Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det som jag inte hittar är att det även gäller när det sker via truma. För det bör det ju inte göra. För om det är tex via förslitningsskador så är det ju sällan som summan går över dessa 18000kr iallafall. Men om något händer via truaman så bör man få betalt oavsett och det var väl även därför jag fick allting betalt för min häst.
Står bara hältor/rörelsestörningar, sjukdomar och skador i senor, gaffelband, ligament och leder, frakturer/fissurer i benvävnad som har tecken på artrosförändringar.Alla typer av hältor som är uppräknade i vilkoren.
Väldigt ofta skulle jag säga, vet man hur senor fungerar och är uppbyggda så är det inte heller så svårt att förstå. Vid mycket ridning på djupt tungt underlag i kombination med dålig uppvärmning etc så töjs det ut och tillslut går senan sönder. Hästar kan gå ohalta en bra tid med en senskada.Hur ofta är en senskada en förslitningsskador?
Endel saker men det som ev kan vara slitagerelaterat faller ju ifrån.Men, egentligen, vad tar försäkringen. Om man vänder på frågan istället. Vad är det för skador dom betalar mer än 18000kr för?
Villkoren ser likadana ut nu som år 2012 på det här området. Det finns en skillnad ocxh det är att ersättningen höjts till 18000:- from i år. Din hästs skada bör ersättas även idag iom att den som jag tolkar det ingår i undantaget från regeln.Jag måste haft otroligt tur att dom tog och betalade klinikvistelse, två operationer för min hästs skada i leden och kotan. Men är det nya bestämmelser så kanske dom inte hade betalt det om detta hände min häst i år då.
Inte det det handlar om.... det handlar om - Är det rätt av Agria att klumpa ihop Akuta skador/trauman med förslitningsskador?
Står bara hältor/rörelsestörningar, sjukdomar och skador i senor, gaffelband, ligament och leder, frakturer/fissurer i benvävnad som har tecken på artrosförändringar.
Men, egentligen, vad tar försäkringen. Om man vänder på frågan istället. Vad är det för skador dom betalar mer än 18000kr för?
Jag måste haft otroligt tur att dom tog och betalade klinikvistelse, två operationer för min hästs skada i leden och kotan. Men är det nya bestämmelser så kanske dom inte hade betalt det om detta hände min häst i år då.
Min häst var skadad i böjsenan, ohalt, ingen svullnad. Men skadad var den, 6 månader tog den på sig att läka.En sena som är skadad ser man ganska omgående oavsett om hästen är halt eller inte. Jag tänker på böjsenan ffa.
Skumt, den innefattade ju skador i leden och i lite i benet Men jag är bara glad och tacksam att dom tog det, annars så var det ju en typisk sådan grej som det skulle uppfattas att dom inte tog. Då kanske det trots allt är värt att ha kvar försäkringen iallafall..jag är lite lite förvirrad faktiskt. Ska ringa Agria på måndag och fråga hur det egentligen ligger till och vad exakt det är dom tar och inte tar.Villkoren ser likadana ut nu som år 2012 på det här området. Det finns en skillnad ocxh det är att ersättningen höjts till 18000:- from i år. Din hästs skada bör ersättas även idag iom att den som jag tolkar det ingår i undantaget från regeln.
Det har du alldeles rätt i, men kan kan skriva dem sämre el bättre, otydliga eller tydliga.
Både Folksam och iF har betydligt enklare och tydligare villkor, dessutom inga Begränsningar för hällor och rörelsestörningar...
Ja men samtidigt så var det ju främst broskskador och trasig ledkapsel som är "huvudskadan" som antagligen kommer göra honom oanvändbar inom ridningen. Skadan är ju liksom störst i själva leden.Fast din gick väl in under "fraktur/fissur utan artrosförädringar"?
Jag hade kunnat välja Agria av den anledningen, anledningen att jag valde bort dem var att de hade stora begränsningar och var klart dyrast för mig när jag teckande försäkringen. Jag tar hellre bättre vilkor och lägre premie.
Visst attraherar olika bolags vilkor olika intressen, men jag har svårt att se hur Agrias numera haltande försäkring kan vara bättre för någa större grupper. Det är inte mycket som ersätts till fulla försäkringstaket när rygg och hältor i stora stycken är reducerade.