrån när någon drar sexistiska skämt osv osv.

Det kanske inte ger dig fler matchningar på Tinder om en vecka, eller ens om ett år. Men det är såhär vi ändrar könsrollerna.
:bow: :bow: :bow:

Jag vill dö lite varje gång någon börjar prata med mig, räcker med mina kollegor på andra tåg.
Vill kräkas varje gång jag ska gå på en dejt eftersom jag egentligen avskyr att träffa nya människor.

Men privat vill jag vara ifred. Har faktiskt ingen större lust att ändra på det heller.
Jag förstår också. Men tänker att man också får ta konsekvenserna.

@Bison Givetvis får man vara introvert och inte vilja resa eller lära känna nya människor! Men om tinder nu är helt värdelöst för att kvinnor är onda bortskämda hyddor där så kan det ju vara en god idé att se hur man kan försöka lösa det så man slipper tinder. Typ så.

@Bison Givetvis får man vara introvert och inte vilja resa eller lära känna nya människor! Men om tinder nu är helt värdelöst för att kvinnor är onda bortskämda hyddor där så kan det ju vara en god idé att se hur man kan försöka lösa det så man slipper tinder. Typ så.

:rofl::rofl::rofl:
Förlåt men det lät så kul :D

Ja, skillnaden är väl att jag är nöjd med mitt liv och han är missnöjd.

@BisonMen om tinder nu är helt värdelöst för att kvinnor är onda bortskämda hyddor där

283398_980.jpg

Bildtolkning: En stackars man som försöker närma sig en bortskämd ond hydda med ett isande inre.

Fast du trivs ju med ditt liv i stort?

Hero verkar ju rätt missnöjd med iaf dejtingbiten. Och vill man inte vara ensam får man nog försöka förstå varför man är det. Och sen bedöma om man vill ändra på det eller om man hellre är ensam.
Sen ska man ju inte ändra på sig hur som helst. Men att utveckla sig själv ser jag bara som positivt.
Du verkar ju vara medveten om din personlighet och lastar inte andra om du gör saker som gör att det skiter sig för dig.

Jag som kan vara extrovert utan problem har ju andra saker jag får jobba med. Det gör jag ju för min egen utveckling och inte för att jaga karlar. Men sabbar ngt jag gör för mig i livet vill jag ju försöka åtgärda det.

Åh vad trist! Men ja, testa dig fram på siterna! Min favvo är som sagt Tinder, men många här verkar föredra annat. Hur känns det annars att ha brutit?
Nu har jag laddat ner tinder :rofl: Skrev kort presentation, valde en bild som egentligen inte säger något eftersom jag inte vill bli igenkänd :angel: Har sedan tryckt på röda krysset på en rad ocharmiga killar och män... Har försökt ställa in lämplig ålder osv men har ändå fått upp någon 18åring, vilket är på tok för ungt! Nu däremot dök en riktigt snygg man upp på bild (som såg glad ut!) så nu vågar jag inte göra någonting... Går det att se presentation på något vis? Eller syns texten direkt om det finns någon? Det syns ju namn, ålder och bostadsort iaf...

:rofl::rofl::rofl:
Förlåt men det lät så kul :D

Ja, skillnaden är väl att jag är nöjd med mitt liv och han är missnöjd.

Jag är nöjd med livet förutom att det sista tiden varit så sjukt lite att göra på jobbet och det skapar en tristess. Inga utmaningar och mkt dötid på buke ;).

Annars trivs jag med jobbet, bostaden osv . Men som så många andra saknar jag någon. Jag älskar ju närhet, sex , osv. Önskar ju såklart att träffa en partner att hitta på roliga upptåg med och resa , dela livet med osv. Men ja det är väl många som drömmer om det :).

Nu har jag laddat ner tinder :rofl: Skrev kort presentation, valde en bild som egentligen inte säger något eftersom jag inte vill bli igenkänd :angel: Har sedan tryckt på röda krysset på en rad ocharmiga killar och män... Har försökt ställa in lämplig ålder osv men har ändå fått upp någon 18åring, vilket är på tok för ungt! Nu däremot dök en riktigt snygg man upp på bild (som såg glad ut!) så nu vågar jag inte göra någonting... Går det att se presentation på något vis? Eller syns texten direkt om det finns någon? Det syns ju namn, ålder och bostadsort iaf...
Klicka på bilden så får du upp en ev profil och fler bilder :)

Kan du bara lägga ner med att man som kvinna får napp direkt/har fri tillgång på sex/enklare att dejta? Verkligheten ser inte ut så. Jag vet män som får napp direkt, män som inte får det, likväl som det finns kvinnor som får napp direkt och kvinnor som inte får det.

Önskar det gick att gilla x 1000!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka