Alkohol och amning..

Sv: Alkohol och amning..

Så tänker jag också, det är ju så kort tid. Skulle nåt gå snett med barnet skulle man ju ändå alltid ha det där i bakhuvudet och fundera vad det berodde på. Nu slipper jag ju riskera sitta där med skuldkänslor i alla fall, fast de kanske kommer ändå. Ville egentligen inte ha snapsglaset heller, men som sagt så är det på nåt sätt provocerande med folk som inte ens smakar, så jag gav efter och gott var det. :laugh: I övrigt drack jag alkoholfri flädercider under kvällen. :d

Allt är relativt, de flesta verkar sluta amma vid 4 månader, jag har ammat 1 år och har inga planer på att sluta inom närmsta tiden :p

Jag har haft nolltolerans under graviditeterna, men tagit något glas vid någon gång under amningen.

De senaste 4 åren (lite drygt) har jag varit gravid sammanlagt 1,5 år plus ammat sammanlagt 2 år :P

Allt är relativt, de flesta verkar sluta amma vid 4 månader, jag har ammat 1 år och har inga planer på att sluta inom närmsta tiden :p

Jag har haft nolltolerans under graviditeterna, men tagit något glas vid någon gång under amningen.

De senaste 4 åren (lite drygt) har jag varit gravid sammanlagt 1,5 år plus ammat sammanlagt 2 år :P

Min dotter var över 1 år när jag slutade amma henne, och bara några månader efter det blev jag gravid igen(planerat), och nu ammar jag, kommer göra så i iaf ett år. Tycker ändå att några år är en kort tid av mitt liv, och för barnens skull avstår jag mer än gärna alkohol under de åren. Har druckit 3-4 glas vin sammanlagt sedan juni -05, nästa glas vin/cider blir inte förrän nästa sommar, tidigast.

jo visst är det en kort period på så vis. Men jag tar ett glas vin några ggr per år (halv glas i månaden?), med rätt så gott samvete :)
Planerar att amma 1-2 år till eller så, beroende på vad hon och jag känner för :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 688
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 949
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 072
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ VARNING lång tråd. Men måste skriva av mig. Jag har gått upp mycket i vikt nu under hösten. Jag är kraftigare byggd men har aldrig fått...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 110
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar