L
Lava
Sv: Har Agria blivit galna? KRAFTIGA försämringar i vetvårdförsäkringen
Det kan man ju lugnt säga att det är.
Samtidigt förstår jag givetvis att det blir så här.
Jag är lite nyfiken på hur prisbilden ser ut från veterinärer och kliniker, genom åren.
Det känns som priserna trissats upp, vilket isf inte vore märkligt med tanke på försäkringssystemet.
Hade det inte varit så ruskigt dyrt att uppsöka veterinär/klinik hade man inte behövt använda sig av försäkring annat än för allvarligare skador och operationer istället för diffusa hältor.
Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper inte riktigt hur de tänker? Okej att försöka bromsa de skenande kostnaderna, men 12 000 kr är ju en piss i nilen om en häst är halt pga lösa benbitar/traumatisk skelettskada (ej fraktur), senskada eller dylikt och behöver opereras?
Det kan man ju lugnt säga att det är.
Samtidigt förstår jag givetvis att det blir så här.
Jag är lite nyfiken på hur prisbilden ser ut från veterinärer och kliniker, genom åren.
Det känns som priserna trissats upp, vilket isf inte vore märkligt med tanke på försäkringssystemet.
Hade det inte varit så ruskigt dyrt att uppsöka veterinär/klinik hade man inte behövt använda sig av försäkring annat än för allvarligare skador och operationer istället för diffusa hältor.
Senast ändrad av en moderator: