Red_Chili
Trådstartare
Kan vara en idé. Sådana har vi t.o.m. på jobbet.Dvärg rasbora kanske? Men de var väldigt små
Jag har dem ihop med mina Pygme guramis mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara en idé. Sådana har vi t.o.m. på jobbet.Dvärg rasbora kanske? Men de var väldigt små
Jag har dem ihop med mina Pygme guramis mm
En billig fisk oxåKan vara en idé. Sådana har vi t.o.m. på jobbet.
Jag har inte hört mina men jag har ju så mkt ljud från alla pumpar i rummetJag hör pygmégurami-knorrande från akvariet!! Aldrig hört det förut och blev SÅ förvirrad först när jag nu låg i soffan och hörde något skumt, knarrande ljud. Men så insåg jag vad det måste ha varit, och då hörde jag det igen! Helt otroligt hur de kan låta de små fiskarna. Herregud, jag måste ha fler pygméer
Mina pumpar är som tur är väldigt tysta. Det som låter mest är timern till belysningen... (ska byta den till en digital för att slippa höra det eviga tickandet från den)Jag har inte hört mina men jag har ju så mkt ljud från alla pumpar i rummet
BlocketMina platybebisar är ungefär 2 cm långa nu. När är de stora nog att flytta/när måste de flytta pga könsmognad? De är väldigt rara och lite halvtama, simmar gärna runt händerna när jag grejar i akvariet (plockar sniglar, har i princip slutat städa för det behövs inte). Och har klara, fina färger. Men de kan ju inte bo kvar med sin pappa...
Var annonserar man? Är det någon som vill köpa/byta eller ens få gratis när de bor i akvarium med sniglar?
Och tror ni att räkor kan trivas hos oss? Eller vad passar bäst när bebisarna har flyttat? Vill inte fylla på mer innan dess, tycker att det är lite för många fiskar nu. Men bara platy och neontetra samt två elefantsnäckor och ett gäng ohyresniglar.
Jag har ju 9 akvarium +lite yngel baljor igång med tillhörande pumpar i mitt lilla sovrumMina pumpar är som tur är väldigt tysta. Det som låter mest är timern till belysningen... (ska byta den till en digital för att slippa höra det eviga tickandet från den)
Jag har ju 9 akvarium + en yngel balja, en mask balja så säkert en 20 olika pumpar och filter igångMina pumpar är som tur är väldigt tysta. Det som låter mest är timern till belysningen... (ska byta den till en digital för att slippa höra det eviga tickandet från den)
Enligt vetenskapen ska fisk slås hårt i huvudet för att få en snabb död. Hjärnan på t ex en lax kan leva i 8 minuter efter att huvudet avskiljs, en ål upp till 8 timmar. Allt hänger tydligen ihop med att fiskar är växelvarma och inte varmblodiga som däggdjur.Hoppas en fråga är okej här. Hur avlivar man egentligen en vuxen ancistrus?
Så jag brukar göra med andra större. Banka hårt i handfatskanten typ. Och klippa huvudet av efteråt om de är större.Enligt vetenskapen ska fisk slås hårt i huvudet för att få en snabb död. Hjärnan på t ex en lax kan leva i 8 minuter efter att huvudet avskiljs, en ål upp till 8 timmar. Allt hänger tydligen ihop med att fiskar är växelvarma och inte varmblodiga som däggdjur.