Mitt lilla akvarium som jag sparkade igång lite smått igår är idag helt dimmigt inuti Har inte varit med om det förut när jag bara haft aquasoil i botten, och mitt 54L som jag inredde för någon dag sedan har fortfarande kristallklart vatten. Tippar på att grumlet nu har något att göra med sanden som jag har i botten, och jag är väldigt lockad att bara kasta ut hela alltihopat.
Det visade sig dock också att pumpen inte fungerade som den skulle. Som tur var så berodde det bara på att grus kommit in vid själva motorn, så efter att ha plockat isär den, skakat och sköljt ur den och satt ihop igen så är allt lugnt. Nu är det igång utan problem, och min lilla förhoppning nu är att det ska bli bättre med grumlet i vattnet då...
Det visade sig dock också att pumpen inte fungerade som den skulle. Som tur var så berodde det bara på att grus kommit in vid själva motorn, så efter att ha plockat isär den, skakat och sköljt ur den och satt ihop igen så är allt lugnt. Nu är det igång utan problem, och min lilla förhoppning nu är att det ska bli bättre med grumlet i vattnet då...