Adventskalendertråden 2021

1636021146959.webp

Alltså, tänkte att katterna och hunden skulle få kalendrar, och så var jag inne på ÖoBs hemsida för att jag hade för mig att de har det där. Fick upp dessa och var jättenöjd, tills jag insåg att det bara är en vanlig chokladkalender med djurmotiv! :rofl: Nu vill jag ju ha en till hästen också! :arghh: (Med typ hästgodis då, den med grejer som nämnts tidigare känns inte så intressant)

Inte riktat bara mot dig men: Jag förstår inte riktigt Grääs-hypen? Visst, hon är trevlig och glad men jag blir verkligen uttråkad av att titta på hennes videos. Det är ju enbart pga innehållet i kalendrarna som jag vill titta, i övrigt tycker jag hon har typ tre standardfraser hon använder sig konstant och jag hade verkligen velat ha lite mer kritiska perspektiv mot innehållet.
Jag tänker att det är väldigt personligt om man gillar hennes inte, precis som att man trivs med olika människor i verkliga livet.

Jag tycker att hon känns väldigt normal och jag kan relatera till henne tillskillnad från många andra influensers. Jag gillar att hon verkar kunna mycket om produkterna och tycker att hon beskriver dom bra, och gör mig sugen på att köpa dom 😁. Vissa saker gillar hon inte och då säger hon det, hon är tydlig med att hon behöver tjäna pengar på oss följare för att ha råd att exempelvis köpa alla kalendrar - jag gillar öppenheten med det.

Sen är jag som sagt inte intresserad av smink egentligen och tror inte att jag kommer följa hennes videor efter kalenderperioden men hon inspirerat mig verkligen till att köpa hudvård och det är väldigt lättsamma videor.

Nu nar Megara fått en julkalender. Frystorkat godis som passar för hundar och katter. Lämpligt eftersom hon hatar katter och älskar hundar.

joulukalenteri-xmas-meaty-az-b6.jpg

Funderar på hur den ska förvaras så hon inte äter upp allt innan första december. Skulle gärna hänga upp den någonstans men hon är bra på att klättra :meh:

Kassaskåp? :idea: Skämt åsido, jag hade lagt in den i kyl eller frys tills det är dags att börja öppna, aldrig hört talas om att något djurgodis skulle bli dåligt av det.

Jag vill ha den framme, särskilt under december så den syns och Megara kan komma svassande och få en godis varje morgon. Att låsa in den garderoben känns sådär.

Jag vill ha den framme, särskilt under december så den syns och Megara kan komma svassande och få en godis varje morgon. Att låsa in den garderoben känns sådär.

Du har ingen möbel med glasdörrar heller? Annars vore det min lösning, den kan stå synlig men ändå vara förhållandevis inbrottssäker.

Du har ingen möbel med glasdörrar heller? Annars vore det min lösning, den kan stå synlig men ändå vara förhållandevis inbrottssäker.

Tyvärr inte, min lägenhet är klädd med bokhyllor som hon är extremt duktig på att klättra på, och förvaringslådor som hon är ännu bättre på att klättra på. Hon kan hoppa förvånansvärt högt om den hänger fint någonstans.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 668
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
823
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur