Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får så fina bilder på dina luminatus att man blir farligt sugenDet hände en lite oväntad grej
Visa bifogad fil 139416
Hamnade att prata med en person som visade sig ha en ensam liten regnbåge. Personen bodde dessutom jättenära mitt jobb. Sååå vi sa att vi gör ett byte. Regnbåge mot guppy-yngel (det fanns redan guppys i det akvariet).
Tyvärr en hane, och jag är inte 100% på att det är en luminatus, kanske är en paskai? Lär bli tydligt senare när jag har tid att jämföra dem mer ordentligt och den nya har färgat ut mer. Just nu är han väldigt blek.
Köp om du hittar dem! De är ju fantastiska små fiskar. Lyckas man bara få en skarp bild så är det en bra bild, de ser alltid antingen tjusiga eller roliga ut (beroende på om bilden är framifrån eller från sidan ) Jag växlar konstant mellan att tänka "Inga fler om jag inte lyckas få yngel" och "Måste köpa fler så att jag alltid har några!" Fast jag kanske tar Gertrudae istället om det inte blir yngel på de här. Också tjusiga, men enklare att få tag på och därmed billigare.Du får så fina bilder på dina luminatus att man blir farligt sugen
Var tvungen att kolla på den lagerhyllan Det är precis en sådan jag har, förutom att metallen på min är svart så att den ser lite mindre lagerhylla-aktig ut (åtminstone i mina ögon). Nackdelen med sådan hylla är att hyllplanen bara är spånskivor och därmed inte vattentåliga, och att det bara är en bärande pinne mitt under dem, från långsida till långsida, så det är nog inte lyckat att ha tex två små kuber på där ingen har stöd av mittenpinnen. Det är också en bidragande orsak till att jag nu gör mig av med mina små kuber och ersätter med 54L istället. Jag har helt enkelt ingen smidig plats för kuberna, trots lagerhylla dedikerad till akvarier. Själva hyllplanen skyddar jag med handdukar så fort jag är och rotar i akvarierna, ser lite lustigt ut, men fungerar.Är hemma med sjukt barn idag. Och är sjuk själv för den delen. Vilket ger tid att ligga och slöscrolla på telefonen efter inspiration.
Så nu vill jag bygga akvarieställning efter att ha sett en lämplig lagerhylla på jula för bara 250 kr Varje hyllplan ska klara 175 kg och då skulle man kunna ha flera mindre kar och hysa söta räkor, galaxy rasboror, endlers, kampfiskar och annat kul Har en tom vägg i stora badrummet där en sådan hylla passat utmärkt!
Givetvis är det bara drömmar(än så länge)men en lagerhylla är ju alltid bra att ha
Hur fina som helst verkligen! Vad var den mindre nu igen? Tycker den påminner om Red_Chilis ?Jag körde! Tycker det blir en snygg fiskkombo jag har Visa bifogad fil 139445
Jag byggde själv i trä, reglar med sammanfogningar halvt-i-halvt och grov skruv.Tack för tankar om lagerhyllan #Red_Chili! Blir nog inköp ändå, den funkar fint i förrådet tillsvidare. Så finns den där om jag får för mig att förverkliga idén om en akvarievägg
Man skulle kunna byta ut skivorna mot tjockare och klä in i vaxduk tänker jag. Eller så blir det mer ekonomiskt att be någon bekant lite snällt allt svetsa ihop en hylla med helt rätt format på allt
Vad tråkigt att det blev så när du ville ge honom ett bättre liv i stim. Men du försökte iafNu har jag särat på dem. Jämförde bilden jag tog på nykomlingen igår med hur han ser ut nu och det är ingen tvekan om att de två som bråkar mest nu ger sig på varandras fenor också.
Visa bifogad fil 139449
Så. Nu ska han få gå med mina guppys så länge. Det här var ju verkligen inte planen
Ja Kommer inte(!) ta in någon mer Pseudomugil-hane i stimmet. Skulle det dyka upp någon hona lär det inte vara några konstigheter, men nu har jag en hane som anser att han är kung över akvariet och då ska han nog få vara det också...Vad tråkigt att det blev så när du ville ge honom ett bättre liv i stim. Men du försökte iaf
Ja det är samma!Hur fina som helst verkligen! Vad var den mindre nu igen? Tycker den påminner om Red_Chilis ?
Väldigt gul. Kanske andra sorten? Nu har du ju inget annat val än att köpa några honor av den sorten att ha med honom i guppykaret. Som det kan bli!Nu har jag särat på dem. Jämförde bilden jag tog på nykomlingen igår med hur han ser ut nu och det är ingen tvekan om att de två som bråkar mest nu ger sig på varandras fenor också.
Visa bifogad fil 139449
Så. Nu ska han få gå med mina guppys så länge. Det här var ju verkligen inte planen
Hahah! Ja, den gula lär vara en paskai. Mina andra är luminatus. Paskai är iaf lätt att få tag på, om inte annat kan jag beställa dem till jobbet. Har tänkt köra på gult tema i mitt 200L så eh... du kanske har en bra idé där ändåVäldigt gul. Kanske andra sorten? Nu har du ju inget annat val än att köpa några honor av den sorten att ha med honom i guppykaret. Som det kan bli!