Adventskalendertråden 2021

Min box från Lyko har kommit till mitt postombud idag så ikväll efter jobbet blir det lite tjuvstart på "kalenderöppningen". Jag har fått upp jättemycket reklam om den på Facebook under de senaste dagarna men jag är faktiskt imponerad av mig själv som inte har tjuvkikat 😅

Men för att återgå mer till alla julkalendrar, och tjuvkikande. Jag kollade på Youtube och Zalandos kalender igår. Det var faktiskt kul att se vad som var i. Fast jag hade ju inte kollat om jag köpt den till mig själv för då blir det ju inte så spännande. Tycker dock att innehållet verkade bra och prisvärt, fast jag kan dock inte så mycket om smink och dom märkena som var med, men hon som öppnade (Grääs) var nöjd). Men kanske inte så många fullsize? En sak jag tyckte var konstig dock (lägger som spoiler pga det är vad som fanns i en lucka)
Det var en liten schampoflaska i en lucka. Sen satt jag och väntade på att det skulle komma ett matchande balsam senare. Men det gjorde det inte, så det kändes lite slarvigt gjort tycker jag. Men det är väl många restlager som köpts upp och behöver ta slut kanske?

Ni som har kalendern från mymuesli, har ni haft den tidigare eller iaf ätit deras gröt nångång?
Jag äter nästan alltid gröt till frukost, men då havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Är dock lite sugen på deras, men kommer jag gilla den? 🙈 :cautious: För de hade ingen müsli kalender va?
Jag hade deras kalender förra året. Den som är både müsli och gröt och jag är helt kär i deras gröt sedan dess 😋

Hur är deras gröt? Hur funkar det egentligen? 🙈
De du får i kalendern är 1 portion du häller i 2dl mjölk, rör om. Jag kör dem 1,5min i micron, rör om och sedan 0,5 min till men vår micro är på upphällningen 🙈

Köper man deras fullstora förpackningar så är 1dl gröt 1 portion.

Min favorit är äpple, dadlar och nötter 😋 och de snålar inte precis med det lilla extra.

Bifogade filer

• 16359687305408995832184371283780.webp
    16359687305408995832184371283780.webp
    100,6 KB · Visningar: 66
Wohoo, idag hämtade jag Kicks Hudvårdskalender 😍 nu är det bara Sniphs som fattas, sen har jag en gedigen samling.

Folk verkar tycka att jag är fullständigt galen som köper julkalendrar för över 10 papp till mig själv men tro mig, jag har sannerligen förtjänat varenda pryl i varenda kalender.
Det har varit oerhört slitsamma månader på jobbet, flera kollegor plötsligt sagt upp sig. Jag är för tillfället ensam projektledare på kontoret och har hand om samtliga av våra byggen i stan. Ändå har vår orderstock ökat med över 50% på bara den här tiden! Jag sliter hårt, jobbar över varje kväll, sitter med datorn på helgerna och kollar mailen säkert hundra gånger om dagen.

Jag förtjänar att ha en riktigt grym december! 😁

Hämtade som sagt min Lyko Lovables box idag.
Det är ju ingen julkalender men det kändes som en mini jul ändå 😁 Och hade detta varit lucka 1-11 i en julkalender hade jag varit nöjd.
DSC_0291.webp

Gulligt paketerat och roliga grejer tycker jag. Innehållet finns ju på hemsidan så tänker inte rabbla upp det här också, det enda som var lite tråkigt var att det var en olja och ett serum med, mest för att jag knappt vet hur dom ska användas 🙄😅. Aja, bara att börja googla så kommer jag bli snyggare än vanligt om några veckor!

Snaaart julkalendersäsong på riktigt!

Wohoo, idag hämtade jag Kicks Hudvårdskalender 😍 nu är det bara Sniphs som fattas, sen har jag en gedigen samling.

Folk verkar tycka att jag är fullständigt galen som köper julkalendrar för över 10 papp till mig själv men tro mig, jag har sannerligen förtjänat varenda pryl i varenda kalender.
Det har varit oerhört slitsamma månader på jobbet, flera kollegor plötsligt sagt upp sig. Jag är för tillfället ensam projektledare på kontoret och har hand om samtliga av våra byggen i stan. Ändå har vår orderstock ökat med över 50% på bara den här tiden! Jag sliter hårt, jobbar över varje kväll, sitter med datorn på helgerna och kollar mailen säkert hundra gånger om dagen.

Jag förtjänar att ha en riktigt grym december! 😁
Folk ska sluta lägga sig i vad andra spenderar sina pengar på. Så länge du har råd och vill så kör hårt! :up:

/mvh hon som kan ha beställt praliner för 350 kr till sig själv nyss, on topic så tänkte jag göra en egen kalender där dom får ingå, så då får jag en själv ändå till slut :D

Äsch! Var sjukt taggad på grötkalender men efter att ha läst på ingredienser inser jag att iaf 5 smaker jag inte kan äta då jag är tokallergisk mot innehåll i dessa 🤦 jaja, hmmm sparar man dom pengarna... eller ska jag hitta nått annat kul😎 fortfarande ingen uppdatering från lokala pralin tillverkaren om kalender, måste kanske ringa dit idag :idea::angel:

Jag såg av nyfikenhet youtube videon där Margareta Grääs öppnade kalendern från Caia och nu är jag fast! Älskar hennes videos och är så sjukt sugen på att köpa flera av de kalendrar hon har öppnat fast jag knappt använder hudvård och smink 😁
Inte riktat bara mot dig men: Jag förstår inte riktigt Grääs-hypen? Visst, hon är trevlig och glad men jag blir verkligen uttråkad av att titta på hennes videos. Det är ju enbart pga innehållet i kalendrarna som jag vill titta, i övrigt tycker jag hon har typ tre standardfraser hon använder sig konstant och jag hade verkligen velat ha lite mer kritiska perspektiv mot innehållet.

Inte riktat bara mot dig men: Jag förstår inte riktigt Grääs-hypen? Visst, hon är trevlig och glad men jag blir verkligen uttråkad av att titta på hennes videos. Det är ju enbart pga innehållet i kalendrarna som jag vill titta, i övrigt tycker jag hon har typ tre standardfraser hon använder sig konstant och jag hade verkligen velat ha lite mer kritiska perspektiv mot innehållet.
Jag är rätt enig med dig. Jag tittar enbart för att få reda på innehållet, men jag har svårt för hennes sätt att prata. Jag vet inte hur många produkter hon kallar för "sin absoluta favorit" och jag har svårt för när vuxna människor pratar bebisspråk.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 668
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
823
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur