Vet du? HEJJA DIG!
Det är skitsvårt att ändra om sitt liv, oavsett om det handlar om mat,relationer,synen på sig själv, eller tom droger, vem det än är som kämpar, och vad man än kämpar mot,så kommer man känna sig värdelös den dagen det failar, oavsett om det handlar om att man tog en bulle för mycket,eller om man söp sig full.
Själv har jag haft ett förskräckligt krig i hjärnan och hjärtat detta år, jag var verkligen på botten, jag tyckte jag var den fulaste och hemskaste människa på denna jord. Nu är det så mycket bättre,jag är på väg upp igen,och det har aldrig känts bättre. Jag är så mycket starkare, och även om jag fortfarande får dåliga dagar så sjunker jag inte så djupt i svackorna längre.
Nu känner jag själv att jag surrat iväg helt och hållet egentligen, men kort och gott. Det är svårt,vissa dagar ännu svårare,men keep going,en dag vänder det. Försök tänka positiva tankar, häng inte upp dig på att det blev en lite för stor portion mat en dag,lägg tankarna på att du undvek fikabröd i stället. Sätt små små mål,det känns alltid bättre att klara ett mål än att missslyckas,redan där kan du börja lägga om tankesättet.
Försök ta dig ut på en promenad dagligen som någon tipsade om,det rensar verkligen hjärnan, på med bra musik och ut och gå! Vill man verkligen,så kan man, i dom flesta fall ändra sina tankegångar helt. Jag önskar dig all lycka till vännen!