Har börjat känna att det är dags för siameserna att flytta. Men det är lite skumt, jag köpte tre och hittar bara två. Det är helt omöjligt att hitta den tredje. Jag har letat runt akvarierna, i akvarierna... Inget
Hur som helst. Jag var nära på att lägga ut en annons om dem, men kom på att jag kan fråga bekantingen som tog mina guppy-yngel. Och jodå, hon vill gärna ha dem! Så på torsdag flyttar de, förutsatt att jag lyckas fånga upp dem.
Har också kommit på att jag kan använda 54an mina luminatus går i som karantän-akvarium om jag köper något nytt att ha tillsammans med mina guramis. Det blir nog bra. När jag väl bestämt mig för vad jag ska ha med dem... Funderar nu på något simpelt som kolglödstetror, men är rädd att tröttna på dem... Något litet ska det bli i alla fall. Mina luminatus får nog flytta över till 200L till helgen.
Förresten, vad använder ni för att skrapa alger från glaset? Något som inte kan råka skrapa det? Jag vill ha något riktigt snällt och bra nu till 200L. Det är lite för dyrt för att jag ska slarvskada det