Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det har du ju redan skrivit om #1960, 1961 och 1963?I onsdags fick jag paketet från Aqua Shrimp
Jag googlade lite, hittade recensioner om butiken och såg något som verkar vara ett inlägg från dig där. Då har butiken svarat såhär: "Hej, vi gav dig extra snäckor de små var alltså present från oss God jul"Och alla snäckor i samma påse med
Elefanter har stress fött ungar i frakten...
Det är 54 l så ganska litet. Om jag förstått det rätt så ska det vara jord i botten och sen sand ovanpå för att växterna ska må bra?Kul att det blir akvarium! Hur stort är det ni köpt?
När ni startar upp det, ös på med växter och öka försiktigt mängden fisk. Köp gärna vattentester så att ni kan hålla koll på värdena och byta vatten vid behov (byt inte i onödan, det kan ställa till med problem om man håller akvariet för "rent").
När det gäller sand så är det mycket en smaksak. Många fiskar färgar dock ut bättre och blir snyggare om man kör på mörkt bottenmaterial. Har man grovkornigt så är det lättare för fiskbajset att komma ner ordentligt i bottenmaterialet och så att växter kan ta upp en del näring från det, men vissa fiskar ska absolut inte gå på grovkornigt (gäller väl framförallt fiskar som lever på botten eller gärna gräver). Samtidigt kan grovkornig sand vara svårare att plantera i, lite beroende på vad för typ av växter man kör på.
Jag har ett 54L här hemma också! Tycker det är en trevlig storlek ändåDet är 54 l så ganska litet. Om jag förstått det rätt så ska det vara jord i botten och sen sand ovanpå för att växterna ska må bra?
Vad är lagom kornstorlek om man vill ha lagom? Kanske är det bäst för oss som är nybörjare att ha lite större kornstorlek och välja bort grävande arter? Men några bottenlevande arter måste man väl ha?
Pga sjukdom hos ena hunden har planerna kastats om en hel del och det kommer bli snålare med tid än planerat. Hur lång tid ska akvariet "stå" med växter och så innan man introducerar första fiskarna (är fortfarande inne på ett stim neontetror som start).
Just det, doppvärmare, är det något man behöver till de vanligaste arterna?