Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, inget speciellt att tänka på med dem direkt. Tåliga och enkla!@Scandi, visst har du amanoräkor också? Är det något speciellt man ska tänka på med dem jämfört med neocaridina? Funderar på om jag skulle ha ett gäng i 200L...
Ja, de är jättevackra men precis som du säger så lever de ju väldigt kort tid så hur sugen jag än var så skaffade jag inga när jag hade akvarium. Äggen hade jag aldrig ens orkat försöka kläcka fram!Jag ska ju få ordning på karen jag har först men jag kan inte låta bli att drömma och fönstershoppa ändå. En liten mysig akvarieaffär i närheten av mig har jämt arter av killifisk hemma, de lever ju inte så länge och det är lite bökigt att ta hand om äggen om man vill ha fler generationer av dem men jag har velat ha ett litet artkar med sådana. Tänker att man behöver ju inte föröka dem nödvändigtvis, iaf inte till att börja med utan istället prova nästa art när den man har dör.
Jag är mest sugen på den svarta just nu men de är ju allihop så himla spektakulära!
Visa bifogad fil 141834
Samma här, plus att de inte brukar finnas inne i butikerna heller så det är lätt att bara låta det vara en diffus dröm. Han som har dem verkar föda upp dem själv, tror han tömmer karen efter att de dött och samlar upp bottenmatrialet med äggen och förvarar det torrt i några månader innan han stoppar ner det igen och så kommer ynglena som ett brev på posten men jag har ingen lust att mecka med det där och starta om kar på det viset. Jag vill bara ha ett litet mysigt, dunkelt kar med vackra små juveler i! Får se om det någonsin blir verklighet av det.Ja, de är jättevackra men precis som du säger så lever de ju väldigt kort tid så hur sugen jag än var så skaffade jag inga när jag hade akvarium. Äggen hade jag aldrig ens orkat försöka kläcka fram!
Ja, det är ju det som jag drar mig för, förutom att fiskarna dör. Jag skulle noja ihjäl mig över äggen och sörja fiskarna, men de är fantastiskt vackra.Samma här, plus att de inte brukar finnas inne i butikerna heller så det är lätt att bara låta det vara en diffus dröm. Han som har dem verkar föda upp dem själv, tror han tömmer karen efter att de dött och samlar upp bottenmatrialet med äggen och förvarar det torrt i några månader innan han stoppar ner det igen och så kommer ynglena som ett brev på posten men jag har ingen lust att mecka med det där och starta om kar på det viset. Jag vill bara ha ett litet mysigt, dunkelt kar med vackra små juveler i! Får se om det någonsin blir verklighet av det.
De blir lata som större tyvärr.Kan också konstatera att mina pyttesmå siameser är jätteduktiga! De hemska algerna som jag inte hade en aning om hur de skulle försvinna, well, det är inte mycket kvar av dem nu! Växterna som var dränkta av de hemska algerna är nu jättefina.
Så. Snart kanske siameserna får hoppa ner i ett annat akvarium, städa lite där och när de är klara i det får de hoppa in i 110L. Där får de bo tills de växt till sig lite mer och därefter blir det väl flytt till mitt 200L. Funderar också på om jag borde köpa någon mer. Det känns så skumt att inte ha ett stort stim med fiskar, men å andra sidan verkar siameserna inte vara så intresserade av att hålla ihop...
Just därför som jag väntade in en ny leverans till jobbet innan jag köpte, ville ha så unga som möjligtDe blir lata som större tyvärr.
Då duger det inte med alger längre
Jag beställde några från Imazo men de var pyttesmåJust därför som jag väntade in en ny leverans till jobbet innan jag köpte, ville ha så unga som möjligt