Red_Chili
Trådstartare
Hahah, stämmer bra Jag gillar vissa(!) guppys. Men "vanligt prickiga" guppys har jag fortfarande svårt för rent estetiskt. Sedan förstår jag inte öht tjusningen med platy eller de flesta mollys. Ett fåtal varianter av mollys om de är riktigt fina kan jag uppskatta, men platys verkar inte göra något annat än att antingen skita eller producera yngel. Hade ju ett gäng ett litet tag och är bara glad åt att de till sist fick ett nytt hemVar det inte du som inte gillade levandefödare?
Sedan gillar jag inte att ha guppys med regnbågsfiskar, och regnbågarna förblir mina absoluta favoriter. Ett "vanlig akvariefisk-akvarium" är nog lagom för mig, och sedan får resten vara med fokus på olika regnbågar.
Just nu är det dessutom väldigt skönt att ha ett akvarium där fiskarna både mår bra och förökar sig. Inte som med mina jäkla luminatus... Vackra som få och med otroligt intressant beteende, men det är så deppigt när man får in någon sjukdom i akvariet och fiskskrällena vägrar föröka sig oavsett vad. Trodde ju att de hade lekt ordentligt, men det blev inget av det ändå...
Med allt det sagt: min sjuka luminatushona verkar faktiskt något piggare idag, konstigt nog! Hanen är lite blek men verkar ändå helt ok. Råkade dock överdosera medicinen idag, för jag såg inte att det kom några droppar och vips var det massor av medicin i akvariet... Ska hälla i mer vatten för att spä ut det hela. Hade varit så fint om de små fiskarna kunde få klara sig.