Jag har ju duck weed i min tank. Osäker på vad det heter på svenska men tillhör tydligen Lemnoideae. Jag hade hört innan från forum/youtube osv att det var ett riktigt ogräs och först tyckte jag inte det var så farligt men nu efter ett par månader när den "bott in sig" så är det verkligen ingen hejd.. Jag skopar upp nästan två nävar i VECKAN och det för att Åke fortfarande ska ha gott om plats att gå upp och andas, få mat osv.
Nu vill jag ju ha kvar den men lite sugen blir man ju på att försöka ta bort allt och se om den ändå återhämtar sig. Känns nästan lite som ett rån nu att jag fick betala (iofs bara typ 20 kr eller nåt?) för den med tanke på att jag slängt typ 10 gånger så mycket som jag köpte vid det här laget
Nu vill jag ju ha kvar den men lite sugen blir man ju på att försöka ta bort allt och se om den ändå återhämtar sig. Känns nästan lite som ett rån nu att jag fick betala (iofs bara typ 20 kr eller nåt?) för den med tanke på att jag slängt typ 10 gånger så mycket som jag köpte vid det här laget