Adventskalendertråden 2021

Oj, nu känner jag mig lite ansvarig om ni inte tycker om det.

Men förra året tyckte jag t o m de typer av praliner jag inte brukar gilla (sprit- och kaffe-smaker) var helt ok då det ändå var så hög kvalitet, så jag är inte jätteorolig.

Och nej, de skickas nog inte än.

Jag är bara glad att jag fick en liten spark i baken för att ta tag i lite kalender-shoppande tillslut :D

Har svårt att tänka mig att det kan bli dåligt :love:
(Med annat än att klåfingrig make eller dotter länsar kalendern helt :cautious:)

Har verkligen försökt hitta en kalender jag vill ha, men gått bet. Men den här tråden har gett mig att inspiration till att göra kalendrar till andra. Så igår handlade jag lindorkulor, och påbörjade att skriva upp saker jag kan tillverka hemma för att göra en kalender till min mamma. Hon kommer bli jätteförvånad, vilket också är en stor del i att jag är så taggad inför det. Random act of kindness liksom 😁.
Planen är att blanda ätbart med diverse prylar, och sen slå in dom i små numrerade paket. Det ska bli oerhört roligt att höra reaktionen sen, synd bara att jag inte får se den live (hon bor flera timmars bilresa från mig)

Mycket nöje 😆 Hoppas att du inte blev alltför köpsugen!
Alltså, för att citera en av kommentarerna på YT:

"This is honestly as an ex- Chanel employee. These are all FREEBIES. Those stickers are keyboard stickers for a laptop or any keyboard. The N5 bracelet I remember having a bags of them we used to hand out to clients. The mini lipstick was another freebie we used to have tons of. This is sad seeing this as it is not worth $800+."

🤯

"This is honestly as an ex- Chanel employee. These are all FREEBIES. Those stickers are keyboard stickers for a laptop or any keyboard. The N5 bracelet I remember having a bags of them we used to hand out to clients. The mini lipstick was another freebie we used to have tons of. This is sad seeing this as it is not worth $800+."

🤯
Helt otroligt! Jag fattar inte att stora företag som Chanel (och Caia också för den delen) inte har begripit hypen med kalendrar. Det har ju blivit hur tydligt som helst under de senaste åren att generösa kalendrar höjer värdet på företaget, även om man skulle gå lite back på just kalenderinnehållet.

Vem i Sverige skulle vilja testa Caias smink för första gången nu till exempel?

Helt otroligt! Jag fattar inte att stora företag som Chanel (och Caia också för den delen) inte har begripit hypen med kalendrar. Det har ju blivit hur tydligt som helst under de senaste åren att generösa kalendrar höjer värdet på företaget, även om man skulle gå lite back på just kalenderinnehållet.

Vem i Sverige skulle vilja testa Caias smink för första gången nu till exempel?

Seriöst... Grääs har fått DÖDSHOT efter recensionen av Caias kalender?! O_o :banghead:

Edit: Jag tycker Grääs gör det jättebra, hon är alltid trevlig och saklig även när det är något skit på ren svenska som hon recenserar.

Edit 2: Caias kalender säljer som f-n på Tradera, ska du slå till @Zinfernia? :p

🤯

Kalendern är verkligen ovärdig för ett sådant märke som Chanel. De skulle inte ens ha brytt sig i att ha någon, det ger inte det märket något.

Edit 2: Caias kalender säljer som f-n på Tradera, ska du slå till @Zinfernia? :p
Men det är ju helt SJUKT att folk budar typ 2500 kr för den? De kan ju verkligen inte ha hängt med i reveals och kritik?

Edit: det var visserligen bara en enda annons där två mindre upplysta personer verkar slåss om den. Såg sen att det fanns en mängd annonser utan bud där utgångspris är betydligt lägre än inköpspris :D

Seriöst... Grääs har fått DÖDSHOT efter recensionen av Caias kalender?! O_o :banghead:

Edit: Jag tycker Grääs gör det jättebra, hon är alltid trevlig och saklig även när det är något skit på ren svenska som hon recenserar.

Absolut, jag lägger ett bud på 3600:- (som Caia påstår att det riktiga värdet på kalendern är) 😆

Men det är ju helt SJUKT att folk budar typ 2500 kr för den? De kan ju verkligen inte ha hängt med i reveals och kritik?

Edit: det var visserligen bara en enda annons där två mindre upplysta personer verkar slåss om den. Såg sen att det fanns en mängd annonser utan bud där utgångspris är betydligt lägre än inköpspris :D
Jag lider med alla stackare som budade innan innehållet i kalendern blev känt. Kul att sitta där med bindande bud långt över försäljningspriset bara för att man trodde den skulle vara mycket bättre än så!

Men varför lägger man ut Caias kalender på Tradera? Enligt lag har man ju rätt att skicka tillbaka grejer man köpt på nätet inom 14 dagar. Eller hoppas man att det ska komma bud som gör att det blir bättre så än att betala frakt?

Men varför lägger man ut Caias kalender på Tradera? Enligt lag har man ju rätt att skicka tillbaka grejer man köpt på nätet inom 14 dagar. Eller hoppas man att det ska komma bud som gör att det blir bättre så än att betala frakt?

Förmodligen. Sedan kan det vara de som fått den som gåva och inte vill ha den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka